Par ātrumu, kas liek aizrauties elpai...

Šis stāsts sākās ar to, ka kāda vasaras vakarā pēkšņi izlēmu piedalīties Battery enerģijas dzēriena organizētajā akcijā „Win a Formula Test Drive”. Parasti es dzeru enerģijas dzērienus, kad esmu nogurusi – esmu fitnesa trenere un mans darbs ir saistīts ar regulāru fizisku slodzi, kā arī nepārtrauktu komunikāciju ar cilvēkiem. Lai piedalītos akcijā, iegādājos Battery enerģijas dzērienu un reģistrēju bundžiņas korķīša numuru oficiālajā mājas lapā www.batterydrink.com. Galvenā akcijas balva bija testa brauciens ar pirmo formulu Magny Cours trasē, Francijā. Līdz šim dažādām loterijām neticēju - kaut vai tāpēc, ka es pati nekad neko nebiju vinnējusi. Bet tad, pēkšņi, septembra sākumā man zvana un paziņo, ka esmu uzvarējusi Battery akcijā! Sākumā tam nespēju noticēt, domāju, ka tas ir joks! Bet, kad reāli biju saņēmusi apstiprinājumu un ceļojuma biļetes, sapratu, ka tā ir realitāte. Jāsaka, tas bija arī skaists pārsteigums dzimšanas dienā, kas man ir 11.septembrī. Un tā 16.septembrī plkst. 10:30 mana lidmašīna pacēlās debesīs un devās Spānijas virzienā! Spānijas pilsētā Heresā es satikos ar citiem akcijas uzvarētājiem no Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Norvēģijas, Serbijas, Horvātijas un Krievijas. Kopumā mēs bijām 9 cilvēki, no kuriem 7 bija puiši un tikai 2 meitenes. Pirmajā vakarā mēs visi kopīgi aizgājām līdz vietējam vecpilsētas krodziņam, lai tuvāk iepazītu cits citu. Sākotnēji, protams, visi bija kautrīgi un klusi. Nākamajā dienā pēc gardām brokastīm devāmies ciemos pie profesionālu braucēju komandas AT&T Williams, kas tieši tobrīd testēja jaunās F1 mašīnas Singapūras posmam. Skatījāmies, kā brauc īstie F1 piloti, un mums aizrāvās elpa! Ātrums ir mežonīgs - Tu tikai dzirdi, kā svilpo vējš, kad kārtējais F1 bolīds aiztraucas garām. Garāžās drīkstējām aplūkot arī sacīkšu mašīnas, tiesa, bildēt un filmēt neko daudz nedrīkstēja. Pusdienlaikā iepazināmies arī ar pašiem autobraucējiem un kopīgi papusdienojām. Ja iepriekš man likās, ka pirmā formula ir kā izklaide vīriešiem, kam patīk adrenalīna garša, tad tagad es esmu pārliecināta, ka tas ir arī smags darbs no agra rīta līdz vēlam vakaram: braukt, testēt, trenēties, attīstīt ātrumu utt. Trešajā ceļojuma dienā lidojām uz Francijas slaveno F1 trasi Magny Cours. Tur mūs sagaidīja kārtējais patīkamais pārsteigums – kad iegājām garāžā, ieraudzījām, ka rindā ir salikts ekipējums, bet uz tā – ķivere ar katra vārdu un uzvārdu. Bija ļoti patīkama sajūta, ka par mums tiešām ir padomāts! Kad uzvilkām ekipējumu, izskatījāmies kā īsta F1 komanda! Tas bija vienkārši super! Braukšana ar F1 bija paredzēta nākamajā dienā. Tonakt, līdzīgi kā manas komandas biedri, ilgi nevarēju aizmigt – es spēju domāt un sapņot tikai par to, kā es traukšos pie formulas stūres! Ilgi gaidītā diena beidzot bija pienākusi! Vēlreiz uzvilkām visu ekipējumu un cītīgi noklausījāmies instruktāžu, kā arī izmēģinājām pāris aplīšus, braucot rindiņā viens aiz otra un pa vienam. Pēc pusdienām viss sākās pa īstam - gaisā bija jūtams spriedze un uztraukums. Man nedaudz trīcēja kājas; arī puiši, kas pat jau bija braukuši ar F3, bija pamatīgi uztraukušies un nemitīgi smēķēja. Kad vajadzēja kāpt mašīnā, es, protams, biju jau aizmirsusi visu, ko stāstīja instruktāžā! Bet šis uztraukums saglabājās tikai līdz brīdim, kamēr sāku braukt - kad esi jau kustībā, tad vienkārši rīkojies! Protams, instruktori brīdināja, lai tikai mēs nemēģinot skatīties apkārt, meklējot spidometru utt., jo visai uzmanībai ir jābūt koncentrētai uz ceļa. Pieļauju, ka mans maksimāli sasniegtais ātrums bija ap 230 km/stundā. Kolēģi minēja, ka viņi esot braukuši ar kādiem 260 vai 270 km/stundā. Katrs drīkstējām nobraukt piecus apļus. Kad izkāpu no mašīnas, man trīcēja rokas, bet biju ļoti lepna par sevi! Turklāt instruktori teica, ka iespējams esmu pirmā meitene no Latvijas, kas ir braukusi ar F1! Pirms dzert šampanieti un gavilēt, katru akcijas dalībnieku sev blakus Ferrari mašīnā izvizināja profesionāls braucējs. Kaut gan šoreiz vajadzēja tikai sēdēt blakus pilotam, mugura vienalga bija slapja, jo viņš traucās ļoti ātri! Pašā vakarā sarīkojām kopīgo atvadu ballīti. Biju labi sadraudzējusies ar pārējiem komandas biedriem, kas visi kā viens ir ļoti sirsnīgi un atvērti cilvēki. Turklāt Battery akcijas organizatori ik brīdi rūpējās par mūsu saliedēšanu. Neviens nebija ne klusētājs, ne atkritējs – mēs bijām viena komanda! Arī ikdienā man patīk ekstrēmas lietas un aktīva atpūta. Priekšroku noteikti dodu dažāda veida aktivitātēm uz sauszemes. Ja man piedāvātu lēkt ar gumiju - to nekad nedarītu. Lai arī man pašai nav sava auto, tomēr dodu priekšroku ātrai braukšanai. Turklāt šogad biju saderējusi ar savu draugu: viņš neticēja, ka varu nokārtot motociklista tiesības. Protams, ka es saņēmos, noliku eksāmenu un saņēmu tiesības! Tagad mans draugs ir balvas – īsta motocikla – meklējumos! Žēl, ka par piemiņu no F1 brauciena nevarēju atstāt ķiveri, uz kuras bija mans vārds un uzvārds. Toties man palika ķiveres stikliņš! Protams, arī jauni draugi - tagad man ir astoņi lieliski Battery ģimenes biedri, ar kuriem noteikti arī turpmāk uzturēšu kontaktus. [b]Šeit arī linki uz video:[b] [b]Protams, bildes varat aplūkot manā albumā 'Šūmahera meita', bet tās ir pieejamas arī šeit:[b] http://foto.delfi.lv/album/12589/?page=1