Daži praktiski padomi, ja kādam jābrauc uz Kuveitu.

Tā kā par šo valsti nekādu ierakstu nav, ielikšu vismaz nedaudz praktiskas informācijas, kas varbūt kādam noder. Tas nebūs lirisks apraksts, tāpēc lai man piedod tie, kas šajā sadaļa meklē ko vairāk par sausiem faktiem.

VĪZAS. Kad nopirku aviobiļetes, pirmais jautājums bija par vīzām. Kaut arī šī raksta tapšanas brīdī daudzās informatīvajās mājas lapās (t.sk. wikipedia) joprojām ir atrodams, ka "visa on arrival" Latvijas pilsoņiem nepienākas, manis uzrunātais tūroperātors tomēr apgalvoja, ka vīzu par aptuveni 10 USD dabūšu lidostā. Stress bija, bet par laimi lidostā tik tiešām redzēju, ka saraksts ir papildināts ar Latvia un Estonia, bet nez' kāpēc nebija Lietuva. 3 Kuveitas dināri jāieliek aparātā, kas izdod markas, kuras pēc tam uzlīmē uz A4 lapas, kas tad arī ir vīza. Vēlams to nepazaudēt, kā man tas gandrīz sanāca.

VALŪTA.1 Kuveitas dinārs (KWD)=3,55 USD. Vispirms iesaku lidostā bankas filiālē (strādā 24h) līdzņemtos USD vai EUR iemainīt uz kādiem 15-20 KWD. Sanāks vīzai, taksim uz viesnīcu, un vēl kādiem sīkiem tēriņiem, kamēr atradīsiet valūtas maiņas punktu. Viesnīcās ļoti neizdevīgs kurss. Labāk ņemt līdzi skaidro naudu, jo man, piemēram, Swedbank mastercard bankomāts neņēma pretī.

TAXI. No lidostas uz pilsētu 5-8 KWD. No Sharq rajona uz Salmiya 4 KWD. Vilcienu te nav, metro vēl tikai plānojas, bet ar palukušiem autobusiem braukā tikai imigranti, un tie visbiežāk nekursē pēc grafika.

KO REDZĒT KUVEITĀ. Nekā īpaša tik tiešām nav. Kuveita daudzos apskatos tiek minēta kā pasaulē neinteresantākā valsts tūristiem. Ok - pilsoņu villas un sporta vāģus ir interesanti aplūkot, un pāris stundas var apbrīnot debesskrāpjus, bet ko tālāk? Pludmale, ūdens un laikapstākļi martā kā pie mums Jūrmalā jūlijā (gan smiltis, gan ūdens kvalitāte un temperatūra). Vasarā ūdens droši vien siltāks, bet tad gaiss jau būs +40 grādi. Uz akvāriju, muzejiem, mošejām es parasti neeju. Eiropieši šeit ierodas tikai darba darīšanās, jo tūrisma industrija te ir bērna autiņos.

Degviela maksā ~20-25 USD centus litrā, tāpēc cieņā šādi auto.

IZMAKSAS. Kuveita ir dārga valsts. Cik skatījos uz preču cenām, tad Eiropā tas pats ir dabūjams lētāk. Paēst gan var atrast vietas par sakarīgām cenām. Redzēju daudz McDonalts u.tml. ēstuves.

VIESNĪCAS. Ja budžets ierobežots, iesaku ņemt tomēr Ibis Sharq vai Salmiya (90-100 EUR/nakts). Istabiņas mazas, bet vismaz viss jauns un tīrs. Citas pasaules viesnīcu ķēdes jau būs 200-300 un pat vairāk EUR par nakti. Ja ņemsiet ko lētāku, riskējat tikt smakojošā vecā ēkā, un istabiņa var izrādīties arī bez logiem. Neticiet bildēm. Viesnīcu laikam labāk ņemt Salmiya rajonā, jo te vairāk sabiedrisko iestāžu. Sharq rajons laba alternatīva - greznas augstceltnes, vecpilsēta, zivju tirgus, bet pa šo rajonu diemžēl laika trūkuma dēļ nesanāca pastaigāt.

VALODA. Tā kā no ~4 miljoniem iedzīvotāju tikai ~1,2 miljoni ir vietējie, tad arī darbā oficiālā valoda ir angļu. Ar to te nepazudīsiet.

DROŠĪBA. Viena no drošākajām valstīm pasaulē. Imigranti neriskē sasmērēties ar sīkām zādzībām, jo uzreiz tiks deportēti. Arī par vairākkārtēju ātrumu pārkāpumu var nākties pamest valsti. Bet tas nenozīmē, ka šķērsot ceļu ir droši. Pilsoņi noteikumus pārkāpj. Gājējiem ielas šķērsošana ir izaicinājums