Vancouver and British Columbia

We travel to learn, to experience, and to feel all the spectrums of being human in this world.

Viens no iemesliem kāpēc dzīvoju ārpus dzimtās zemes un savas komforta zonas.

Vankūvera:

Kādu savu dzīves daļu esmu pavadījusi vienā no Kanādas visapbrīnojamākajam pilsētām -Vankūvera. Tad nu nolēmu beidzot pastāstīt par šo apbrīnojamo pilsētu visiem ceļot gribētājiem un tiem drosminiekiem, kuriem nav bail pārveidot savu dzīvi. Varbūt kādam šī informācija noderēs izvelēties ceļojuma galamērķi. :)

Vakūvera atrodas Kanādas rietumu piekrastē pie Klusa okeāna un tikai, ja nemaldos, kādus 50 km no Amerikas robežas. Tas ir arī viens no iemesliem kāpēc tik daudz Kanādieši labprāt dodas iepirkties uz Ameriku. Esot daudz lētāk un nekad jau nenāk par ļaunu apciemot kaimiņzemi.

Pati vakūvera ir milzīga, nebaidīšos teikt, ka tās centrs ir visas Rīgas apmērā. Vankūveras centrs ir tieši tāds ka Amerikāņu filmās ar vērot- daudzu debesskrāpju pilns, pilns ar biznesa cilvēkiem. Debesskrāpji viens par otru lielāki, spīdīgāki....

Vankūveras Rietumu pusē skatam paveras skaistais Stanley parks. Otrais lielākais parks pēc New Yorkas ...ja nemaldos, tad , lai tam apkārt apietu ir jāveic 10 km. Ko arī Vankūveras iedzīvotāji labprāt veic skrienot, braucot ar riteņiem, skaitļojot utt. Jāsaka, ka Kanādieši šajā pusē ir īpaši sportiski.

Apkārt Vankūveras centram kā tādas sēnes pēc lietus var atrast visdažādākā izmēra mājas. Lielas, mazas, baltas, melnas. Ja nemaldos tad Vancouver un tās piepilsētās dzīvo ap 4 miljoni iedzīvotāju. Lai gan skaits priekš Latvijas lieka milzīgs, tomēr esot šajā pilsēta tas liekas niecīgs, it īpaši, ka nav pārapdzīvotība un viss ir sakārtots.

Pilsēta ir milzīga. Vislabākais un ērtākais pārvietošanās līdzeklis ir automašīna, kas gandrīz katram Kanādietim ir īpašumā. Lieki piebilsts, ka šīs mašīnas galvenokārt ir atrodamas ar automātisko ātrumkārbu. Kārtīgi kanādiešu automobiļi- lieli, skaisti un gandrīz visus sķēršļus pievarēt spējīgi.

Vankūveras pilsēta ir sadalīta pa vairākām mazākam pilsētiņām- Pats par sevi saprotams-Downtown, tad Kitsilano rajons, ( šeit atrodama UBC Universitāte, nūdistu pludmale un neaprakstāmi skaistas Kitsilano pludmales un Spanish banks pludmales, kā arī mazi mākslinieku veikaliņi). Metrotown,- kur, cik noprotu, ir atrodams lielākais Iepirkšanās centrs, Ricmond -kur 99 % iedzīvotāju ir tikai ķīnieši. (šī ir arī lielākā Ķīniešu diaspora ārpus Ķīnas Rietumu pasaulē) Ziemeļvankūvera -Bagātāka Vankūveras daļā. Šeit mājas maksā sākot no 1 miljona $, šeit dzīvo Brian Adams un droši vien vēl citi man nezināmas slavenības. Aizmirsu piebilsts, ka Vancouver centrā ir atrodama Silvestra Stalone dzīvoklis. Kā arī citas pasaules slavenākās personības. Tā ka dodoties uz šo pilsētu nav jābrīnās , ka ir iespēja uzskriet virsū kādai slavenībai. Pašai ir sanācis Silvestru dzīvē ieraudzīt, kā arī te notiek aktīva Holivudas filmu filmēšana. Esmu redzējusi Step up 5 filmēšanas norisi, kā arī daudzas citas filmu tapšanas ainas, kuras nu jau visā tajā jūklī ir sajukušas.

Ja Vankūveras centrālo daļu apskalo Okeāns un ir pieejamas neaprakstāmi skaistas pludmales, tad Ziemeļvakūveru ieskauj skaistas kalnu grēdas, kas paver brīnišķīgu iespēju kāpt kalnos. Pati dzīvoju Ziemļvankūveras austrumu daļa ar iespēju 20 min laikā doties kārtīga kalnu kāpšana Seymour mountain.

Ievērības cienīgi ir ari Cypress, Gross mountain kā arī noteikti esot Ziemeļvankuvera ir jādodas uz Deep Cove.

Kanādieši:

Kanādieši, jāsaka gan Vankūverieši, ir ļoti draudzīgi un jautri cilvēki, kas ievēro sportisko dzīvesveidu. Katru vakaru tiek vai nu kāpts kalnos, izvest suns pastaigā (kur starp citu suņi ir vairāk audzināti ka bērni. Tie bez saimnieka atļaujas ne pa labi, ne kreisi nepagriezīsies) vai tiek aktīvi piekopta Joga, skriešana, riteņbraukšana un visdažnedažādākās outdoor aktivitātes,

Kā arī daļa Kanādiešu labprāt vakarus pavada pie bāra skatoties slavenās Hokeja spēles.

