Parīze un Disnejlenda!

Šī bija mana pirmā reize Parīzē, kurā pavadīju tikai nepilnas 5 dienas. Neskatoties uz laika trūkumu, mums bija ieplānota samērā plaša programma. Viena no galvenajām vietām, ko parasti cilvēki obligāti apmeklē Parīzē, ir Luvra, taču es zinu, ka šī nav mana pēdējā reize Parīzē, tāpēc Luvras apmeklēšana nebija mana saraksta 1.vietā. Es nedaru neko tikai tāpēc, ka tā vajag, bet tāpēc, ka es gribu! :) Manā programmā bija Parīzes apskate kopumā un Disnejlenda (kamēr es vēl esmu jauna un man tas ir interesanti! :) ha ha)! daudzi jau ir pabijuši Parīzē, tāpēc nav vērts sīki aprakstīt, ko tur var ieraudzīt. Mani kopējie iespaidi ir tādi: No visām pilsētām, kur es esmu bijusi, Parīze pārspēj visas ar ļaužu daudzumu uz ielām (un visur kopumā)! Tur vienkārši nevar brīvi pārvietoties pa ielām, jo cilvēki tevi faktiski triec nost no kājām! :) ir noteikti jāiet "pa straumi", jo pretējā gadījumā tālu netiksi: 3 soļi uz priekšu, 2 atpakaļ! :) Mani pārsteidza vēl tas, cik maz īstu francūžu biju tur satikusi. Apkalpošanas sfērā visur strādāja afrikāņi, viņu tur ir ļoti daudz! Visapkārt varēja dzirdēt runas visdažādākajās valodās - angļu, spāņu, itāļu, krievu utt., bet tīru franču valodu dzirdēju salīdzinoši maz (veikalos, restorānos, viesnīcā - no apkalpes personāla). Tas mani savā ziņā nedaudz satrauca - pilsēta, kura ir tik internacionāla, ka gandrīz vai vairs nepieder pati savai valstij! Pat uz Eifeļa torņa tās Eiropas Savienības zvaigznītes izskatās tik neiederīgi, kā uzspraustas vienkārši kopējās Eiropas labā! Toties naktī Eifeļa tornis izskatās pasakaini ar visām zvaigznītēm!! :) Pilsētas arhitektūra uz mani atstāja vislielāko iespaidu. Ta ir pasakaina, neaprakstāma, un pilsēta ir piesātināta ar apburošiem arhitektūras pieminekļiem! Notre Dame de Paris (Sv.dievmātes katedrāle) jau vien ir vairāk nekā apbrīnas vērta! Daži cilvēki vienkārši sēž uz betona apmales pretī katedrālei un stundām ilgi to vēro, vienkārši izbaudot tās varenumu un skaistumu! Tā kā man patīk impresionisms, es apmeklēju muzeju D'Orsay, kur ir plaša impresionistu gleznu galerija. Tur ir arī daudz cita interesanta - skulptūras, antikvāras mēbeles, karaliskās rotaslietas utt. Luvrā mēs pabijām tikai stundu pirms slēgšanas un neko daudz nepaguvām ieraudzīt. Man iekrita acīs tas, ka Luvrā it visur stāv šiltītes ar norādēm, kur atrodas Monas Lizas portrets. Nācās iet skatīties, ja jau tāda ažiotāža... :) Monas Lizas glezna man nekad nav likusies tik īpaša, lai būtu tik traki populāra. Jā, tā ir laba, skaista, bet ir arī daudz citu ļoti skaistu un apbrīnojami izstādātu gleznu! Bet nu... ko lai es te saku, tāda ir pasaule :) Ir vērts izbraukt ar vienu no daudz-jo-daudzajiem kuģīšiem, kas ved pa Sēnu apskates ekskursijā, jo šādā veidā apmēram pusotras stundas laikā no upes var apskatīt pilsētas skaistākās vietas salīdzinoši īsā laikā. Kājām mēs ik dienu veicām 1-2 stundas garu ceļu, lai aizietu no mūsu viesnīcas, kas atrodas netālu no Triumfa arkas (Elisejas dārzos), līdz Luvrai vai Dievmātes katedrālei. Protams, šādas pastaigas ir tā