Apūlija: Kāpēc vajadzētu apmeklēt Apūliju? Galvenie iemesli Apūlijas dienvidu reģiona apmeklēšanai

Pirmkārt, precizēsim - Puglia vai Apūlija? Acīmredzot, abi nosaukumi ir pareizi, runa ir tikai par gaumi - "La Puglia" ir itāļu versija šim apbrīnojamajam reģionam, bet nosaukums "Apūlija", kas nāk no latīņu valodas, vēlāk veiksmīgi iegājies latviešu valodā.

Apūlija sastāv no 800 km garas, apbrīnojamas krasta līnijas, senatnīgiem dabas rezervātiem un augstas kvalitātes pārtikas un vīna, kā arī no tai raksturīgās vietējās mākslas un kultūras. Tā ir patiesi neizzināta zeme, kura spēj daudz piedāvāt pat viszinošākajiem ceļotājiem no visas pasaules. Apūlijā apvienojas labākais no divām pasaulēm - Jonijas un Adrijas jūrām, kas saplūst Santa Maria di Leuca pilsētā.

Salento ir oficiāli izvēlēta kā gada zeme 2013. Kā paziņoja "Italia Touristica", kas gada sākumā aptaujāja vairāk kā 42 000 itāļu, vairāk kā 4300 aptaujāto (10,3%) balsoja par Salento. Salento tika paziņota par uzvarētāju gadskārtējā BIT sarīkojumā, kas katru gadu februāra vidū notiek Milānā. Salento pārspēja Cinque Terre (par ko bija balsojuši 3816 aptaujāto), Amalfi piekrasti (par ko bija balsojuši 3725 aptaujāto) un Čianti (par ko bija balsojuši 3471 aptaujāto).

Polignano-a-Mare

Vairāk kā 4000 cilvēku uzskata Salento par ideālu tās jūras, viesmīlīguma, tradīciju, arhitektūras, mūzikas, olīveļļas un olīvlauku dēļ. Lai izbaudītu visu iepriekš minēto, villas noma Apūlijā būtu nepieciešamība.

Apūlija daudzu cilvēku acīs tiek uzskatīta par īstu dārgakmeni Itālijas kronī. Lūk, mūsu 10 iemesli, lai apmeklētu Apūliju:

1) Apūlijas mierīgā dzīve

Apūlijā dzīve ir ļoti mierīga, tomēr pavisam pozitīvā veidā. Vietējā kultūra Jūs vieglām ierauj sevī un liek Jums aizmirst par dzīvi pilsētā. Apburošā daba un siltais klimats pat ziemas mēnešos liks Jums vēlēties iegādāties mājvietu Apūlijā kaut kur jūras tuvumā, lai izjustu sāļās vēja pūsmas rīta agrumā un lai Jūs varētu pastaigāties pa pludmali, kas ieskaus Jūs smaržu un saulstaru pasaulē. Pārfrāzējot Apūlijā labi zināmo teicienu, "Visi ceļi ved uz krastu".

2) Lēnais ēdiens (Slow Food) Apūlijā

Lēnā ēdiena lietojums Apūlijā ir daudz izteiktāks kā jebkurā citā Itālijas reģionā. Lēnais ēdiens šeit iet roku rokā ar Nullto Kilometru un, ja jebkādu iemeslu dēļ Apūlija kādreiz kļūtu par cietzemes apņemtu suverēnu valsti, tai nebūtu nekādas vajadzības pēc importētiem produktiem. Nulltais Kilometrs nozīmē to, ka katrs ēdiens šeit tiek izgatavots no vietējiem produktiem, krāsu, garšu un dabisku garšvielu piesātināts. Īpaši garšīga ir tā sauktā "cucina povera" (tiešā tulkojumā no itāļu valodas "nabadzīgā virtuve") - zemnieku pārtika un laukiem raksturīgi ēdieni. Mūsdienās jēdziens "cucina povera" nozīmē atgriešanos pie gastronomijas pirmsākumiem, kad visi produkti bija īsti un dabiski, tādējādi ļaujot mūsdienu gardēžiem piedzīvot neaprakstāmu garšas baudījumu, ēdot augstas kvalitātes sastāvdaļas, ko pagatavojuši izveicīgākie virtuozi Apūlijā. Lēnā ēdiena nodarbības ir kļuvušas par ierastu sastāvdaļu gandrīz katrā nomai paredzētā brīvdienu villā Apūlijā. Otrs neaizmirstams piedzīvojums, ko piedāvā Apūlija, ir izmēģināt "cucina povera", ko pagatavojušas vietējo māmuļu saules apmīļotās rokas.

3) Baroka paradīze

Apūlija visnotaļ ir arhitektūras paradīze, kur sastopami baroka arhitektūras spilgtākie paraugi. Tie īpaši sastopami Lečē (dēvēta arī par "dienvidu Florenci" ;) . Baltais, mīkstais akmens, kas plaši izmantots baznīcu, klosteru un piļu tēlainajos ornamentos, nosaukumu ieguvis no pašas Leče pilsētas ('pietra leccese'). Atjaunotā Santa Croce bazilika Lečē apkopo visus tipiskākos baroka arhitektūras elementus. Citas baroka pilsētas Apūlijā ir balsinātais arhitektūras dārgakmens Ostuni, elpu aizraujošā Martina Franca, krāšņā Taranto un greznā Barletta.