Pati vakuvera ir tik atšķirīga cik atšķirīgi ir tās iedzīvotāji. Šeit var atrast visdažādākās izklaide iespējas- no kalnā kāpšanas līdz trakai klubu apmeklēšanai.

Policisti ir lielā cieņā un Ugunsdzēsēji -tā kā amerikāņu filmās, liekas, ka visi ir skaistumkonkursus izgājuši ( kas starp citu, laikam tas ir viens no nosacījumiem, lai kļūtu par ugunsdzēsēju )

Ir rajoni, kuros atrodami narkomāni visdažnedažādākajās stadijās (Mēs viņus iesaucām par zombijiem ) Kā arī slavenības un vienkārši cilvēki, kas savu dzīvi izvēlējušie pavadīt uz ielām, dzīvojot tur, muzicējot un vienkārši izbaudot pilsētu. Jauniešiem vēl joprojām patīk Hipiju dzīvesveids, zālīte tiek pīpēta uz katra stūra un, lai gan tas nav oficiāli atļauts, ja vien nerada nekārtības, tas nav arī aizliegts. Canada day par godu pašā Vankuveras sirdī pat varēja iegadāties Marihuāna stādiņus, saldējumus, space kūkas un visdažādākās lietas, kas saistās ar zālīti.

Slavenības ir satiekamas uz katra stūra. Pašai nācās nobrīnīties cik tomēr cilvēku ir atvērti, neskatoties uz savu profesiju un konta stāvokli. Pašai ļoti tuvi draugi nesen kā jauno Godzilla filmu pabeidza veidoja Hariju Potera filmu un, lai gan liekas tas būtu kas īpašs, dzīvojot kopā ar šiem cilvēkiem, liekas tas tik tāds parasts darbs kā visiem.

Kultūra:

Šeit ir atrodams viss no visa. Kanādieši labprāt apbrīno rokdarbus, gleznojumus utt, jo pašiem šo prasmju sen vairs nav. Pat mājas apkopj speciali servisi. Te atrodami visdažādākie Āzijas produkti, ķīniešu kvartāli un tirdziņi. Pati vankūvera ir tikai 150 gadu s veca, līdz ar to visas ēkas ir jaunas, kas mums daudziem eiropiešiem lika sarauties skumjās pēc vēstures. Tomēr tā ir cita dzīve un pasaule, kas jāciena.

Vankūverieši ir lieli ballētāji un viņiem patīk jauki pavadīt brīvdienas. Vasarā katru nedēļas nogali notika kādi svētki- Brazīliešu dienas, Itāļu dienas un ja nevarēja izdomāt ko jaunu tad tapt ūsu dienas un pārvākšanās dienas. Helovini te rit pilnā sparā, tā pat kā Ziemassvētki un citi lieli notikumi.

Ēdiens:

Ēdiens nav īpaši lēts, bet tas atkarībā no tā ko izvēlas ēst. Āzijas virtuve ir diezgan iecienīta un jāsaka arī lēta. Visdažādākie susi atrodami tikai vien par 3 $ . Slavenie Rietumu puses burgeri arī ir kas nesalīdzināms ar mums McDonald’s pieejamajiem. Tie ir lieli, kārtīgi izcepti ar lielu porciju salātu, saldajiem kartupeļiem un , protams, Vankūveras nacionālais ēdien -poutine (putins) free kartupeļi ar bagātīgu siera mērci.

Satiksme:

Satiksme šajā pilsētā rit pēc pulkstenis un cilvēki nav iedomājami negausīgi cenšaties iekļūt braucamrīkam bet gan jau laicīgi visi sastājas rindā un gaida savu kārtu.

Finansiālā puse

Labu dzīvokli Vakūveras centrā var atrast pa 1000- 1500 $ mēnesī. Istabiņas cenas variē no 600$ mēnesī. Daudzām mājām ir pieejami kopējie āra baseini.

Studijas ir padārgas un atkarībā no studiju virziena- ja nemaldos, tad tās variēja no 15 000- 30 000 gadā.

Sabiedriskais transports ir samērā lēts- 100- 120 $ mēnesī

Degviela maksa vien 1$ litrā.

Laika apstākļi.

Ziema Vankūverā ir salīdzinoši silta. Ap 0 grādi, toties lietainām. Bet vasaras, nu gluži ka Latvijā, siltas un saulainas, Tā kā saule te spīd daudz spožāk , tad ir grūti iedomāties iziet no mājas bez saules brillēm.

Ka arī dažnedažādākie zvēri te ir atrodami. Pašai nācies piedzīvot Melnā lāča apmeklējumu mājas pagalmā, kā arī kāpjot kalnā esmu vienam tikai nieka 2 m attālumā uzskrējusi virsū. Jenotsuņi dzīvojās pa Stanley parku , kā arī mazie apbrīnojamie seski ir atrodami teju vai uz katra stūra,

Jāsaka šī ir viena no viscivilizētākajām pilsētām un ja dzīvē kādreiz gribās dzīvot visās pasaules malās, tad pietiek ar došanos uz Vankūveru, lai izbaudītu visu pasauli. Kā arī neaprakstāmi skaistā daba, kas ieskauj šo brīnišķīgo pilsētu, paver milzum daudz brīvā laika pavadīšanas iespēju.