Turcija - izzinošais tūrisms(ne laiska atpūta pludmalē).

Šī gada sākumā saņēmu 2 interesantus piedāvājumus no kompānijām Cellbes un Bakker(kuru kliente esmu) apceļot Turciju apmaksājot tikai lidostas nodokļus(viss cits viesnīcas,ekskursijas,ieejas biļetes jau bija apmaksātas) un otram līdzbraucējam arī cena nebija augsta. Nolēmu piekrist ceļojumam, kura maršruts bija garāks un ietvēra vairāk interesantu apskates objektu - Likija. Ceļojumu organizēja - Nikal Travel.

1.diena 29.04.14 - pareizāk vakars

Ap plkst.22:00 abi ar vīru esam lidostā, tur mūs sagaida tūrfirmas pārstāvis, parāda, kur jāreģistrējas lidojumam.Cilvēku, kas ceļo ar Nikal Travel ir daudz, to redzam pēc uzlīmēm uz čemodāniem. Ap pusnakti esam jau gaisā un ap 02:30 nošēžamies Antālijas lidostā. Sagaidīšana ir organizēta labi, visi ceļotāji ir sadalīti pa sarakstiem un maršrutiem - pa kuriem tālāk ceļos. Ir vēl viens maršruts - Rivjēra. Kopā ap 15 lieliem autobusiem visi domāti Nikal Travel ceļotājiem.

Vēlāk izrādās, ka mūsu garākajā, grūtākajā un arī interesantākajā maršrutā dodas tikai 2 autobusi, pārējie pa otru īsāko

maršrutu ar 2 atpūtas dienām. Kad esam visi sakāpuši autobusā, ar mums iepazīstas gids, kas pavadīs mūsu grupu visu ceļojuma laiku. Viņa vārds ir Turkai, nu ļoti piemērots tādam Turcijas patriotam, kāds izrādījās mūsu gids. Jau pirmajās minūtēs saņemam lielu informācijas devu, kopā ar humoru un labvēlīgu attieksmi - jūtu 90% ka brauciens būs izdevies, jo daudz kas tūrismā ir atkarīgs no gida, šoferīša, viesnīcu personāla. Pati 25 gadus esmu nostrādājusi par gidu un zinu cik daudz ir atkarīgs vai brauciens patiks no tā kāds gids ir grupai. Mūsējais bija kolosāls!! Ap 05:00 no rīta tiekam viesnīcas numuriņā Kemerā - Crystal Flora Beach 5*.

Viesnicas "Crystal Flora Beach" teritorija

2.diena 30.04.14 - Mira,klinšu kapenes un sv.Nikolaja baznīca.

Pēc brokastīm 10:30 jau esam autobusā un dodamies ceļā. Miras klinšu kapenes ir izkaltas diezgan augstu no kalna pakājes, grūti pat iedomāties, kā cilvēki ir to paveikuši, blakus atrodas iespaidīgs senās Miras amfiteātris.Vēlāk apmeklējam sv.Nikolaja pareizticīgo baznīcas drupas ,Turkai stāsta interesanti,saistoši, bet pēc nakts pārlidojuma un skopā pāris stundu miega, ceļotāji ir saguruši, un pēcpusdienā sākam ceļu uz nākamo viesnicu Dalamanā - Dalaman Airport hotel 4*.Tur mazliet labo iespaidu par Turciju sabojā viesnīcas iekšējā baseina personāls(prasība jābūt peldcepurei) - darbinieks laipni piedāvā tādu pārdot un nedārgas lateksa cepurītes vietā, pārdod mums par 2 EUR viesnīcas dušas cepurīti(kurai jābūt nr. bez papildus maksas)Tāds papildus ienākums, tūristu naudas izvilkums ir šai viesnīcā. Pārāk jau nepārdzīvoju,bet izvilināt naudiņu no tūristiem Turcijā māk.

Mira - klinšu kapenes.

3.diena 01.05.14 - brauciens pa niedrēm aizaugušo Daljanas upi uz Bruņrupuču pludmali.

