Ceļo kopā ar bērniem! Starp pasaku varoņiem un garaušiem

Šogad pavasaris pienācis agrāk kā ierasts, tādēļ arī ceļojumu sezona sākusies ātrāk. Arī šogad esmu nolēmusi turpināt rakstu sēriju "Ceļo kopā ar bērniem!", rakstot par apmeklētajām vietām, tūrisma objektiem un atpūtas iepējām tepat Latvijā.

Lieldienas bija gana siltas un saulainas, lai dotos nelielā ceļojumā un iepazītu jaunus apskates objektus. Meklējot informāciju plašājā tīmeklī, nejauši uzgāju informāciju, ka Lēdmanes pusē (Lielvārdes novads), ir izveidots "Trušu parks". Tā kā Lieldienas bijām nolēmuši pavadīt Lēdmanē, tad brauciens uz turpat 8 km tālāk esošo parku bija pietiekami vilinošs, pie tam, kā izdevās noskaidrot, tad parkā bija plānotas arī dažādas Lieldienu izdarības.

Lai nokļūtu "Trušu parkā" no Lēdmanes centra jādodas Krapes virzienā (autoceļš V996). Aiz tilta pāri upei Lobe pēc aptuveni 500 m jānogriežas ceļā pa labi. Sekos brauciens garām zemnieku saimniecībai, kur pļāvā ganās govis. Pēc 500 m labajā pusē būs norāde "Trušu parks "Sēd uz sliekšņa pasaciņa"".

Sekojām norādei. Pēc nobrauktiem 400 - 500 m mūsu uzmanību piesaistīja rosība ceļa kreisajā pusē, kur bija izkārti dažādi dekorējumi. Bet, kā noskaidrojām, tad "Trušu parks" jāmeklē vēl tālāk uz priekšu. Devāmies tālāk, līdz beidzot sasniedzām arī "Stārķīšus" - "Trušu parka" mājvietu.

Mūs sagaidīja vairāki brīvi skrejoši suņi, kas lika mums būt uzmanīgiem. Pret suņiem mums nekas nav, suņi patīk gan bērniem, gan pieaugušajiem, bet suns ir suns un nevar zināt kas viņam prātā, tāpēc būtu jauki no saimnieku puses, ka, rīkojot publisku pasākumu, suņu brīvsolis tiktu ierobežots.

Parkā izveidotas dažādas lielākas un mazākas trušu mājiņas un aplociņi, kur mājo dažādu sugu, lieluma un krāsu truši. Garauši gan ir diezgan bailīgi un izvairās no apmeklētāju ziņkārīgajiem skatieniem.

"Trušu parks" ir izveidots piesaistot ES līdzekļus projekta "Sēd uz sliekšņa pasaciņa" ietvaros. Bērniem un pieaugušajiem šeit ir iespēja daudz jauna uzzināt par trušu audzēšanu, turēšanu, barošanu. Bērni parkā var izskraidīties, izlēkāties uz batuta, izšūpoties šūpolēs un izšļūkties pa slidkalniņu.

Turpat blakus trušu mājiņām ir izkārtoti arī koka namiņi ar dažādiem nosaukumiem - Puiku namiņš, Bērnu namiņš, Zāļu namiņš, Bibliotēka u.c. Katrā namiņā ir savs interjers atbilstoši tā nosaukumam. Šeit gan vēl daudz kas jāattīsta un jāuzlabo, lai apmeklētājiem būtu interesanti un aizraujoši iziet šo "Meža noslēpumaino stāstu".

Izstaigājuši namiņus devāmies uz pa ceļam pamanīto vietu, kur bija izkārti dažādi dekorējumi, jo, kā izrādījās, tad "Trušu parka" kaimiņi ir izveidojuši "Leļļu parku" ar dažādiem pasaku varoņiem.

Šeit var sastapt gan raganas, gan princeses, gan trīs sivēntiņus, gan Vinniju Pūku, gan Karlsonu un daudzus citus. Ieeja parkā ir par ziedojumiem.

Abi parki ir vēl daudz pilnveidojami un attīstāmi, tāpēc noteikti šeit ir vērts atgriezties pēc 2 - 3 gadiem. Iesaku parkus apmeklēt skolēnu grupām, kas šeit var daudz jauna uzzināt par trušu dzīvi kā arī izkustēties un mēģināt atpazīt skolā iepazītos pasaku varoņus.

Vairāk par "Trušu parku" var uzzināt ŠEIT.

GALERIJA

Atrašānās vieta un kontakti

"Trušu parks"

"Stārķīši", Lēdmanes muiža, Lēdmanes pagasts, Lielvārdes novads.

Tālr. 29120551 (Anda), e - pasts: a_anda@inbox.lv

"Leļļu parks"

"Āriņi", Lēdmanes muiža, Lēdmanes pagasts, Lielvārdes novads.