4 dienas Sardīnijā nesezonā (marts)

Mēģināšu izklāstīt tiem, kas vēlas bez ceļojumu kompānijas doties uz Cagliari par savu pieredzi no turienes atgriežoties.

Lidojums bija ar Ryanair no Kauņas no 10 - 13. martam. Caur internetu pasūtijām autostāvvietu http://www.kaunas-airport.lt, uz 4 dienām izmaksāja 15eur. Atsūta biļeti uz epastu un kad brauc iekšā vai ārā noskenējās mašīnas numurs.

1.diena. Ielidojam 10.no rīta Cagliari. No lidostas uz Cagliari centru un atpakaļ ir jāpērk atsevišķi biļete, kas izmaksā 4eur viens gals. Izejot no lidostas priekšā ir takši un ik pēc pusstundas autobuss uz centru (līdz Cagliari centrālajai autoostai, kam blakus ir arī vilciena stacija). Biļete iekāpjot autobusā ir automātā jānoskenē. Tā kā mašīnu nomāt neplānojam, nopērkam autoostā kasē, kas atrodās kur Macdonalds, nevis pašā autoostā, bet blakus telpās nedēļas biļeti (jo 4 dienām tāda nav) braukšanai pilsētas robežās autobusiem par 12eur, jo tad var vienalga cik un uz kurieni braukt ar orandžajiem autobusiem, zilie ir ārpuspilsētas autobusi un tiem ir cenas atkarības no km. Esam 5 cilvēki un rezervējām dzīvokli caur booking.com - L'appartamento dei Buoni e Cattivi is, bet 3 dienas pirms braukšanas mums šo dzīvokli atteica, sakarā ar remontu un vietā piedāvāja The Lilac Apartment Address: via San Domenico 82. No autoostas uz Republikas laikumu braucām ar M autobusu un tad gājām ar kājām. Dzīvoklis atradās vecpilsētā, tipiskā Kaljāriešu atmosfērā. Vienkāršs, bet bija forši un tuvumā daudz apskates vērtu objektu. Nolikām somas un devāmies uz 31 autobusu(arī 30.iet) un braucām uz tirdzniecības centru La Vela. Kur kāpt ārā var redzēt no autobusa loga kreisajā pusē būs nosaukums La Vela un Carrefor. Tā kādas stundas 3 pavadījām iepērkoties. Tur pat arī ieturējām pusdienas. Atgriezāmies atpakaļ uz dzīvoklīti, iekārtojāmies un devāmies uz netālu esošo Castello, kas no mums atrodās ļoti netālu, ejot kalnā pa mazām, šaurām ieliņām. nonācām līdz lielai ielai, ko šķērsojot nonākm pie lifta, kas mūs uzved augšā.

Augšā ir elpu aizraujošs skats uz pilsētu. Esam jau krietnā vakarā un ļoti ātri satumt.

1.diena.

No turienes dodamies iekšā klīstot pa senatnīgajām ieliņām, kur ik pa laikam kāds auto brauc un jāmūk malā, jo tās ir ļoti šauras.
nokļūstot līdz Bastion Sant Remy , no kurienes paverās skaisti skati uz pilsētas otru pusi.

Tālāk devāmies lejā pa platajām Sant Remy kāpnēm un dodoties atpakaļ uz savu naktsmītni iestaigājām kādā kafe un iemetot aci vēl kādā veikaliņā pa ceļam. Ir vēsi, līņā nedaudz lietiņš un tā kā bijām gaidījuši šeit labāku laiku, neesam pietiekoši silti apģērbušies ilgākai pastaigai, kā arī pēc nakts ceļa uz Kauņu, lidojuma, iepirkšanās un pastaigas esam ļoti noguruši.Nopērkam pa ceļam vīnu un dodamies atpūsties.

Ķeram saulīti.

