Bergena

Iesaku apskatīt Bergeni. kas tik 4 dienās nav iespējams:) Lieliskākā nedēļas nogale 2008 gadā bija dienas, ko pavadīju Bergenā no 24.oktobra līdz 27.oktobrim, kopā ar draugiem piedzīvojot vēl nebijušas lietas savā dzīvē. Ierodoties Bergenā (pilsēta Norvēģijas dienvidrietumos, osta Ziemeļjūras krastā)- skati jau no lidmašīnas loga – iespaidīgi, kalni, sniegotās kalnu galotnes, fjordi, ūdens visapkārt. Skaisti, ļoti skaisti. Bergenas lidosta –liela, pa logu jau redzēju pirmos kalnus...Zaļums... Sūnas... Koki... Ļoti skaisti:) Kā no romatiskā kino Devāmies uz vietu kur dzīvosim, protams viss ceļš – skats pa logu.. Es nespēju novērst skatu no skaituma, kas ir Bergena. Kalni, kalni, kalni... Mākoņi.... Egles kalnu galotnēs ,ūdenskritumi...Skaisti, bezgala skaisti Pirmais vakara piedzīvojums – kāpt kalnā Stoltzekleiven, kas ir 313,5 metri augsts... Ceļš.. aaaa.. skaists...Skati Bergenā vakarā, apbrīnojami, gaismiņas visapkārt. Kāpām, kāpām, kāpām.. Manai draudzenītei likās, ka sirsniņa apstāsiesAugstums , vējš, nepierasti skaisti No Stoltzekleiven devāmies pa kalna virsotni uz Fløyen kalnu 320 metri virs jūras līmeņa, izbaudījām skaisto skatu, kas pavērās lejā uz pilsētu un lejā braucām ar Fløybanen, uzzināju, ka tas ir vienīgais tāda veida bānis (funikulieris) Skandināvijas valstīs. Vakara pastaiga pa Bergeni, kas ir pie Ziemeļjūras un salu ielenkumā Askoy, Sotra – bijām sestdienas vakarā un sala Holsnoy. Bergen ir ļoti skaista pilsēta. Mēs dzīvojām Bergenes centrā. Apskatījām Brigene – viduslaiku mājiņas ir vāciešu būvētā divslīpju jumtu mājiņām, kuras vērstas pret Vogenas līci, Birgene ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā, Svētās Marijas baznīca vecākā celtne Bergenā, un protams, Domas baznīcā ( ļoti atgādina Ģertrūdes baznīcu), staigājām pa dažādām ...gaten (ielām), redzējām Bergeni naktī. Skaisti, skaisti, skaisti. Lietus - Bergenu dažkārt sauc par lietus pilsētu, jo tur līst ap 280 dienām gadā. Esot pat joks šajā sakarā, - tūrists vaicā zēnam, vai te kādreiz nelīst arī, uz ko zēns atbild, ka viņš nezin, jo viņam tikai divpadsmit gadi. Piedzīvojām arī ka līst un ka nelīst Sestdienas diena – skats pa logu – līst... Devāmies shopingā ar draudzeni...Izstaigājām veikalus. Un protams pabijām arī zivju tirdziņā. Dienas vidū devāmies uz Sotru – pāri skaistajiem tiltiem, vētras laikā, kad vēja ātrums 26 m/sek. Ar lietus gāzēm, Latvijā tā jau būtu ieguvusi vētras statusu. Kāpām kalnā, pavadījām laiku pārdomās pie ūdeņiem, lūkojoties viļņos, izjūtot vēja stiprumu. Bija iespēja izbraukt arī naktī pa 2 k garu tuneli zem ūdens uz salām Bjoroy un Tyssoy. Brīnišķīgas Dieva dotas dienas Klāt jau arī svētdienas rīts – devāmies ar draugiem uz Vasarsvētku draudzi Pinsekirken Tabernaklet uz dievkalpojumu. Pēc dievkalpojuma braucām uz Vosu ... Ceļš... Skati... Kalni.. sniegotās kalnu galotnes... Zaļumi, aitas ganās. Piestājām paēst – kebabu... Es saprotu tagad ko nozīmē kebabs!!! Milzīgs, milzīgs un garšīgs kebabs. Pa ceļam redzi upes ar straujām straumēm. Piebraucām pie ūdenskrituma... WOW.!!!!! Iespaidīgi... Bez vārdiem. Diena pagāja ļoti jauki. Vakars - teikums ja neesat bijuši Ulrikenā- tad neesat bijuši Bergenā. Mēs bijām Bergenā. Piedzīvojums uz viesiem 1000%. Paldies Dievam par šādiem piedzīvojiem, paldies Dievam par Viņa apsardzību un žēlastību. Mēs bijā izlijuši... Kāpt Ulrikenā bija to vērts... Ulrikens ir 643 metri virs jūras līmeņa. Ausgtākais no septiņiem kalniem. Es pārvarēju bailes no augstuma: )