Īss apraksts par Lake District

Šī ir mūsu otrā reize Keswick pilsētiņā, un kārtējo reize, mēs esam nomaldījušies mēģinot atrast tās ezera krastu. Tas nav tik grūti, tiešām. Keswick ir maza pilsēta. Bet kā mēs sekojam citam auto, kas pielaiduši to pašu kļūdu ko mēs, tas ir skaidrs, ka neesam vienīgie, kas nespēj lasīt tās ceļa zīmes . Ak, labi , pusstundu vēlāk, mēs esam beidzot klāt. Keswick , un tās ezers ir jauka vieta. Lai gan tā nav mana iemīļotā iekš Lake District – ‘Ezeru apgabals’ Anglijas ziemeļos, kas ir pilns ar skaistiem skatiem aiz katra pagrieziena. Bet šoreiz tā ir mūsu pirmā pieturas vieta, jo mēs esam noīrējuši mājiņu tikai 30 minūšu brauciena attālumā.

Man ir kārdinājums doties laivu braucienā pa ezeru , tas izskatās jauks veids, kā pavadīt rītu. Tomēr es zinu, ka mana 3 gadus vecā meita būs ļoti grūta uz laivas, kur viņa nevar skraidīt apkārt un izmantot savu enerģiju, ar nopūtu , man tā ideja ir jāatmet . Par laimi, šeit ir arī citas aktivitātes, kas var nodarbināt bērnus: staigāšana apkārt ezera krastam, skraidīšana cauri Castlerigg Ameņiem, Dinozauru muzejs un tuvējais Bowder Akmens.

Castlerigg Stone Circle varbūt nav tik iespaidīgs, vai slavens kā Stounhendža, bet, pilnīgi noteikti ir daudz dramatiskāks. Tas ir atradies uz kalna, augstu un skaistu kalnu ieskauts, pēdējos piecus tūkstošus gadu. Šī ir ļoti īpaša vieta, maģiska, it īpaši, ja jums izdodas nokļūt tur, kad neviens cits nav apkārt. Pat gaiss šeit, šķiet, ir dzīvs, un ir pārāk viegli iedomāties šeit veiktos pagānu rituālus ilgu laiku pagātnē, un ir arī pārāk viegli saprast, kāpēc. Kā arī, atšķirībā no Stounhendžas, tā ir bezmaksas .

Bowder Akmens, arī ir apmeklēšanas vērts, tā milzīgā izmēra dēļ: 9m augsts, 15 m diametrā. Un uz tā augšu ved kāpnes, kas gan nav ieteicamas maziem bērniem un nebalansētiem cilvēkiem :) , jo ir viegli nokrist no tā augšas, neesot uzmanīgiem.

Vispopulārākā vieta Lake District ir Windermere ezera - lielākā ezera Anglijā - apkārtnē. Kad šeit ieradāmies pirmo reizi, tā bija arī mūsu pirmā pieturas vieta. Proti, tā apmeklētāju centrs, kas ir labs ne tikai informācijas ziņā, bet arī pastaigai pa tā skaisto dārzu un uz pašu ezera krastu, no kura ir pasakains skats uz apkārtējo krastiem un kalniem . Gan jābrīdina, ka uz ezera ir ļoti vējains, pat ja vēja nav citur.

Wray Castle, ezera otrā pusē, bija mūsu otrā pieturas vieta. Tā gan nav īsta pils, uzcelta tikai 1840.tajos gados, bet tas nemazina tās skaistumu . Diemžēl, kad mēs tur nokļuvām, pati pils bija slēgta. Tomēr mēs joprojām varējām apstaigāt to no ārpuses, izbaudot tās skaisto arhitektūru un apkārtnes skatus uz kalniem. Lielākā atrakcija priekš manis Lake District ir tās daudzās kalnu pārejas. Lai gan tās nav tik augstas un iespaidīgas, kā daži citas, kurās man ir bijusi laime pabūt. Bet tas, kas tām ir, ir savdabīgais mežonīgums. Tās jūtas gandrīz draudīgas, ar vējainiem, šauriem ceļiem, tumšu kalnu ieskautas, un kritušiem akmeņiem, gan maziem gan lieliem, kas visur izkaisīti.

Honister kalnu pārejai, kas savieno Borrowdale un Buttermere ielejas, ir arī šīfera raktuves tās augšā, kuras piedāvā ekskursijas gida pavadībā doties tās dzīlēs . Mūsu īrētā mājiņa bija tuvu pie, manuprāt ,skaistākā no Lake District ezeriem - Ullswater. Staigājot gar tās krastiem, vai vienkārši sēžot un baudot skatu ar glāzi alus, ir jauks veids, kā pavadīt pēcpusdienu. Turpat netālu ir arī 22m augstais Aira Force ūdenskritums, 10 minūšu gājiena attālumā no autostāvvietas. Pirmā manāmā ūdenskrituma pazīme šeit ir tā skaņa, jo lielāks ūdenskritums, jo skaļāks. Es domāju, ūdens daudzums mainās Aira Force atkarībā no nokrišņu daudzuma, jo pirmo reizi šeit esot, tas bija spēcīgs un iespaidīgs ,otro reizi - daudz mazāk. Tomēr tas joprojām ir vērts apmeklēt.

Dzīvnieki arī šeit ir jauki. Mūsu pirmajā braucienā tur, mēs redzējām staltbriežus izbraucot no Lakes Akvārija, un otro reizi mēs redzējām retās sarkanās vāveres, kas skraidīja ap mūsu mājiņu no katra rīta. Sarkanās vāveres ir vienīgās vietējās vāveres Lielbritānijā, to skaits ievērojami samazinājies kopš Ziemeļamerikas pelēko vāveru ievešanas.

Lake District, manuprāt ir viena no skaistākajām vietām Anglijā, pilna ar brīnišķīgiem un dramatiskiem skatiem ap katru pagriezienu, tāpēc šī nebija ne pirmā, ne arī pēdējā reize, kad to apmeklējām.