2.diena. Ir saulains, bet pavēss rīts. Brokastis uz balkoniņa un dodamies apskatīt vietējo tirdziņu,kamēr to atradām, gan pagāja laiciņš. tur var iegādāties svaigu gaļu, dārzeņus, sierus, desas - viss Sardu mājas ražojumu un audzējumu . Jūras velšu gan šeit nebija, tām laikam ir cits tirgus. Diemžēl nav neviena foto no tirdziņa. Tālāk ar autobusu aizbraucam līdz autoostai un ar autobusu PF dodamies ceļā uz Poetto pludmali. Izdomājām izbraukt līdz galapunktam un tad atpakaļceļā izkāpt kur bija turpceļā iepaticies, jo ar mūsu 12eur biļeti tak var braukāt cik grib 7 dienas. :) Pa ceļam redzējām ka tirgo jūras ežus, bet diemžēl nogaršot mums nekur tā arī nesanāca.

Izkāpām atpakaļceļā pie kādas kafejnīcas, kur pasēdēt un pabaudīt skatu uz tā saucamo Velna šūpuli (Sella del Diavolo). Dodamies atkal uz pieturu un braucam uz centra pusi.

Tālāk dodamies no autobusa vietā ko nezinu kā sauc, mums vienkārši tur iepatikās izkāpt.

Satikām meiteni no Latvijas, kas mūs visus nobildēja. Šai pusē kad trepes beidzās ir baznīciņa. Devāmies lejā.
Jauka promenāde pastaigām un pasēdēšanai.

Apskatijām un dodamies meklēt 3. autobusu, lai dotos Flamingo apskatīt uz Ingresso Parco Cagliari. Diezgan pagrūti saprast kur jāizkāpj no tā autobusa, jo viņš tādu apli met. Mēs sākumā izbraucām visu maršrutu un tikai otrajā piegājienā izlecām vajadzīgajā vietā. Līdz parkam jāiet ar kājām, nav tālu, bet pa ceļa malu, nav īsti gājēju celiņa. Nonākot galā. mums tiek piedāvāti iznomāt riteņus (3eur/h) ar ko braucam uz parku.

Sākumā pa ceļa malu un tad iebrauc parkā, kas ir ap 7km garš līku ločiem.

Flamingo redzēt pašreiz- nesezonā gan te maz ko bija un patālu, tad vairāk mēs redzējām braucot ar autobusu nākamā dienā . Pēc pusstundas brauciena pret vēju, esam nedaudz nosaluši un dodamies atpakaļ, lai atgrieztos uz māju pusi. Pa ceļam vēl pastaigājam pa vakarīgajām ieliņām, iestaigājam kādā veikaliņā un diena ir galā.

3. diena. Pēc brokastu baudīšanas uz mūsu mazā balkoniņa dodamies uz autobusu, lai nokļūtu autoostā, jo no autoostas esam nolēmuši doties uz nelielu pilsētiņu Chia. Iegādājamies biļešu automātā (pa skaidru naudu, jo mūsu kartes šie automāti īsti negrib ņemt pretī un uzkarās). Turp-atpakaļ izmaksā 8eur. Info centrā mums paskaidroja, ka ļoti skaista vieta un jūra tur esot. No Cagliari ir ap 37km, kas braucot pa kalnu lījumotiem ceļiem un caurbraucot mazos ciematiņus sanāk ap 1.5stundu. :) Diena ir siltākā un saulainākā no visām, tapēc dodamies skatīt jūru. Pa ceļam no autobusa loga paveras superīgi skati.

Olīvkoku lauki ar aitu pulkiem.......
Kalni, kalni, kalni un līkumotie ceļi.

