Sauda Arabija Mekkas pilseta

Es nezinu cik daudz Latviesu ir pabijusi Mekka, man pati pilseta atgadnija Latviju 90 to gadu sakuma, visa pilseta atskaitot centralo dalu ap Kaabu, ir loti sena ar vecam ekam Arabu veikaliem, un intresanti salidzinat kadas masinas ir pilseta, ja Kataras autotirgus no 95% sastav no Japnu masina, tad Mekka un Medina, ir loti daudz 70 un 80 gadu Amerikanu masinas Fordi un parejas, Mekka tagad ir viens liels buvlaukums tiek istenots grandiozs projekts tas parbuvesanai, centra bus loti daudz viesnicu, lai spetu uznemt 5-8 miljonus musulmanus, kas nak haja laika. Satiksme pilseta ir loti haotiska, jo prieks istiem Arabiem sarkana gaisama neeksiste, ja Katara par sarkanas gaismas skersosanu ir jamak 5000 QAR apmeram 1300 Eiro, tad Sauda Arabija, sis prieks ir nedaudz letaks. Pati centrala dala ap Kaabu man atgadina Maskavu, ipasi lielas viesnicas, to fona cilveks sajutas tik mazs, kas ir intresanti Mekka sabrauc tik daudz un dazadas tautibas, nekad nebiju redzejis tadu kulturu dazadibu, kas atbrauc viena Merka del pabut saja vieta un izjust kopibas speku, bagatie un nabagie Miljardieri un tie kam nekas nepieder, kad Kaaba kopa ar Katariesiem mums pilsetu izradija viens no Sauda Arabijas miljardieriem, tacu ka musulmaniem pienemts paskatoties uz vinu nekad nepateiksi, ka sim cilvekam pieder miljardi, atceros Katara, viens no miljardierim izmanto autobusu, lai parvietotos pa pilsetu. Esot saja vieta izskist viss tautibas, kulturas nekam nav nozimes, visus cilvekus vieno viens Merkis. Intresanti ir tas, ka viena lugsana, pie Kaabas pielidzinas 100000 lugsanas parasta moseja, viena lugsana, Medinas Centralaja Moseja 1000 lugsanam, un viena lugsana Jerusaleme pielidzinas 500 lugsanam. Gruti aprakstit savas sajutas esot saja vieta, tas ir kaut kas ipass, es apbrinoju, ka cilvekiem izdodas organizet darbus, saja pilseta, Kaaba vienlaicigi uznem miljonus musulmanu, un taja pasa laika seit notiek remontdarbi. Man loti patik zala krasa un Marmora gridas, tas man atgadina lielo tautas zali Beidzina, kur bija lidziga marmora grida un sienas. Mekka ir daudz afrikanu sieviesu ubagu, un afrikanu tirgotaji, ja Katara ieraudzit cilveku, kas ubago ir loti maza iespeja, tad Sauda Arabija, sadu cilveku ir daudz, vienkarsi katara ir totala cilveku kontrole, ja policija ieraudzis Doha, kadu ubagojam, tad tiks zvanits vina sponsoram ar jautajumu, kapec tavs aizbilstamais ubago, Sauda Arabija ir valsts liela, un cilveki var pazust loti viegli, vai ari noslepties. Tacu atgriezoties pie Mekkas, sobrid tas ir buvlaukums. Vakaros Mekka ir diezgan auksts. Es apbrinoju, ka senos laikos Arabi vareja izdzivot saja zeme, jo te neka nav tikai melni akmeni un klintis un praktiski nekas neaaug, un ka vini vareja apgadat savas armija tuksnesi, kad braucu cauri Sauda Arabijai visa cela garuma redzeju tikai, akmenus un klintis, es biju iedomajies, ka Sauda Arabija, ir smilsu tuksnesies, bet faktiski, tas ir akmens un klinsu tuksnese, ipasi Mekas un Medina apkartne, kas atgadina marsu, ar melnam klintim, ka senajos laikos seit cilveki izdzivoja, sie cilveki, kam nepiederja nekas speja sakaut Bizantijas Imperiju, Iranu, senie Arabi bija terauda cilveki, lai saprastu, cik si zeme ir nabadziga ta jaredz savam acim. Ja kadi Latviesi ir dzivojusi Mekka, butu intresanti zinat jusu sajutas, ja esat seit dzivojusi.