Bula, jeb saulainas Fidzi salas.

Bula, bula, bula. Sis vardins fidzi bus dzirdams visas vietas.Izmanto ka sveiki , uz redzesanos utt. Fidzi bijam no 23-27 augustam. Ielidojam no Jaunzelandes ar AirPacific.Jaunzelande bijam pieradusi pie Kia Ora , ko Maori lietoja ka sasveicinasanas vardu.Lidojums uz fidzi salam bija neparasts- ekonomiskaja klase deva sampanieti un bija atrakcijas ari. Patikami, ka uz Fidzi ari nebija vajadziga viza.Nepatik tas formalitates. Vienigais, ka tur tapat ka Australija un Jaunzelande stingri skatas, ko ieved valsti. Nedrikst ievest svaigus produktus( nekada gadijuma pat nepanemt no lidmasinas iedoto abolu).Vienai sievietei pirms mums nolasija veselu referatu itka vina vestu narkotikas.Koka izstradajumus, medu utt. Nauda nedrikst but vairak ka 20000. U.c.iebrauksanas noteikumi. Nadi lidosta mus sagaidija autobusins uz Smugglers Cove viesnicu.Viesnica bija okeana krasta.Super, ka somas palidz aiznest uz istabinu neko papildus neprasot. Augusta menesis tur skaitijas ziemas menesis. Temperatura virs +30 gradiem. Pirmo dienu tad ari izmantojam , lai izbauditu silto okeanu un saulaino laiku. Nakosaja diena devamies uz Suvu- Fidzi galvaspilsetu. No sakuma braucam ar masinu liela atruma, lai nokertu tures autobusu.Ekskursiju vaditaji bija aizmirsusi par mums un tad atsutija to masinu pakal.Pec stundas autobuss tika panakts un tad vareja sakties mieriga ekskursija. No salas viena gala lidz otram mierigi var aizbraukt 3 stundas. Brauciens gar okeana krastu viena puse un otra puse celam tropiskie mezi un kalni. Pa celam viena ekskursantu grupa atdalijas, jo viniem savadaks marsruts.Vini brauca pa upi ar laivam gar kalniem uz vietejo ciemu. pirms tam vini ieveleja virsaiti jeb vecako no turistu grupas. Tas viniem raksturigi, kad iet pie vietejiem. Kaut kas lidzigs bija pie Maoriem ari.Tatad ta grupa devas uz kavas dzersanas ceremoniju vieteja ciema. Tiekoties ar vietejiem viniem bija janonem cepures , saulesbrilles, bet sievietem nedrikst but parak iss apgerbs.Kavas dzersanas ceremonija viri un sievas sez atseviski. Virsaitim ielejot parasti vairak.Kad pabeidz dzert kavu vel pareizi jaaplaude.Kava ir tads dzeriens, kurs eiropa aizliegts.Toties Fidzi var nopirkt jebkura veikala. Mums diemzel nesanaca pagarsot so dzerienu, jo devamies talak ar autobusu. Vel ta upe, pa kuru brauca ta otra turistu grupa, ir slavena ar to, ka tika uznemta filma "Anakonda".Varam mierigi pateikt, ka taja upe anakondu nav un nav ari krokodilu. Suva apskatijam valsts amatpersonu villas un pilsetas centru. bijam ari vestures muzeja. Saja pilseta, lai cik savadi nebutu turistu bija maz. Parsvara visi melnie.Ekskursijas gids mazliet parak sabaidija, lai nekada gadijuma neiesaistamies sarunas ar vietejiem un skatamies makus. Neko tadu briesmigu neredzejam, neviens mums nepiesejas. Vienkarsi tada nepatikama sajuta bija, ka mums tadu instrukciju deva. Braucot pa salu redzejam lielu kontrastu- greznas viesnicas un villas un taja pasa laika daudziem vietejiem majas nav pat elektribas. Kads veikli sabaz turistu naudu kabatas. Viss samera dargs tomer tur. Vel vienu dienu izmantojam, lai aizbrauktu uz slavenajam Castaway salam. Fidzi ir raksturigi, ka ir daudz nelielu salu ap 330. Castaway salas izradijas, ka ir pedejas musu izveleta pramja marsruta.Tas izradijas labi, jo pa celam varejam apskatit daudzas citas salas Bounty, Treasure , South Island utt. Castaway salas ari tika uznemta filma. Tikai tur viss savadak protams izskatas. No tam salam citas salas var redzet.Te mums bija karaliskas pusdienas.nerunajot par to, ka mus vesels orkestrs sagaidija.Pusdienas bija zviedru galds, loti bagatigi klats.Tika noprovets labi, bija bailes iet peldeties pec tam. Pec kada laicina tomer ielidam ari papeldeties. Sieva loti gribeja pabraukt ar katamaranu un ar treso piegajienu tomer izdevas sarunat iziret uz pusstundinu.Itka tie katamarani domati tiem, kas tur uz vietas ilgak dzivo.Bet mes ieverojam, ka viens ir brivs gandriz visu laiku. Sieva agrak bija braukusi burasanas sacensibas. No sakuma izbrauca kopa ar instruktoru, bet pec tam viena.Gandriz tomer iznaca kibele. Laiks atdot katamaranu, bet skatos, ka sieva atpakal nebrauc.Radu , lai brauc atpakal, bet skatos, ka vina nemaz netaisas uz krasta pusi. Domaju, ka jaiet pec paligiem.Par laimi otrs katamarans aizbrauca pie vinas. Izradas, ka nemaceja pagriezt atpakal.Tas tomer ir savadak neka jahtam. Atpakal viesnica ari gandriz katru vakaru notika visadas izrades. Vienu vakaru noskatijamies mezonigas uguns un nazu dejas. Tas viss notika ara tumsa.Tadas dejas, tadas kustibas atlika tikai noskatities.Sievietes ari dejoja tik veikli ar uguni un naziem.Kaut kas neredzets. Diemzel foto nesanaca-parak tumss. Japiezime, ka Fidzi visur ir pukes- uz apgerbiem , matos utt.Sieviete, ja precejusies liek puki virs labas auss , ja neprecejusies , tad virs kreisas. Parejas bildes bildes gan var apskatit albumos Jautrais Pacific airlines un Fidzi.