Pieskāriens Šveicei

1.diena Lidojam uz Cīrihi. Mūs sagaida lietus, bet tas netraucē apskatīt pilsētu. Interesanta ir Santjago Kalatravas projektētā Štadelhofenas stacija. Daži aizskrien apskatīt Calatravas projektēto bibliotēku, kas ir ļoti interesanta ēka. No Cīrihes braucam uz Lucernu. Tagad lietus gāž kā no spaiņa. Skaistais koka tilts tiešām ir glābiņa vieta. Ejam pie mirstošās lauvas - skumjākā pieminekļa (pēc Marka Tvena domām). Lietus dēļ daudz ko Lucernā neredzam un braucam uz Berni. Te lietus jau pārstājis. Pilsēta jauka. Te arī nakšņojam. Lāči gan mums nevēlējās rādīties. Vispār tā lāču bedre atstāj nomācošu iespaidu. 2.diena. Braucam uz Lozannu. Pa ceļam apskatām Paula Klēe modernās mākslas muzeju. Ineteresantā ēka, kas tā iekļaujas apkārtējā vidē, liekas ka ieaug zemē. Tad braucam uz Noišateli apskatīt Dīrenmata muzeju un Bottas projektēto muzeja ēku. Pilsētiņa ļoti jauka, liela ezera krastā. Ezeru Šveicē ir tik daudz un tie ir tik skaisti, ka jūra, liekas, nemaz viņiem nav vajadzīga. Apskatām interesanto izstādi muzejā. Zilā kaķa skulptūras skaistumu gan neprotu novērtēt. Pēc tam Lozanna un promenāde Ženēvas ezera krastā. Olimpiskais parks ar skulptūrām. Tad braucam uz Ženēvu. Šī pilsēta mums diez ko nepatīk, jo ir ļoti ļoti kosmopolītiska. Toties strūklaka naktī ir skaista. Nogaršojam arī fondī, garšo savādāk kā Latvijā (Nosproe`zam. ka LatvijĀ tas ir garŠĪgāk,,bet varbūt mēs kļūdamies...) 3.diena Braucam no Ženēvas uz Šamonī. Ar pacēlājiem tiekam līdz Aiguille de Midi virsotnei. Mont Blanc ir mums labvēlīgs un neslēpjas mākoņos. Skati aizraujoš, jo kalni spēj fascinēt, pat tad, ja esi nosalis tāds drusku iezilgansi. Izdzeram par godu kalnam vīna glāzi un braucam lejā. Tālāk caur 11,5 km garo Monblana tuneli uz Itāliju - Uz Lugano atpakaļ Šveicē.. Vakarā paspējam uz Raiņa un Aspazijas vietām Kastaņolā. Šeit ir vieta kur gribas atgriezties, romantiska skaista vietiņa uz šīs zemītes. Apkārt kalni, vidū ezers, skaisti.Liekas, ka te padzīvojot dfaudzi kļūtu par dzejniekliem.... 4.diena Braucam ar pacēlāju San salvatores kalnā, kurā Rainis mīlējis kāpt kājām, jo tikai sliņķitajā brauc. Skati pasakaini.Augšā ir jauka neliela kapela, kurā Rainis arī esot uzkavējies... Pēc tam braucam uz Monte Tamaro, apskatīt Bottas projektēto kapelu, kas uzcelta par godu kādai bojā gājušai sportistei... Sajūtas neparastas. Liekas, ka ej un iekāpsi debesī, ceļa galā Tevi sagaida Dieva rokas.... Šeit ir arī rodeļu trase un pirmajā terasē kaķu takas. Visiem te ir ko darīt. No šejienes dodamies uz Alpen Rosen šokolādes muzeju. Garšīga tā `sveiciešu šokolāde. Var arī nodegustēt. Sapērkamies ne pa jokam. Tālāk braucam uz nakamo mājvietu - Dozwill pie Bodenes ezera. Skati pa autobusa logu fantastiski. 5.diena Ar kuģi pāri Bodenes ezeram pārceļamies uz Fridrihshafenu Vācijā. Dodamies uz Salemas pilī, kur notiek vīnu degustācija un arī iegāde. Pēc tam uz Salemas Zoo pie mērkaķīšiem, kurus drīkst barot. Popkornu var no maisa pagrābt. Cita nekā interesanta te nav. Vēl apskatām Konstancē jūras muzeju - nav interesanti. Vakarā iemēģinam lielāko Šveices akvaparku - ir dažas trubas un basein, tā kā pavadam laiku tīri jauki.... 6.diena Braucam uz St Gallenu. Ļoti skaista neliela pilsētiņa ar fantastisku baznīcu un benediktīniešu klostera bibliotēku. Te ir arī Botas projektēta interesanta ēlka, ko atrod daži mūsu kolēģi. Pie tās iela ir sarkana, izskatās ļoti atraktīvi...Paklīstam pa šaurajām, romantiskajām ieliņām un tad dodamies uz Lindau. Skaista vieta (Bavārijas dienvidu malā). Te var garšīgi un nedārgi paēst. Pa ceļam uz Dozwill uzbraucam Pfendera kalnā, no kura paveras skaisti skati uz Bodenas ezeru. Ir arī zvēriņi - mufloni, meža cūkas u.c. Vakars nu jau mazākā akvaparka ar pirtīm utt. 7.diena Braucam uz Sentis kalnu ladīnu zemē. Uzbraucam 2504m vjl. Skaisti bez gala. Lejā pie pacēlāja ir siera darītava. sapērkamies suvenīriem sierus. Vakarā - akvaparks pie paša Bodenes ezera, kurā ūdens bija gana silts. 8.diena No rīta agri dodamies uz Cīrihi un lidojam mājās. Tā septiņās dienās esam apbraukuši apkārt Šveicei. Neapskatīts palicis viducis Ar Materhornu un Jungfrau, bet to varbūt citreiz... Padomi: Veikalos MIGROS un COOP var nopirkt pārtiku, par cenām, kas ir tikai nedaudz augstākas nekā Rīgā. Puksteņi Šveicē ir ap 30% lētāki nekā Rīgā.