Pavasaris Londonā!

Pavasaris Londonā!!!

Ceļojums ar draudzenēm. Apskatam Londonu 3 dienās. Viens no jaukākajiem ceļojums manā mūžā!!!

Tā kā ceļojuma mērķis bija apskatīt pēc iespējas vairāk, taču iztērēt pēc iespējas mazāk, meklēju iespējas kā ietaupīt.

Biļetes lidojumam pirku lētajā aviosabiedrībā Ryanair, kas 6 mēnešus pirms lidojuma maksāja ap 52 Ls, savukārt 2 nedēļas pirms ceļojuma sākuma jau maksāja ap 200-300 euro. www.ryanair.com Starp citu no 2014.gada, lidojot ar Ryanair, kā rokas bagāžu (par kuru nav jāmaksā) vari ņemt līdzi 2 somas – 55x40x20 10 kg plus mazu somiņu 35x20x20.

Autobusa biļetes no Stansted lidostas uz Londonu pirku internetā - Stansted lidostas mājas lapā http://www.stanstedairport.com/transport-and-directions/buses-and-coaches#CoachestoLondon. Tas aiztaupīja mums laiku stāvēt rindā uz iekāpšanu autobusā (rindā bija kādi 70 cilvēki). Starp citu angļiem nav svarīgi vai tu esi nopircis biļeti uz plkst.12.25 vai plkst.12.40. Ja tev ir biļetes, kāp tik iekšā un uz priekšu.

Jautāsiet kādēļ ar autobusu nevis ar vilcienu, kas Londonā nokļūst ātrāk? Tādēļ, ka par autobusa biļetēm prom – atpakaļ 3 personām es samaksāju 46 mārciņas, savukārt par vilciena biļetēm būtu jāmaksā 63 mārciņas. Atkal ietaupām!

Vēl kāda laba lieta, kas būtu jāzina, ir „Quster card”. Kaut kas līdzīgs e-talonam, kuru iegādājoties tu vienkārši atvieglo sev dzīvi. Nekādas biļešu pirkšanas sabiedriskajam transportam, nekādas stāvēšanas rindā. Tik dodies uz vajadzīgo metro, noskenē pie ieejas uz attiecīgo metro līniju savu karti un dodies braucienā uz kurieni vien tev vajag!!! Lieliska lieta!!! Iegādājāmies Londonā, Liverpūles stacijā pie kasēm. Par karti samaksājām 5 mārciņas, savukārt braukšanas kredītu kartei atvēlējām 20 mārciņas, kas mums 3 dienām bija vairāk nekā vajadzīgs. Pāri vēl palika kādas 6 mārciņas. Pašu karti vari papildināt un lietot atkārtoti. Informācija http://www.visitlondon.com/traveller-information/getting-around-london/london-tube?ref=nav

Biļetes apskates objektiem iegādājos www.londonpass.com. Taču uzreiz iesaku izvērtēt vai tas jums ir izdevīgi. Ar London Pass karti vari apskatīt vairāk kā 60 objektus. Noskaidro ko gribi redzēt, kurā Londonas daļā tas atrodas un cik maksā ieejas biļetes. Mūsu prioritātes bija Londonas Tauers (ieeja 19.50 mārc.), Vestminsteras abatija (18.00 mārc.), Tauera tilta ekskursija (8 mārc.), Karalieņu galerija (9.50 mārc.), Bekingemas pils (apskatei pieejamas dažas istabas vasarā), Svētā Paula katedrāle (16.00 mārc.), no kuras augšas paveras lielisks skats uz Londonu un nav nepieciešams tādēļ maksāt 22.00 mārciņas un braukt ar panorāmas ratu Londonas acs J.

Tātad minēto objektu apskate kopā izmaksātu 71.00 mārciņa, tādēļ iegādājos London Pass 2 dienām par 64.00 mārciņām, kuras ierašanās dienā bija jāpaņem London Pass birojā pie Nacionālās Portretu galerijas. Diemžēl laiks bija pret mums un ierašanās dienā, garām ejot, paspējām apskatīt Britu Zirgu gvardi, Big Benu, Parlamenta ēku, Bekingemas pili. Vestminsteras abatijas ”opening time” ir diezgan ierobežots, piektdienā līdz plkst. 15.30, tādēļ diemžēl to apskatīt nepaspējām. Savukārt Karalieņu galerijā, kas atrodas pie Bekingemas pils, ieeja bija liegta sakarā ar muzeja rekonstrukciju, līdz ar to London Pass pirmajā dienā izmantot mums neizdevās.

Ap plkst. 18.00 devāmies uz viesnīcu, kas atradās Hammersmithā, Sapphire Hotel London. Tuvu centram, var nokļūt ar vairākām metro līnijām. Maksa 2 naktīm 3 vietīgam numuriņam ap 150 Ls.