4) UNESCO Pasaules mantojums

Apūlijā sastopamas vairākas UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā esošas vietas. Viena no šādām vietām ir Alberobello ar tās skaisto trulli. Tas ir ļoti interesants apskates objekts un diezgan pārliecinošs iemesls, lai Jūs dotos ārā no savas villas Apūlijā. Alberobello trulli (vienskaitlī - trullo) ir apmēram 1400 bišu stropu formas kaļķakmens ēku kopums, no kurām daudzas parvērstas par restorāniem, muzejiem un viesnīcām. Apmeklētājam radīsies vēlme uzkavēties šeit ilgāk par pāris stundām, izbaudot šo seno ēku atmosfēru, ko iemīlējuši ceļotāji no visas pasaules. Vēl viens apbrīnojams objekts UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā ir elpu aizraujošais Castel del Monte, ko šeit 13.gadsimtā uzcēlis imperators Frederiks II. Tā tiek uzskatīta par visfascinējošāko pili, ko būvējis Frederiks II. Otrs UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā esošs objekts ir erceņģeļa Mihaēla svētnīca, kas atrodas uz Apūlijas Gargano zemesraga.

Ostuni

5) Vīna un olīveļļas gatavošana

Vīna un olīveļļas gatavošana, iespējams, ir Apūlijas lauksaimniecības galvenie stūrakmeņi. Apūlijā aug vairāk kā 60 miljoni olīvkoku un vīna dārzi aizņem 110,358 hektārus. Apūlijā ražo 25 DOC apstiprinātas vīna šķirnes, ieskaitot slaveno Primitivo di Manduria un karalisko Negoramaro. Olīvu audzēšana un vīna gatavošana Apūlijā ir kas vairāk par vienkārši nodarbošanos - tas ir vietējo dzīvesveids, neatņemama ikdienas rituāla sastāvdaļa. Ļoti daudz tradīciju un gadatirgu saistīti ar vīnu un olīveļļu, kas ir iemesls tam, lai Jūs izbaudītu prieka pilnas brīvdienas un kļūtu par daļu no Apūlijas vietējo dzīves, kas nepieciešams, lai degustētu vīnu un olīveļļu.

6) Lauku Sagra

Apūlieši visu mūžu priecājas par ēdienu un vīnu, tādēļ visu cauru gadu katrā mazā lauku pilsētā tiek atzīmēti dažādi svētki. Sagra apzīmē vietējo organizētu gadatirgu, lai priecātos par zemes veltēm un paustu tai savu pateicību un atzinību. Lielākos gadatirgos skan arī mūzika un notiek dejas. Daži no tipiskākajiem sagra gadatirgiem Apūlijā ir: 'sagra delle orecchiette' (orecchiette makaronu sagra), 'sagra di pesce' (zivs sagra), 'sagra di calzone' (pildītas picas sagra), 'sagra dell'agnello' (jēra gaļas sagra) un daudzi citi. Šis ir patiesi vienreizējs piedzīvojums, baudot vietējo ēdienu un vīnu. Apmkelējiet kādu no vietējiem tirgiem un izbaudiet tur čalošo burzmu vai arī ļaujieties vīna un olīveļļas degustācijas ekskursijām grupās vai individuāli.

7) Sanum Per Acqua

Šī, iespējams, ir viena no vismazāk izpētītajām vietām Apūlijā. Neskatoties uz to, tā ir kā nobērta ar spa un relaksācijas centriem, kas rada ķermeņa, prāta un dvēseles harmoniju. Viens no slavenākajiem Apūlijas termālajiem spa atrodas Santa Cesarea Terme - apburoša vieta, ap kuru kūsā dzīvīga Vidusjūras veģetācija un no kuras paveras brīnišķīgs skats uz Adrijas jūru. Santa Cesarea par savu popularitāti jāpateicas gan sērūdeņraža minerālūdens avotiem, kas tek caur četrām savienotām alām, gan tās atrašanās vietai pie jūras. Gattulla iestāde piedāvā vairākas relaksējošas un dziedinošas procedūras - šeit viesi var apmeklēt ārstnieciskās vannas, pretstresa programmas un daudzas citas procedūras.

Golfs Apūlijā

8) Sports un atpūta

Lēnais dzīves ritms Apūlijā neaizliedz doties tādā aktīvā atpūtā kā izjādes ar zirgiem, pastaigas, pārgājieni, riteņbraukšana, niršana, snorkelēšana, sērfošana un joga. Daudzi pasākumi, kas šeit notiek gada garumā, veicinājuši aktīvās atpūtas sezonas pagarināšanos līdz pat oktobra beigām.

9) Lietišķā māksla Apūlijā

Apūlijas lietišķā māksla ir diezgan savdabīga un tās elementus ir viegli atšķirt no pārējās Itālijas mākslas. Viena no visizsmalcinātākajiem lietišķās mākslas veidiem Apūlijā ir keramika, kuras "Meka" atrodas Grottaglie pilsētā. Šo pilsētu plaši pazīst visā pasaulē kā Keramikas pilsētu, jo tajā sastopami neskaitāmi ar rokām gatavotu keramikas priekšmetu veikaliņi.

10) Apūlijas vietējie iedzīvotāji

Visā pasaulē itāļi ir zināmi kā ļoti draudzīgi un sabiedriski cilvēki, bet, kad runa ir par apūliešiem, tie kļūst pat par Jūsu ģimenes locekļiem. To asinīs rit pieķeršanās cilvēkiem un viesmīlība, kas tos padara tik unikālus un vienreizējus.

Iegaumējiet šo, dodoties uz Apūliju, un sāciet skaitīt no 10 uz atpakaļu...