Briseles apmeklējums.

Iesākšu ar paldies -Inesei Vaiderei par iespēju apmeklēt Briseli un Eiropas Parlamentu , un saviem pircējiem , kuri par mani balsoja ELVI rīkotajā aptaujā- konkursā ,,Savējie par savējiem ,, .

Divu dienu brauciens bija ļoti piesātināts un šķita ,ka ir daudz ilgāks. 2. aprīļa rīts sākās ar izbraukšanu no Seces plkst. 2 no rīta. Briselē ielidojām ap 8 un tūlīt devāmies uz Eiropas Parlamenta ēku . Šeit mūs iepazīstināja ar EP darba specifiku , apmeklējām plenārsēžu zāli ,kura tika gatavota gaidāmajai sēdei .Interesants likās fakts ,ka plenārsēdes laikā mutisko tulkojumu veic aptuveni 430 patstāvīgie tulki, jo EP strādā 24 oficiālajās ES valodās.Pēc nelielas ekskursijas tikāmies ar Inesi Vaideri , kura ir viena no deviņiem Latviju pārstāvošajiem deputātiem . Jāatzīmē , ka šogad, maijā gaidāmajās EP vēlēšanās no Latvijas tiks ievēlēti vairs tikai 8 deputāti ,tātad aizstāvēt Latvijas vajadzības būs vēl grūtāk .Inese Vaidere ļoti interesanti pastāstija par savu darbu EP ,par paveikto un iecerēto ,izrādija mums savu darba kabinetu, atbildēja uz neskaitāmiem mūsu grupas dalībnieku uzdotajiem jautājumiem .Inese Vaidere ir ļoti inteliģenta, erudīta ,pārliecināta par to ko viņa dara ,tajā pašā laikā ļoti vienkārša un sirsnīga .Pēc sarunas notika kopīga fotografēšanās pie PHS karogiem .Inese Vaidere no mums vēl neatvadījās , jo tikām gaidīti uz kopīgām vakariņām ,,ribiņu,, restorānā ,,Amadeo,,,kur pie gariem galdiem baudijām cūku ribiņas ,malkojām vīnu un dziedājām latviešu tautas dziesmas.

Pēcpusdiena pagāja ātrā Briseles vēsturiskā centra apskatē . Briseles centrālais laukums ar viduslaiku ģilžu ēkām un gotisko rātsnamu ,cēlās viduslaiku celtnes ir iespaidīgs apskates objekts ,arī pēc vakariņām naksnīgā Brisele ir iespaidīga - ēku izgaismojums tās padara vieglas un ,,mežģīņainas,, . Un protams - pavasaris- visapkārt zied ķirši, narcises, viss zaļo, Briselē +23 , spīd saule un ir tik jauki izbaudīt pavasari visā tā krāšņumā . Neatņemams apskates objekts ir čurājošais puisēns,kurš ir arī uz visiem suvenīriem . Visas ielas un ieliņas pilnas ar krodziņiem un suvenīru veikaliņiem. Visapkārt tūristu pūļi un nesteidzīga ,miermīlīga atmosfēra ,kura, kā vēlāk izrādijās ,kad atgriezāmies mājās, ir visai maldīga ,jo izrādās ,ka šeit pie EP ēkas visai bieži notik demonstrācijas ar policijas un demonstrantu sadursmēm- un tāda notika arī šoreiz ,tikai divas dienas pēc mūsu vizītes Briselē. Jāsaka -mums paveicās!

Otra brauciena diena tika veltīta Briges apskatei ,tā ir pilsēta Beļģijas rietumos Flandrijā, un tiek uzskatīta par vienu no skaistākajām pilsētām Eiropā. Ļoti labi saglabāts pilsētas vēsturiskais centrs ,kuru apskauj neskaitāmi kanāli. ,,Ziemeļu Venēcija,, -tā dēvē šo pilsētiņu. Pilsētas apskati veic divejādi- ar kuģīšiem( liellaivām) pa kanālu, baudot dabu un pilsētas vēsturisko arhitektūru, neskaitāmo gulbju klātbūtni; un pa bruģa klātajām ieliņām -iegriežoties neskaitāmajos alus krodziņos, ielas kafeinīcās , suvenīru kioskos. Pilsētiņa 100% ir domājusi par tūristu izklaidēšanu un protams no tā arī pelna. Zirgu pajūgi- ekskursijai pa pilsētas ielām , visapkārt smaržo Beļģu šokolāde no daudzajiem šokolādes veikaliņiem, acis žilbina Beļģu mežģīņu veikaliņu skatlogi. Beļģi sevi uzskata par frī kartupeļu izgudrotājiem ,tādēļ arī tie šeit noteikti ir jānogaršo. Interesanti, ka Beļģi lepojas arī ar savām alus darīšanas tradīcijām un viņiem ir ap 1000 šķirņu alus.

Un nemanot ir pienācis laiks atgriezties lidostā , lai lidotu uz Rīgu , kur mūs sagaida Latvijas dzestrais pavasaris.