Šai rītā vairākos kuģīšos dodamies uz Bruņrupuču pludmali uz kuru var aizbraukt tikai pa ūdeni. Šī pludmale nosaukta tā, jo tās smiltīs lielie bruņrupuči Caretta - carreta(aizsargājama suga) izdēj un ierušina savas oliņas.Vēl šī lagūna ir slavena ar zilajiem krabjiem, kuri ļoti garšo bruņrupučiem, vietējiem un arī tūristiem. Laivu brauciena vidū apstājamies un mūsu pavadoņi ar ēsmu pievilina lielos bruņrupučus un mēs varam tos apskatīt.Varam paturēt rokās arī zilos krabjus un pasūtīt tos ēšanai, tos pagatavos un atpakļ braucienā varēs nobaudīt. Lagūnas pludmalē mums ir 1,5h laika saules un ūdens peldēm.

Ūdens t ir + 20 grādi, kā pie mums vasarā. Mēs peldamies, vietējie vairāk sauļojas. Laivu brauciens ir pasakaini skaists, daba, ūdens, laiks - burvīgi! Pēcpusdienā dodamies uz nākamo viesnīcu, ceļā ap 3h, jau netālu no Egejas jūras vairāk kalnos Kušadasī - Kušadasī Golf Resort 5*. Šajā viesnicā paliekam 2 naktis, tā ir burvīga numuriņš 2 stāvos ar 2 terasēm viesistabu, kurā TV, leduskapis , trauku masīna, tējkanna u.c viss,kas vajadzīgs, katrā stāvā pa platai gultai.

Peldam pa Daljanas upi - kalnos klinšu kapenes.

4.diena 02.05.14 - Efesa.

Šodien apmeklējam seno Efesu - vienu no lielākajām arheoloģisko izrakumu vietu pasaulē. Senajos laikos šī bija viena no lielākajām grieķu pilsētam Mazāzijā, kurā atradās viens no septiņiem pasaules brīnumiem - Artemīdas templis. Senās pilsētas drupās ir saglabājušies gan pilsētas ūdensvada fragmenti, gan publiskās tualetes, kas jau eksistēja tai laikā, gan publiskā nama izkārtne un senās bibliotekas kollonas.Likijā, kas atrodas Turcijas dienvidos - Egejas jūras piekrastē, ilgu laiku dominēja grieķi, bet likijiešiem jau senatnē bija sava kultūra, valoda un rakstība un viņi ļoti ilgi spēja saglabāt savu identitāti. Pēc izsmeļošās ekskursijas dodamies uz viesnīcu, kur pēcpusdienu pavadām peldoties viesnīcas ārējos baseinos un pastaigās pa skaisto viesnicas teritoriju.

Efesa. Šīm senajām kolonām bija jāpieskarās, lai veiktos visā ko darām.

5.diena Pamukkale 03..05.14 - sniegbaltās kaļķu nosēdumu terases.

Pamukkale, kas pazīstama arī kā Kokvilnas pils, ir izslavēta ar baltām kaļķakmens terasēm.Tās radušā vairāku tūkstošu gadu laikā, termālos avotos nogulsnējoties kaļķakmenim un ir iekļautas UNESCO Pasaules kultūras mantojumā. Senie romieši šīs karstās terases izmantoja kā pirtis, kurās atbrīvoties no reimatisma sāpēm un artrīta. Šeit mums tika dots pietiekami daudz brīva laika, lai varētu izpeldēties Kleopatras termālajos minerālbaseinos(par papildus samaksu)šo iespēju mēs ar vīru labprāt izmantojām, ūdens silts un tūkstošiem minerālūdens burbulīšu ceļas augšā no zemes dzīlēm grūti izstāstīt, tas jāizbauda pašam.Vēlāk ejam uz pašām kaļķakmens terasēm, uz tām drīks uzkāpt tikai

bez apaviem - kailām kājām vai zeķītēs. Skats ir iespaidīgs - mūsu gids stāstīja, ka tāda vieta pasaulē esot tikai viena.

Talāk neilgs ceļš līdz viesnicai - Pamukkale Hotel Ricmond Thermal 4*.Viesnicā var izpeldēties termālos baseinos + 55 grādu ūdenī, tie gan man izrādās par karstu, ilgi neizturu.

Pamukkale - kaļķakmens terases.

6.diena 04.05.14 - paklāju mezglošanas darbnīcas apmeklējums,ceļš atpakaļ uz Antāliju.