Izkāpjot metro stacijā, lai dodos uz viesnīcu, apjukām stacijas labirintos. Tad mums laipni palīdzēja vietējais policists. Izveda no stacijas, parādījas virzienu un pastāstīja cik tālu apmēram jāiet līdz viesnīcai. Pa ceļam vēl apjautājās, no kurienes esam, ko esam jau apskatījušas un ko gribam redzēt. Vēl pajautāja kā latviešu valodā būtu jāsasveicinās! Super!!! J Satikām arī latviešu puišus, kuri izdzirduši mūsu čalošanu uz eskalatora, sāka smaidīt un teica „Šī valoda gan sen nav dzirdēta!”

Otrās dienas apskati sākām ar Madame Tussauds vaska figūru muzeju. http://www.madametussauds.com/london/. Starp citu, Tiso kundzes vaska figūru muzejā ir iespējams iegādāties biļešu komplektus kopā izdevīgāk nekā atsevišķi uz Sea life, London Eye un The London Dungeon.

Ieejas biļetes muzejā arī tika iegādātas internetā, kas aiztaupa tev pāris mārciņas un stāvēšanu rindā. Nu tur bija ko redzēt! Karalisko ģimeni, Holivudas aktierus, mūziķus, sportistus, māksliniekus, politiķus utt. Iespēja pabūt šausmu istabā, vizuāli iepazīties ar Londonas vēsturi gadsimtu iedalījumos un 4D filma, uz ko skatījāmies skeptiski. Sak „Tas jau sīkajiem”. Bet mēs maldījāmies! Bijām sajūsmā. Noteikti aizvedīšu turp savus bērnus.

Starp citu, par bērniem runājot, atcerieties, ka Londonā ļoti daudzi muzeji ir par brīvu!!! Zinātnes muzejs, Dabas, Vēstures muzejs, Britu muzejs, Nacionālā portretu galerija!!! Uh, tas ir ko vērts!!!

Pēc Tiso kundzes vaska figūru muzeja devāmies uz Londonas Taueru, kura apskate aizņēma vairāk laika nekā bijām rēķinājušās (ap 3 h). Londonas Tauerā iespējams iegādāties audio gidu, manuprāt par 4 mārciņām.

Pēc Londonas Tauera devāmies uz blakus esošo Tauera tiltu. Patika kā angļi bija izdomājuši pasniegt vēsturiskos faktus intersantā veidā. Tika rādītas filmas par to, kādēļ bija jāceļ šis tilts, kādēļ tieši paceļams un beigās grafiski attēlots kā tilts tika uzbūvēts.

Pēc apskates ap plkst. 16.00 sapratām, ka vairāk Londonas apskatei mums nav spēka, tādēļ devāmies uz Oksforda ielu shoppingā J, kas ievilkās līdz plkst. 19.00. Ievilkās, jo iela ir milzīga, veikali daudz!! Ieklīdām arī veikalā „Primark”, kuru daudzi noteikti zina. Lēti un daudz visa kā. Piemēram, bērniem, 2 šorti par 3 mārciņām, body bērniņiem 3 gab. par 6 mārciņām.!! Nerunājot vispār par sieviešu nodaļu!!!

Otrās dienas vakarā – sestdienā jau esot viesnīcā sapratām, ka esam pārgurušas. Negribējās vairs pat iet uz netālo Westfildas iepirkšanās centru.

Svētdienu mēs atvēlējām Britu muzejam, tā mūmijām un visam pārējam. Muzejs ir milzīgs, tā cītīgai apskatei nepieciešama pusdiena. Darba laiks no plkst. 10.00.

Pēc muzeja apskates, pa ceļam uz metro, nesteidzoties iegājām blakus esošā pārtikas veikalā nopirkt šo to anglisku, piemēram tēju un biskvītus J.

Latvijā ieradāmies naktī!! Pārgurušas, bet laimīgas. Sapratām, ka laiks ko pavadījām Londonā bija lielisks! Laipni un izpalīdzīgi cilvēki, lieliska metro sistēma. Un tas internacionālisms mūs fascinēja. Draudzība starp dažādām rasēm bija normāla parādība.

Nākošā reizē noteikti brauksim vismaz uz 5 dienām, lai visu izbaudītu tā kārtīgi! J J J

Dažas praktiskas lietas.

Paņemt līdzi apskatot pilsētu, šo to ēdamu un OBLIGĀTI dzeramu, jo personīgi mums ēšanai kafejnīcās un restorānos atlika laika tikai vakaros.

Viesnīcu rezervēšana www.booking.com

Noteikti norēķiniem internetā ir vajadzīga kredītkarte nevis debetkarte.

Uz vietas Londonā, "London Pass" punktos, London Pass kartes 2 dienām bija iespējams iegādāties par 61 mārciņu.