Pa ceļam caurbraucot ievērojām, ka arī Pula ir neliela un ievērības cienīga maza pilsētiņa, pa kuru būtu interesanti pastaigāt. Tur arī ir pieeja pie jūras un promenādīte un vēl visādas interesantas norādes, bet par cik mēs uz Chia, tad nekāpjam ārā, bet dodamies tālāk. Tā nu braucam, kamēr esam nokļuvuši kādā pieturā, kur vienā pusē kalni ar mājām un villām, bet otrā kafejnīca, neviena cilvēka un mums šoferis liek kāpt ārā, ka esam Chia. Ar trešo reizi nesaprašanā izkāpjam un sajūta, ka esam nekurienes vidū. Kafejnīcai ( tai skaitā vesels viesnīcas komlpekss) Luna rakstīts, ka sāk strādāt ar aprīli un neviena cilvēka apkārt... Tā nu dodamies pa kādu celiņu iekšā ciematiņā, līdz ieraugam tālumā kaitotājus, pēc kā saprotam, ka tur kaut kur aiz kalna jābūt jūra. Minūtes 10 noejot un beidzot satiekot kādus cilvēkus, kas taisa dēlīšu celiņu (kā mums pie jūras) esam beidzot nonākuši ....

Baltās smiltis un zili zaļais ūdens.....
Iepriekšējās bildes galā līdz klintīm aizejot paveras ļoti skaists skats.....

Bija tomēr vērts braukt, domāju, ka vasarā šeit valda cilvēku pārbagātība, bet šobrīd mēs šeit esam vieni un nejūtamies nemaz tik slikti. Šeit gan gribētos atgriezties sezonā, varbūt kādā septembrī vai oktobrī....

Ejot atpakaļ no jūras paveras kārtējais fototapešu vērts skats....

Tā nu pieturā, kurā nav nekādu autobusa pienākšanas laiku gaidam jau stundu pārdomājot filmās redzētos skatus, ja neatnāks autobuss tad jāiet būs iekarot kādu tukšo villu :)) ēst arī jau gribās, bet nekā jau tuvumā nav, tik pa laikam kāda mašīna pabrauc pa ceļu garām. Vēl pēc 15 min. nāk veseli 2 autobusi, mēs laimīgi nezinam kurā lekt iekšā, bet izrādās ne viens ne otrs neiet uz Kaljāri centru. Nelaimīgi gaidām tālāk un beidzot vēl pēc minūtēm 20 esam sagaidījuši īsto. Urrā!

Nonākot autoostā ir jau krēsla, vakars un dodamies meklēt kur paēst. Ilgi staigājot, jo vēlamies kārtīgu otro, atrodam kādu restorāniņu, bet izrādās to ap 18. vakarā taisa ciet, lai 20.00 taisītu vaļā uz vakariņām :) Kaljārieši vēlu ēd vakariņas :(

Tad nu paēdām kādā ļoti vēsā, vienkāršā kafejnīciņā, kur burvīgs Sardu kungs mūs apkalpoja un bijām Laimīgi ar vakara noslēgumu. Bet par cik ir pēdējais vakars, tad nenoslinkojām un devāmies meklēt mūzikas parku (Parco della musica). Izrādijās no mūsu dzīvoklīša kādu 15.min. gājienā tas bija. Plašs, jauns eiropeisks parks ar strūklakām (šobrīd gan nedarbojās), soliņiem, tiltiņiem, lampiņām. Atkal jāpiebilst, ka sezonā būtu daudz skaistāk. Blakus parkam atrodās teātris. (Teatro Liric). Bija tumšs, vēls un ,diemžēl neviena īsti saprotama bilde nesanāca. Ir ap 24. un dodamies pie miera.

4. diena. Sakārtojam mantas, pabrokastojam un atvadījušies no jaukā dzīvoklīša dodamies uz autobusu, lai nokļūtu autoostā, kur atstājam savu bagāžu glabāšanā. To var izdarīt tādā līdzīgā tirgotavā, kā mūsu Narvessen. Mums no 12.00 līdz vakaram 17.00 bija katram jāmaksā 5 euro. Par cik bija diezgan vēsa un nomākusies diena, nolēmām to pavadīt iepērkoties. Kā pirmo dienu iesākām, tā pēdējo pabeidzām. :) Bijām lasījuši par outletu veikalu, tad nu noskaidrojām, ka jābrauc uz vietu San Sperate, biļete turp un atpakaļ maksāja 3,50eur. Braucām kādu pusstundu un tad ieraudzijām. Izlaida mūs tādā vietā, kur galīgi nevar saprast, ka tā būtu pietura, pat ne stabiņa :( jau tad domājām, interesanti, kur pietura atpakaļ, bet nolēmām, par to domāsim kad vajadzēs. Foršī izstaigājām pa veikaliem. Īpaši patika Piazza Italia, daudz sporta autleti. Turpat arī paēdām steiku kafejnīcā un devāmies meklēt pieturu.

