Mozeles romantiskais vīna ceļš

Pavasarī radās doma izbraukt cauri Vācijai pašā skaistākajā gadalaikā-pavasarī kad zied magnolijas un viss pārējais ! Maršrutu izvēlējos cauri Polijai gar Baltijas jūru-cauri Gdaņskai ,Sopotai un Gdiņai-tās ir skaistas pilsētas ar interesantu arhitektūru ! Pirmais pieturas punkts Vācijā bija Berlīne.Nu protams ka (Berlīnē nebiju bijis gadus piecus) bija jāuzbrauc ,,Fernsehturm,,-TV tornī kurš ir 365 m augsts,kur no rotējošās kafejnīcas kura pus stundā veic pilnu apli ,dzerot kafiju var pavērot kas mainījies pēdējos gados ! Tālāk caur Magdeburgu devāmies uz Harca kalniem kur atrodas tādas skaistas un senas pilsētiņas kā Quedlinburga,Wernigerode,Elbingerode.Īpaši gribu pakavēties pie Quedlinburgas kura iekļauta UNESCO pasaules mant.sarakstā.Daudzās pildrežģu ,šķībās mājiņas izskatās kā no senas pasakas ! Tā vien liekas ka tās tūlīt gāzīsies,bet tas tikai tā izskatās ! Ļoti jauka vecpilsēta-visu dienu klīdām gar jaukajām pildrežģu mājiņām-jāpiebilst ka tās visas ir perfekti sakoptas un atjaunotas(protams vēsturiski senajā stilā)-tik tiešām iespaidīgi !Trīs dienas pavadījām pie Quedlinburgas tad devāmies tālāk uz Koblenzu(pa ceļam vēl apskatījām Wernigerodes pili kur ik pēc stundas pils mājiņā atveras logs un izbrauc ,,Heksentor,,-ragana uz slotas kāta un pēc brīža ieslīd atpakaļ ! Kaut arī bija agrs pavasaris-laiks bija saulains un silts ! Aiz Koblenzas sākas Mozeles vīna ceļš ! Pirmā apskates vērtā vieta aiz Koblenzas noteikti ir Elcas pils !(Burg Elz) Ļoti skaista pils līdz kurai var doties ar kājām ,jo ar auto tai klāt nelaiž.Ļoti iespaidīga pils ! Pils iekšienē var apskatīt plašu dārglietu kolekciju ,ieroču arsenālu un iepazīties ar 16.g.s. bagāto cilvēku dzīves ikdienu.Tālāk mūsu ceļš veda pa Mozeles ieleju gar nebeidzamiem vīna dārziem un vīna darītavām kuras te ir simtiem !Ļoti skaista ir Mozeles ieleja pavasarī-viss zied visapkārt vīna dārzi bet pa vidu Mozele kas līkumo kā čūska ! Galvenais te ir nesteigties un izbaudīt šo burvību ! Mēs šo posmu no Koblenzas līdz Trīrei veicām 5.dienās,lai gan to var izdarīt vienā dienā ! Ik pa laikam iebraucām pie vīndariem nopirkt vīnu-tieši no pagraba-tā ir lētāk un vīns šeit ir garšīgs ! Interesanti ir pavērot kā pa Mozeli krustu šķērsu braukā baržas .Jāsaka ka plānojot maršrutu nekur nepasūtījām naktsmājas-to darījām uz vietas un bez problēmām ! Dabūt šeit naktsmājas nav problēma,parasti palikām ,,privatzimmer,,tā ir lētāk un arī romantiskāk piemēram Cochemā gulējām pi pašas Mozeles krastiem un varējām no balkona vērot kuģīšus un malkot Mozeles rislingu ! Pilsētā Bernkastel Kues atradām kādu vīna muzeju kurš bija slēgts.Bet kad devāmies uz savu auto kāds vecs kungs skrēja pakaļ un ieraudzījis LV auto numuru aicināja iekšā -atslēdza muzeju un vēl īsi izstāstīja par eksponātiem un vīna vēsturi-tas bija patīkams pārsteigums.Tā nu nokļuvām līdz Trīrei un bija patiesi žēl doties prom no šīs Vācijas ,,paradīzes,,-nu savādāk to nenosauksi skaistums šajā novadā tiešām neizsakāms vārdos.Bet viss diemžēl kādreiz beidzas-devāmies atpakaļceļā-cauri Austrijai pa ceļam vēl apskatot Adlerhorst-Ērgļa ligzdu Hitlera kalnu mītni kuru Hitleram dzimšanas dienā uzdāvināja Martins Bormans.Protams nelaidām garām izdevību apskatīt arī Neuschwansteinas pili un arī Švangavas pili.Tikai piebildīšu ka biļetes ieešanai Neuschwansteinas pilī ir jāpērk lejā kasē jo uzejot augšā bez biļetes iekšā netiek !(agrāk varēja).Vēl ļoti patika Garmišpartenkirhene -tā ir pilsēta kur katra māja ir vesels mākslas darbs ! Tādas mājas jūs neredzēsiet nekur citur(jā -vēl arī Mittenwaldē) ! Izcili skaista un kopta pilsēta ! Vēl pa ceļam jau Austrijā apskatījām skaistāko ciemu Tirolē-Alpbahu nu tiešām iespaidīgi,tik daudz ziedu vienkopus nebiju redzējis ! Bet Austrija jau ir cits stāsts !