Spānija - Andalūzija

Aprīlī bija ieplānots ceļojums, atlika tikai izdomāt, uz kurieni. Tātad, izvēle krita uz Spāniju - Andalūziju. Ceļojumā devāmies 2 personas laika posmā 17-24.aprīlis. Biļetes vienai personai izmaksāja ap 100 Ls, Rīga - Oslo - Malaga - Londona - Rīga ar Ryanair. Sanāca atpakaļceļā nakts lidostā. Tiek izstrādāts maršrunts: Malaga - Ronda - Marbella - Estepona - Gibraltārs - Tarifa - Conil de la Frontera - Cadiz - Sevilla - Granada - Nerja - Malaga.

Ielidojām Malagas lidostā, kur mūs sagaidīja auto kompānjas (NizaCars) pārstāvis, nogādāja līdz viņu kantorim, kas atrodas pie lidostas Auto jau bija norezervēts, izmaksāja ap 100 Ls uz 7 naktīm ar pilnu apdrošināšanu. Saņēmām auto un devāmies aplūkot pirmo pilsētu.

Ronda. Līdzi bija navigāciju, kamēr pie tās pieradām, nācās nedaudz parinķot, lai tiktu arā no pilsētas. Daudz maz jau pieradām pie navigācijas un devāmies Rondas virzienā pa kalnainiem celiņiem. Sākumā nesapratām, kāpēc braucot kalnā, ātrums krītas. Katrā gadījumā tagad zināsim, ja paredzēts kalnains ceļš, tad labāk neizvēlēties auto ar mazo motoriņu. Nokļuvām pilsētā, atradām kur noparkot auto. Plaši pieejamas vietas, kur auto noparkot bez maksas. Bija norezervēta istaba hotelī, cena 35 EUR ar brokastīm, atradās pašā centrā. Katrā ziņā šo pilsētu noteikti iesaku apmeklēt, skati vnk neaprakstāmi. Parasti sanāca iebraukt pilsētās pa gaismu, nedaudz izstaigāt, tad pa nakts gaismu iztaigāta pilsēta, un nākamā rītā vēl ķeram pēdējos iespaidos, līdz dodamies uz nākošo vietu. Ronda naktī ir neatvairāma, viss smuki izgaismots, kafejnīciņas pie aizas. No rīta nokāpām aizu aplūkot arī no apakšas, lai gan līdz pašai lejai netikām.

Marbella – nākošā pilsēta, kuru apskatījām. Diezgan šika pilsēta ar milzīgu jahtu piestātni. Izstaigājām pilsētu, pasauļojāmies, vakarā saprotam, ka arī apdegām. Nobaudam lieliskas sardīnes (6 EUR), kuras cepas netālu uz uguns tādā kā laivā. Nakti ieplānots pavadīt Esteponā, kur caur airbnb īrējām istabu mājā, kura atradās kalna galā nedaudz ārpus pilsētas. Piebraukšanas ceļš ļoti interesants.

Gibraltārs – nākamais pieturas punkts. Brauciens ilgst ap 40 min, ceļi visur labi. Staigājam pa Gibraltāru un saprotu, ka būs jādodas atpakaļ uz Estaponu, jo tur aizmirsts telefons, tā nu Girbaltārā pavadītais laiks saīsinājās. Izvēlējāmies ņemt tā sauktos taxi pakalpojumus, kur ar busiņu izvadā augšā klintī, visu izstāsta. Otrs variants bija ar funikulieri, bet nedaudz baidījāmies no augstuma. Katrā ziņā no Gibraltāra bijām gaidījuši ko vairāk. Vēlreiz uz turieni nedotos. Bet nu katrā gadījumā tagad ir bilde ar mērkaķi uz galvas. Pēc Gibraltāra dodamies uz tālāk.

Tarifa – dienvidu galējais punkts, kaitotāju paradīze. Pilsēta ļoti vējaina, jāvelk arī jaka. Nākamais pieturas punkts ir Conil de la Frontera, kur arī pavadam nakti. Viesnīca jauna 18 EUR istaba, uztrāpīju uz labu piedāvājumu booking.com. Ierodamies pa tumsu, viesnīcā uzzinam, ka tieši uz pāris dienām visur ir labu tapu piedāvājumi. Tā nu tiek nogaršotas dažādas tapas. Pilsētiņa superīga – baltas mājiņas, miers, klusums, visi laipni un atsaucīgi. Nākamā rītā dodamies uz okeānu, saprotam, ka okeāna pusē gaiss šķiet vēsāks, peldēties īsti vēlmes nav. Dodamies uz Cadiz, kur piedzīvojam pirmo peldī okeānā. Laiks silts, pludmale pilna ar cilvēkiem. Pēc kārtīgas sauļošanās dodamies tālāk.

Sevilla – tuvojoties šai pilsētai var just, ka gaiss paliek ar vien siltāks un siltāks, un arī auto termometrs ievērojami augstāku temperatūru sāk rādīt: 16.59 ir 26.5 grādi, 17.23 jau 28 grādi. Iebraukt Sevillā ir diezgan sarežģīti, jo tieši ir Feria festivāls, un transporta plūsma ir ierobežota. Iepriekš caur draugiem.lv atradām latvieti, kas dzīvo Sevillā, kur arī pārnakšņojām. Ielas pilnas ar cilvēkiem, visi svin. Sievietes staigā tik skaistās kleitās. Vakarā dzeram vīnu un dodamies uz teritoriju, kur notiek īstās svinības. Iespaidiem bagāta nakts, šī valsts tiek ļoti iemīļota. Nākamā dienā tiek apskatīti ievērojamākie apskates objekti un pēcpusdienā dodamies tālāk.

Granada – kā jau parasti ierodamies pēcpusdienā, iečekojamies un sākas pilsētas izpēte. Izstaigāti svarīgākie apskates objekti, un vakars pavadīts Albaicin rajonā baudot ielu muzikantu mākslu. Nākamajā rītā jau agri dodamies uz Alhambru, kur paiet puse dienas. Šī ir vieta, kur noteikti iesaku aiziet. Pilsēta super, gribētos šeit pavadīt vairāk laika, tāpat kā pārējās pilsētās. Dodamies tālāk uz Nerju.

Nerja – maza pilsētiņa ar savu šarmu, kas atrodas netālu no Malagas. Bija paredzēts nākamajā dienā sauļoties, bet nu pūta kārtīgs vējš, tā kā nekāda lielā sauļošanās neizdevās.

Dodamies uz Malagu atdot auto. Tad ar sabiedrisko transport nokļūstam centrā un iečekojamies dzivoklīti, kuru ņēmām caur airbnb. Atrodas nedaudz ārpus centra, bet transports kursē, tā kā nekādu problēmu nebija. Pilsēta paliela, tūrstu daudz. Vakarā dodamies uz vecpilsētu, kura viesus sagaida ar sarkano paklāju.Nakamajā dienā vakarpusē paredzēts lidojums atpakaļ, tāpēc no rīta kārtīgi sauļojamies. Pludmale liela, netīra, ūdens netīrs, šeit vēlreiz atgriezties gan negribētu. Pludmali sāk tīrīt tikai ap 10.00 ar traktoriem.

Vēlu vakarā ierodaies Stanstedā, iekārtojamies uz soliņiem, un jau agri no rīta reiss uz Rīgu. Zinu, ka šis nebūs pēdējais ceļojums uz Spāniju, jo šī valsts mani ir apbūrusi. Cilvēku lapni, izpalīdzīgi, lai gan mazajos miestiņos viņi ar angļu valodu ir uz jūs. Cenas apmērām kā Latvijā.