Sardinia outlet village.

Kā jau domājām tik vienkārši tas nav... Tiekot pāri četru joslu ceļam bez gājēju pārejas (jo saprotam , ka jāmeklē pretējā pusē) neviena vieta, kas atgādinātu pieturu nav. Ieejam veikalā paprasīt, tur neviens angliski nerunā un nesaprot, ko mēs vēlamies. Kādu stundu nostāvot vietā, ko iedomājāmies par pieturu, pacietības vairs nav. 2 autobusus redzējām braucam uz pretējo pusi, uz mūsu pusi neviens. Atrodam kādu cilvēku, kas beidzot lauzīti pastāsta, ka jāiet vēl uz priekšu kādus 500 m (gar lielās šosejas malu :) ) līdz kaut kādam veikalam un tam pretī ir pietura. Aizejot līdz nosauktajai vietai, atkal nekādu pazīmju, ka tā ir pietura. Gaidām vēl kādu pusstundu. Ir auksti un jau tuvojās laiks, kad jau jābūt autoostā, jo mums tak uz lidmašīnu (hello) dodamies atkal uz veikalu pretējā ielas pusē. Tur atkal neviens pārdevējs nerunā angliski... labi, ka atradās no pircējiem, kas saprata, ko vēlamies. Par autobusu viņš neko nezināja, bet izsauca mums taksi, kas pēc 10 min. bija klāt. Tā mēs laimīgi iesēdušies taksī pabraucam kādus 300m , kad redzam tieši nāk mūsu autobuss (giggle) , ha bet ko tad vairs. Tā ar taksi mēs kādu minūšu 15 laikā bijā autoostā. (taksis 25eur). Tā atkal paņēmām biļetes uz lidostu un pēc 20.min. (autobuss iet ik pēc 30min.) sēdāmies autobusā, lai pamestu Cagliari un atgrieztos mājās. Lidosta ir ļoti maziņa un pārbaudes bija ļoti niecīgas, tā ka ļoti ātri visu izgājām. (iespējams, ka tapēc, ka nav sezona). Iekšā, kā jau visur ir suvenīrveikaliņi (daudz nav) un kafe. Kā par brīnumu, Ryanair nebauda ne somu lielumu, ne smagumu, ne papildus maisiņu. Kauņā ielidojam 23.00, dodamies uz autostāvvietu un Laimīgi un noguruši ap 2. nokļūstam mājās.

Secinājumi : 1. Nesezonā es vairāk šeit tomēr nebrauktu, jo ir ļoti maz ko var pa īstam baudīt, jo tomēr gaidijām kaut ko vairāk un savādāk, bet to var izbaudīt tikai sezonā. (tai skaitā itāļu virtuves baudīšanu, vai nu iepriekš jāzin vietas)

2. Jārēķinās, ka šeit nav kā Milānā, kur pietiekoši pārvalda angļu valodu, šeit ļoti, ļoti maz to māk. (pat ne autoostā, kafejnicās, autobusā, veikalos u.tt.).

3. Ja kaut kur ārpus pilsētas brauc ar autobusu, iepriekš autoostā japaskatās laiki, kā nokļūt atpakaļ no tās vietas, kur brauc.

4. Daba, pludmales, atmosfēra ir ļoti jauki un skaisti, bet noteikti tikai sezonā!!!