Medas salas Spānijā pie Francijas (Illes Medes)

Viena no 10 pasaules skaistākajām niršanas vietām ir mums viegli aizsniedzamā attālumā. Šovasar tur ieniru un varu teikt – tas ir ļoti tuvu tam, ko var redzēt Ēģiptē un, kaut arī ūdens ir nedaudz mazāk caurspīdīgs, pats piedzīvojums, kopā ar alām un rezervāta lieguma sargātajiem zivju bariem, murēnām un astoņkājiem – ir to vērts un to izmēģināt, tas nozīmē gūt unikālu pieredzi par kvalitatīvu niršanu un Eiropas servisu gan virs, gan zem ūdens - tiešām skaisti! Salīdzinājumam - pagājušo vasaru man zem ūdens ap 20 metru dziļumā sabojājās niršanas aparāts. Nekas sevišķs – vajadzēja atraut vienu šļauciņu un viss būtu bijis labi, bet tas bija Lietuvas ezers, zem ūdens bija +7 grādi, turklāt pilnīga tumsa (priekš manis lietuviešiem bija pietrūcis lukturītis). Tāpēc dienas laikā laižoties dziļumā pa trosi, pat savu roku īsti saredzēt nevarēju, rokās biezi cimdi, auksts un tumšs. Cimdu un tumsas dēļ – „atrāvu” šļauciņu par vēlu – biju jau „uzlidojis” 10-15 metrus uz augšu – tas nozīmē, ka vismaz par 1 atmosfēru bija mainījies arī spiediens manās ausīs. Rezultāts - P.Stardiņa slimnīca (tiesa vēl 3 reizes pēc tam ieniru, kaut pa degunu katru reizi mazliet tecēja asinis, jau pēc niršanas, braucu uz slimnīcu dienas 4 vēlāk – toreiz liku uz AWD un obligāto niršanu gribēju pabeigt). Nu ja niršana jau man patīk arī tumsā un Lietuvā un droši vien, ka Antarktīdā būtu vēl krutāk, bet es te runāju par tādu servisu jeb baudījumu, kad viss ir perfekti un radīts atpūtai. Tātad – Ēģipte tomēr ne katram izvēlīgam tūristam patīk. Meksika, Kuba - forši, bet - tālu, bet te – Vidusjūrā viss ir jauki virs ūdens, zem ūdens līdz šim, man likās - nekā nav. Bat tikai ap 100 km no Barselonas, Francijas virzienā ir tiešām unikāla vieta – Illes Medes (pie Lestertitas). Vidusjūrā vispār niršana nav nekāda ļoti foršā, parasti zivju tur mazāk kā Ēģiptē, nav arī īsti ko redzēt, ja kāds vraks negadās. Piemēram, pie Nicas, kad ieniru Vidusjūrā, tad zem ūdens redzēju veselus mirušu zivju krāvumus, kas bija nevienmērīgi izkaisīti pa visu dibenu (starp citu Nicā – noīrēt niršanas ekipējumu un vietu ieniršanai grupā uz kutera kopā maksā ap 40 eiro, bet vieta kā ekskursantam uz jahtas – ap 100 eiro – tā kā arī Nicā ir vērts ienirt, kaut vai ekonomējot). Tiesa, jāpierod, ka franči nirst bez rezerves iemutes (dzeltenās). Ja kas gadās, tad jāelpo arī ir no vienas ...citu variantu nav. Nu ja, bet pēc tumšajām Lietuvas ezera dzelmēm, liekas, ka Vidusjūrā nekas nevar notikt. Bet Spānijā ir daudz, daudz tīrāka jūra kā Francijā, turklāt vēl tās alas. Es ilgi staigāju gar krastu un domāju – nez vai es varu nirt vai nevaru (pēc pēdējās „traumas” 3 dakteri bija devuši atšķirīgu novērtējumu), iegāju aprunāties ar niršanas instruktoriem, apskatīju zemūdens niršanas maršrutus (vienu esmu pievienojis galerijā, tā tiešām aizrauj!) un tad sarunāju, ka niršu lēnām... Jāsaka, ka pēc mūsu džigitiem (kā esmu dzirdējis, piemēram, dara Horens), kas „iet lejā” grimstoša akmens ātrumā, es ar savu „lēno ieniršanu” šajā reizē Spānijā biju pats „ātrākais” un – jā, es atkal varu nirt un tur IR SKAISTI ! Iesaku – tas ir tuvu, tur var ātri aizbraukt un arī virs ūdens palicējiem būs ko darīt! Pārējā info – internetā – illes medes diving – un būs!