Braucam pa līkumainu skaitu ceļu, kas ved pa Tauru kalniem, burvīgi dabas skati un iespaidīga dabas varenība aiz autobusa loga. Tiekam izsēdinādi pie paklāju ražotnes un ejam turp ekskursijā. Tur par visu ražošanas procesu vilnas, kokvilnas un arī dabīgā zīda paklāju aušanā mums stāsta un rāda vietējie speciālisti, tiešām interesanti un uzzinu daudz jauna. Paklāju suvenīru bodītē iegādājos mazmeitai dāvanu skaisti austu somiņu.

Tālāk dodamies uz savu viesnicu Kemerā, kurā nakšņojām jau pirmajā naktī. Šeit paliksim pēdējās 2 naktis.

Esam pieteikušies uz papildus pasākumu Hamamu - turku pirti un šai vakarā braucam to izbaudīt. Tas ir vesels rituāls - vispirms turku mitrā tvaika pirts, tad katram cilvēkam tiek piešķirts savs pirtnieks, kas veic visa ķermeņa pilingu un masāžu maigās ziepju putās, tam parezēta atsevišķa pirts telpa.Tad visus ved uz relaksācijas telpu un uzliek sejas maskas un visbeidzot,katram pirts apmeklētājam, atsevišķā kabinetā vēl tiek veikta visa ķermeņa masāža.Šīs masāžas laikā,ar diezgan labi izstrādātu psiholoģiku ietekmi uz cilvēkiem, man tika piedāvāta, it kā man ļoti nepieciešama super puper papildus masāža par 100$, no kuras es sparīgi atteicos.Tomēr daži ceļotāji no mūsu grupas bija pakļāvušies šai ietekmei un viņiem nācās izlikt palielu summu par šo" nekā īpaša "papildmasāžu, pēc tam iespaidotie brīnījās par savu naivumu!!

Tiek austs zīda paklājs.

7.diena 05.05.14 - Antālija,Karpuzkaldriana ūdenskritums, 8.diena - saule,karstums - bet diemžēl jau mājupceļš.

Braucam ekskursijā uz Antāliju, kas ir 60 km attālumā no Kemeras. Apmeklējam ādas un juvelieru ražotnes - tirdzniecības centrus, lai gan daži ceļotāji protestē, ka nevēlas nekādus tirdzniecības centrus. To apmeklējums notiek piespiedu brīvprātīgi, jo kā mūsu gids Turkai saka, tas iekļauts ekskursijā un būtu arī labi, ja mēs atbastītu Turcijas ekonomiku. Beigās tieši lielākie protestētāji arī šo to nopērk. Vēlāk braucam uz ūdenskritumu otrā Antālijas pusē un ir brīvais laiks pilsētas centrā. Laiks šai dienā ir apmācies, vējains un ap +21 grādu. Pārējās dienās ap +25,+27 grādiem.Tā ir pēdējā diena Turcijā, rīt lidojam uz Rīgu. Iespaids par Turciju palicis labs, sakopti lauki,daudz siltumnīcu, jauni, labi ceļi, laipni ļaudis,ar dažiem izņēmumiem(par cenām pirkumiem,pakalpojumiem jādomā pašiem un jākaulējas).

Gids mums bija zinošs daudz stāstija par tradīcijām, paradumiem, tā kā informācijas guvām pietiekoši ,ne tā kā citām grupiņām, kurām nepaveicās ar gidu(stāstiņi jau lidostā).Ēdināšana mums bija HB viss svaigs, garšīgs, daudz augļu,dārzeņu,turku vietējās zemenes un tomāti ļoti labas kvalitātes un izcilas garšas.Nākamajā dienā laiks ir saulains un ir brīvs brīdis pasauļoties, izpeldēties. Gribētos vēl vairākas dienas tiešām laiskas atpūtas pludmalē, vairāk brīva laika, bet 12:00 jau jāpamet viesnīca un jādodas uz lidostu.

Ar izvēlēto maršrutu - Likija, kurš gan prasīja diezgan lielu izturību un spēkus, palikām ļoti apmierināti - patika!! Ieteiktu arī citiem izbaudīt šo braucienu. Turcija - mēs atgriezīsimies, nākamreiz tieši uz laisku atpūtu pludmalē!!