Ceļā uz Rumāniju...

Sākšu ar to, ka dziedu Jaunsvirlaukas un Sidrabenes pagasta jauktajā korī ”Svīri”. Un tā 2008.gada pavasarī,kādā no mūsu kārtējiem mēģinājumiem uzzinām par iespēju braukt uz Rumāniju un piedalīties internacionālā koru mūzikas festivālā, kas norisinās pilsētā-Pitesti. Ir 20 maija rīts un mēs dodamies garajā ceļā. Pirmā nakts mums jāguļ autobusā, tāpēc nākamajā dienā ierodoties Ungārijā esam pamatīgi noguruši. Ungārijā, netālu no Rumānijas robežas mēs apstājamies un mums ir deviņas stundas brīvais laiks. Atvēlētajā laikā mēs apskatām pilsētu ar ļoti sarežģītu nosaukumu, kurā ir veseli 12 futbola stadioni, apskatāmies arī vecpilsētu un zooloģisko dārzu. Tā kā mums priekšā ir divi koncerti, tad ir vajadzīgs atkārtot dziesmas, kuras būs jādzied. Pēc garajām pastaigām sapulcējamies pie kāda lielveikala pļaviņā un izdziedam visas dziesmas, arī šeit mums netrūkst skatītāju un klausītāju. Uz vakara pusi sakāpjam autobusā un varam doties pretīm Rumānijai. Naktī, tie kam nenāk miegs apbrīno Rumānijas skaistos kalnus, ir arī tādi, kas uz tiem paskatoties vairs aizmigt nevar:). Jau agri no rīta pārguruši ierodamies pilsētā PITESTĪ, viesnīcā– MUNTENIA .Mums ir pavisam neliels laiks, lai iekārtotos, jo paredzēts mēģinājums un vēlāk arī festivāla apmeklēšana, kur klausīsimies koncertu. Nākamajā dienā mums ir mazliet vairāk brīvā laika, tāpēc varam apskatīt pilsētu. Staigājot pa pilsētu redzam, cik skaistā vietā mums ir dota iespēja dzīvot! Visapkārt zied sarkanas rozes un vienā no ieliņām ir redzamas dažādas ūdens strūklakas. Vakarā var redzēt skaistās, krāsainās, muzikālās strūklakas. Darba dienu vakaros pēc desmitiem reti kur var redzēt kādu cilvēku staigājam. Toties piektdienas un sestdienas vakaros te rit īsta dzīvība, līdz agram rītam. Ir trešās dienas rīts un mēs dodamies uz slaveno Drakulas pili. Dabas skati braucot turp ir burvīgi! Ceļa malās ir vairāki mazi tirdziņi, kuros pārdod dažādas preces. Vienā no tirdziņiem piestājam arī mēs. Šeit var nopirkt garšīgu sieru un arī dažādus paštaisītus vīnus. Tirdziņš atrodas vietā ,no kura paveras burvīgs skats. Bijām uzbraukuši ļoti augstu kalnos, dažiem no mums pat sametās bail. Un beidzot tālumā var ieraudzīt Drakulas pili Kad esam noklausījušies gida stāstījumu par pili un tās saimniekiem, tad dodamies uz villu –Bran, līdz kurai ir ļoti grūti tikt, jo tā ir augstu kalnā, lai nobaudītu rumāņu nacionālo virtuvi. Pagaršojam daudz un dažādus ēdienus un dzērienus. Viens no tiem ir rumāņu nacionālā zupa- čorba, kas bija ļoti garšīga ,bet stiprais dzēries- cuika, gan ne visiem gāja pie dūšas:)) Kad ekskursija bija beigusies devāmies atpakaļceļā, jo vakarā mums atkal paredzēts mēģinājums un pēc tam klausīsimies koncertu. Šodien ir tā diena, kad arī mēs varam parādīt pārējiem, ko mākam. Mūsu programmā ir Latviešu tautas dziesmas. Bija patiess prieks dzirdēt skaļos aplausus un redzēt, ka cilvēkiem ļoti patīk mūsu tautas dziesmas! Tādos brīžos saproti, ka ir vērts savu brīvo laiku veltīt mēģinājumiem. Īpaši sajūsmā par mums bija Grieķijas koris. Mēs sapratām, ka esam arī turpmāk gaidīti viesi šajā pilsētā! Koncerts tiešām bija izdevies, mēs visi jutāmies gandarīti par padarīto darbu! Pēc koncerta ir kārtējās vēlās vakariņas. Vakariņu laikā mūs apmeklē festivāla organizētāji un izsaka mums lielu paldies, piebilstot, ka esam ļoti gaidīti ciemos arī nākamgad! Vakars ir ļoti ievilcies, bet mums nākamajā dienā priekšā vēl viens koncerts, tāpēc lēnām izklīstam pa savām istabiņām. Ir 25 maija ŗīts.Šodien mēs dodamies uz svēto Argesas klosteri, lai tur sniegtu nelielu koncertu. Dziedam mēs klosterī iekšā, bet dzirdēt mūs var vēl tālu no klostera sienām. Kad koncerts beidzies un aplausi saņemti varam dotie atpakaļ uz Pitesti pilsētu. Arī atpakaļ ceļā apbrīnojam Rumānijas skaisto dabu. Pašā vakarā mēs liekam savus čemodānus autobusā un mājup ceļš var sākties. Braucam visu nakti un visu nākamo dienu un tikai 26.maijā ļoti vēlu naktī ierodamies mājās. Ceļojums ir noritējis lieliski, esmu redzējusi daudzas skaistas vietas Rumānijā, iesaku arī jums apmeklēt šo skaisto valsti, jūs nenožēlosiet!