Jeruzaleme (Izraelas ceļojuma piezīmes 2)

Jeruzaleme uzraksts Jeruzalemes viesnīcā :) sabats tas ir nopietni Ieliņas Jeruzalemes vecpilsētā ir ļoti šauras, bet tas netraucē tur pārvietoties gan gājējiem, gan automašīnām, gan lieliem autobusiem tik patiesi viņi par kaut ko priecājās - cepurītes (neatceros kāds bija to nosaukums) un putni debesīs Tik tipiskas formas Jeruzlemei tur augšā pa kreisi tālumā redzama siena, aiz kuras slēpjas pavisam cita pasaule, bet tur ir viena lieta, kas vilina tūristu masas - Kristus dzimšanas vieta Betlēmē Baltā Jeruzaleme, šo skatu gribas acīs un sirdī gribas paturēt mūžīgi. kāpēc? Pirms tam es nezināju, ka Raudu mūrim ir divas daļas, lai gan tas patiešām ir viens - pa labi sievietēm, pa kreisi - vīriešiem. Stiprā dzimuma daļa ir divreiz pat trīs reizes leilāka nekā sieviešu daļa, bet cilvēku tik pat proporcionāli vairāk vai mazāk - vīrieši daži, sievietes 100 reizes vairāk. laikam mums asaru vairāk. Attēlā skatījums uz un no sieviešu puses. šis ir tikai sieviešu laukums No Raudu mūra jāaiziet pagriežoties deju, tā teikt svētajai vietai muguru griezt nedrīkst, tad nu nofotografēt to grūti, bet aiziet jau var gan - un katra lūdzēja iet, cik nu tālu vein var vai cik nu tālu vien ir pati izdomājusi Pie Raudu mūra jālasa svētie raksti, man tā ir Bībele (līdzi gan nebiju paņēmusi), ebreji lasa svētos rakstus - Toru! To viņas darīja visas cītīgi, ko darīja vīriešu pusē nepateikšu. te vecpilsētas tirgus un pats ķēniņš Dāvids pie sava veikalal muzeja izpilda dziesmas, tas jau atceļā no Raudu mūra Ēdieni Izraēlas salāti ir pavisam vienkārši - skaistos vienādos kubiņos sagriezti gurķi, tomāti un sīpoli, klāt liek dazādus zaļumus. ēd tāpat, var ar eļļu un etiķi, laima sulu, klāt pieēd maizi un humusu, kas tiešām ir ļoti gards, un diemžēl atšķiras no tā humusa, kas nopērkams Latvijas veikalos. Man šķita, kas Izraela tas bija dzīvs un ļoti svaigs produkts. Humuss redzam mazajā trauciņā pa kreisi. Diāna gan našķojas ar keksu un kafiju. es - ar izraēļu salātiem! Maksā apmēram 30 NIS – Izraēlas šekeļi (0,14 Ls)