vērtas, jo viss, ko ceļā redzi, ir interesants apskates objekts. Parki, dārzi, ēkas, tilti...utt. Vienu vakaru mēs aizgājam uz LIDO (tā kā Mulenrūža)! Šovs bija pasakains!!! Tas bija tik iespaidīgs piedzīvojums! Sajūtas bija kā kino, it kā tu esi viens no mūzikla dalībniekiem! Visi sēž katrs pie sava galdiņa (kompānijās), dzer šampanieti un skatās brīnišķīgu šovu, kurā savijas lieliska mūzika, krāšņi tērpi un interesanti sižeti. Tas tiešām ir īsts šovs uz kuru ir vērts aiziet kaut vai tāpēc, lai pabūtu it kā citā pasaulē. Un visbeidzot - Disnejlenda - bērnu izpriecu parks, kurā apmēram 70% ir pieaugušo vai jauniešu! :) Rodas iespaids, ka tur uz 5 pieaugušajiem 1 bērns ir tikai kā iegansts, lai aizietu papriecāties uz Disnejlendu. :) Bet tas tā.... Uz Disnejlendu no Parīzes braucām ar vilcienu kādu stundu vai vairāk. Kad redzējām, kādi cilvēku pūļi izkāpj no vilciena un kādi pūļi iet Disnejlendas ieejas virzienā, radās sajūta, ka netiksim iekšā, tomēr parks ir milzīgs un vieta tur ir visiem, tikai rindās jāstāv nenormāli ilgi... Pie katras atrakcijas rindā stāvējām vidēji 60 minūtes. Tomēr prieks, ko guvām no atrakcijas tajās pāris sekundēs, bija tā vērts! Pats pasaku parks ir tik iespaidīgs, ka pa to var kaut vai vienkārši pastaigāties. Man visu laiku bija prātā doma, ka šurp obligāti jābrauc ar bērniem, jo viss šeit ir priekš viņiem, neskatoties uz to, ka lielākā daļa te bija jauniešu. Bērniem Disnejlenda ir neaizmirstams piedzīvojums, it sevišķi ikdienas noslēguma parāde, kurā piedalās visi Disneja multfilmu varoņi! Tas ir tik aizkustinošs brīdis, ka sirds saraujas, iedomājoties, cik tomēr Disnejs ir ieguldījis bērnu labā! Tās multfilmas taču bija arī daļa no manas bērnības (tīņu gadiem), un es tās joprojām dievinu! :) Disnejlendā es pabiju Šausmu mājiņā, kura nemaz nav šausmīga, jo domāta bērniem. Ta ir ļoti mīļa šausmu māja :) Disnejlendā ir visdažādākie amerikāņu kalniņi, bambusu meži, Alises Brīnumzemē labirints, Pītera Pena pasaule ar pirātu kuģiem un vēl daudz jo daudz interesanta. Pat stundu stāvot rindā, nav garlaicīgi, jo apkārt ir saliktas visādas interesantas lietiņas, ko apskatīt. Protams, ka dienas laikā lielāko daļu tu pavadi rindās, bet tas nav tā kā rindā pie ārsta vai pēs desām :) Tā pat ir kā daļa no atrakcijas, tas nerada negatīvas emocijas. Vismīļākā jauniešu atrakcija bija raķete - ceļojums kosmosā, starp zvaigznēm un planētām. Pirmo reizi es nesaņēmos "lidot", jo no ārpuses atrakcija izskatās atbaidoša (izšauj raķete un vagons lido nezin-kur) un skan nenorāla bļauana, toties, kad cilvēki nāk ārā pēc raķetes, visi smaida un smejas un skrien atkal stāvēt rindā! Ta nu es saņēmos un nobraucām 3 reizes, visas 3 reizes "palaimējās" sēdēt vagona 1.rindā! Iespaids ir šausminošs, asinīs rit adrenalīns, pēc atrakcijas trīc kājas utt. Bet tu kā narkomāns skrien atkal! :) Nu tā - tas ir "īsumā" par manu braucienu uz Parīzi. Ceru, ka vismaz kādam kaut kas no šī apraksta ir tuvs, piedzīvots vai arī noderēs savā braucienā uz Parīzi. Laimīgu ceļu un novēlu pasakainu un neaizmirstamu atpūtu!!! Ceļojiet!!! :)