Ceļojuma mērķis - Tatri :)

Polija-Slovākija Vienreizējs ģimenes ceļojums ar auto un navigāciju neiztērējot daudz līdzekļu, kā arī laiku. Izbaraucām svētdienas vakarā un iebraucām piektdienas rītā. Izbraucām jaukā svētdienas vakarā no Siguldas ar domu, ka būsim pirmdien no rīta Varšavā. Viss notika kā plānots, visu nakti braucām un pirmdien agri no rīta jau bijām Polijas galvaspilsētā. Varšava. Tur redzēt ir patiešām daudz ko, ilgi kavēties nebija plānots. Iesaku apskatīt – Palac Kulury i Nauki; Ogrod Saski (pirmais publiskais parks ar skaisto Sirēnu strūklaku); Stare Miasto (vecpilsēta, iekļauta UNESCO). Skaists skats ir arī uz Vislu. Salīdzinoši ar Rīgu tur ir ļoti daudz stāvvietas pilsētas centrā, protams, par samaksu, bet mūsu naudā šī samaksa ir niecīga. Kielce. Tālāk dodamies caur Radom uz Kielce. Arī tur skaista vecpilsēta, bet mūs interesē ala Raj. To veiksmīgi atrodam netālajā ciematā Checiny. Viss būtu lieliski, bet mums tālākā parka teritorijā neļauj ieiet, jo redziet, tas ir slēgts, plašākus paskaidrojumus nesaņēmām, tik redzējām vairākus neapmierinātus klientus. Bet šī vieta ir apskates vērta! Tarnow. Tālāk dodamies uz pilsētu Tarnow, kurā nakšņosim. No sākuma atrodam kempinga vietu – Camping nr 202 Pod Jabloniami. Skaista vieta, netālu veikali un pati pilsēta. Vairākas kempinga mājiņas, plašums teltīm, kā arī auto treileriem. Saprotoša administratore, labi runāja angliski. Iesaku. Adrese – Pilsudskiego 28A, telefons 0146215124. Epasts – ciszek@solutions.net.pl Nowy Sacz. No rīta dodamies tālāk, braucam caur Nowy Sacz. Piestājam, lai nofotografētos pie skaistajām ziedu dekorācijām. Ļoti sakopta pilsēta. Zakopane. Parādās ļoti skaistas kalnu ainavas. Un drīz vien jau esam sasnieguši Polijas pierobežu, pilsētu – Zakopane. Īsts tūristu miests. Daudz kempingu, hoteļu, moteļu – atliek tik atrast sev piemērotāko! Pilsēta ar tik vienveidīgu māju būvi. To nevar nepamanīt. Kā arī gandrīz pie katras mājas redzēsiet uzrakstu – Pakoje, tas nozīme, ka šīs mājas iedzīvotāji Jums piedāvā brīvas vietas nakšņošanai. Mēs palikām vienā no lielākajiem Zakopanes kempingu parkiem, kur dabūjām savu istabiņu. Kempings-Pod Krokwla. Adrese-Zeromskiego 34-500, telefons 0182012256. Slovākija. Agri no rīta pametām Poliju un beidzot bijām sasnieguši ceļojuma galamērķi – Tatrus. Šeit mums visa darbība notika neaizbraucot līdz pilsētai Poprad. Tatranska Lomnica ir tā vieta, kur var pavadīt neskaitāmi daudz dienu! Ja esiet šeit nokļuvuši informāciju būs viegli atrast! Neatkārtojams dabas skaistums. Vēl pieminēšu to, ka nekur tālu jau nav jābrauc! Virsotne, kurā var uzbraukt – Lomnicky stit (2634m). Sīkāka informācija- www.tldtatry.sk Polija. Krakow-Wieliczka. Sekoja jau it kā atpakaļ ceļš, bet Polijā bijām izlaiduši Krakovu, tas tāpēc, ka neizdevās tur iebraukt no rīta puses. Vairāk jau, protams, mūs interesēja Wieliczka. Šeit mēs sapalikām pa nakti, lai nākamajā rītā varētu doties uz Sāls raktuvēm. Palikām Motelī. Motel „Na-Wierzynka”. www.nawierzynka.pl Epasts- motel@nawierzynka.pl Atsauksemes tikai pozitīvas. Nākamajā rītā saņēmām sīku informāciju par Wieliczkas Sāls raktuvēm. Tad arī tur devāmies. Tur valdošā atmosfēra vienkārši super. Nopirkām biļetes ar gidu krievu valodā. Tur pieejami gidi arī angļu, vācu, franču, itāļu valodā. Par notiekošo var saņemt sīku informāciju uz vietas. Kad to visu izstaigā, ir grūti aptvert, ka tādi plašumi var būt zem zemes. Lai arī man krievu valoda nav spīdoša (labāk būtu izvelējusies gidu angļu valodā, bet tad būtu grūti maniem vecākiem), es sapratu to, ka mums patiesi noveicies ar gidi. Jo daudzas sastaptās grupas bija daudz drūmākas. Mums gan bija jautri visas 3 stundas, jo apmeklējama arī muzeju. Bet tas nav obligāti lieliskas emocijas rodas apskatot tikai pašu sāls raktuvi. Visu variet izlasīt paši – www.kopalnia.pl Epasts turystyka@kopalnia.pl Arī ceļš mājup bija jautrs. Nav nemaz vajadzīgi tālie Eiropas nostūri, lai izbaudītu lieliskas brīvdienas. Viss atkarīgs no Jūsu pozitīvā garastāvokļa! Bijām divi šoferi, ar karšu un navigācijas palīdzību lieliski tikām galā. Protams, ceļu remontdarbus paredzēt nav iespējams citā valstī, ceļojuma laikā ar neko traku nesastapāmies..vienīgi iebraucot mūsu pašu Latvijā dabūjām ‘mazliet’ pastāvēt auto rindā. Vēl jāuzmanās no foto radariem, kā arī no maksas ceļiem. Bet vajadzīgo uzlīmi, lai varētu pārvietoties pa maksas ceļu, var iegādāties jebkurā benzīntankā. Ja neiedziļinās sīkumos cenas diez gan līdzīgas Latvijai. Kempingi, protams, daudz lētāki! Īsumā viss : )