8 dienas Arubā

Nez kādā veidā no darba ceļojuma, man tas pārvērtās par atpūtas. Arubā esmu bijusi vairākas reizes, bet lielāko daļu kruīza kuģa ietvaros, kas nebūt nesniedz priekšstatu par šo tūristu paradīzi.

Paši arubieši nebūt nekaunās par savu vēlmi nopelnīt uz tūristu rēķina, un ekskursijās patāvīgi tiek uzsvērts, ka tieši tūrisms nodrošina 75% no viņu valsts ienākuma.

Tā kā Latvija ir zināmā mērā tūrisma valsts bijušās Padomju savienības, kā arī, lielāko tiesu, Krievijas tūristiem un aktīvi piesaista ļaužu plūsmu no Eiropas (Anglijas utt.), tad te būtu, ko pamācīties.

Vietējie sveicināsies, smaidīs un darīs visu, lai Tu justos labi un droši. Tā kā es neesmu nakts dzīves piekritēja, tad tā arī jutos.

Aruba ir neliela sala, un no augu valsts bagātības te nav īpaši ko redzēt. Jā, protams, kaktusi un neredzēti koki, kā arī visur ievazātās palmas, mums varētu šķist eksotiski, tomēr bezgalīgi uz to skatīties nav interesanti.

Toties var pavērot dažādas ķirzakas, it sevišķi iguānas. Protams, piekrastē pastāgājas arī krabji, tomēr lielākie piedzīvojumi atrodas zem ūdens. Tāpēc nirējiem te būs papilnam, ko darīt. Tāpat kā ikvienam, kas interesējas par pludmales aktivitātēm.

Marts un aprīlis ir labākais laiks Arubas apmeklējumam. Jūs sagaida silts un vējains laiks, kas ļaus labāk paciest tropu klimatu. Tomēr tas nenozīmē, ka nevajag lietot aizsardzību no saules. Pastaigājoties stundu un aizmirstot par to, man apdega deguns un dekoltē rajons. Tāpēc, pat ja karstumu tā nejūtat, smērējat kārtu droši!

Bez peldēšanās un sauļošanās pludmalē, es izvēlējos vēl divas nopietnas atrakcijas: braucienu ar zemūdeni un ABS safari ar džipiem. Trešais, manuprāt, apskates vērts pasākums ir taureņu ferma. Bet tajā es jau esmu bijusi iepriekš.

Zemūdene, protams, ir eksotika. Zinu, ka tādas atrodamas arī Sarkanā jūrā un ASV, tomēr Arubā man šī iespēja pavērās pirmo reizi. Jūs aizvedīs uz jūru, tad tur pārkāpsiet uz nelielu zemūdeni. Kopā ar citiem skatīsieties iluminātorā uz dažādajām zivīm.

Man pietrūka ekstrēma. Sajūta bija kā lielā akvārijā, ar to atšķirību, ka Tu nestaigā, bet Tevi ved. Pēc kādām 30 minūtēm paliek garlaicīgi, iespējams, maršruta dēļ, kurā zivis gan bija, bet tas viss šķita diegan vienveidīgs. Klāt bija arī gids, kas jautri stāstīja dažādas lietas par zemūdens pasauli, bet nu tas otršķirīgi pārdzīvojumam, kad kāda zivs piepeld Tev pie paša deguna. Bildes tādas miglu man sanāca, aiz iluminatora mobilā fotokamera īsti nevilka.

Beigās iedod sertifikātu, un Tu saproti, ka es bijis 1% iedzīvotāju vidū, kas tajā zemūdenē atradies.

Otrais pasākums ar džipiem gan bija manējais. Tūres vadītājs bija ļoti jautrs un ar mēru pļāpīgs vīrs, kuram ļoti patīk sieviešu spiegšana, pie kuras tad viņš arī ļoti piestrādāja, vadājot mūs pa diezgan ekstrēmām trasēm Arubas nacionālajā parkā.

Šo pasākumu noteikti iesaku, būt pietiekoši daudz iespaidu par pašu salu, ļoti sakarīga ekskursija ar nozīmīgiem faktiem un skaidrojumiem, lieliski dabas skati un beigās vēl dabiskais baseins, kurā varēsiet snorkelēt, turklāt visu aprīkojumu jums tur iedos uz vietas. Ceļojuma laikā nāk arī bonuss ar bezmaksas dzērieniem, bet beigās par 10 USD visi varēja paēst pieklājīgā restorānā un izbaudīt ar jauniegūtajiem paziņām brauciena iespaidus. Mēs bijām vairāki - japāniete un četri amerikāņi - baltais pāris un divas melnādainas sievietes, taču tas netraucēja mums ar sajūsmu visus iespaidus pārspriest pie pusdienu galda. Cenas ziņā tas būs mazāk par zemūdeni, bet prieka, vismaz es, gūsiet vairāk.

Man gadījās būt pirms Lieldienām, tāpēc varēju novērot vietējo piknika tradīciju, jo šajā laikā lielāko tiesu gar pludmali tiek būvētas teltis un uz pilnu klapi notiek grilēšana. Tā tāda arubiešu paraža uz Lieldienām.

Pāris papildus iespaidu atrodami galerijā, bet citādi vasaras sezona ir atklāta un var mierīgi pāriet uz Latvijas sutu!