Barselona- Katalonijas pērle

Hola visi tie, kas par savu ceļojuma galamērķi ir izvēlējušies vai arī vēl izvēlēsies Barselonu- patiesi neaizmirstamu un iedvesmojošu pilsētu!

Rakstu uz karstām pēdām- burtiski naktī iebraucām Rīgā un jau pie datora, kāmēr atmiņā vēl svaigais Barselonas jūras gaiss un papagaiļu čivināšana palmās..

Ceļošanas datumi: 10.01.2014-15.01.2014

Turp- tiešais reiss no Viļņas līdz Barselonai 3.40h (Wizzair)

Atpakaļ- tiešais reiss no Barselonas līdz Viļņai 3.40h (Ryanair)

Rīga- Viļņa- Rīga: Simple express autobuss, ceļā 4h, biļete €3 (pasūtot ļoti laicīgi)

Ceļotāji: 2 draudzenes

Viesnīca: ACTA BCN 40 ** http://www.actahotels.es/en Lai gan tikai **, viesnīca ir laba, tīra, brokastis labākas nekā Dānijas *** viesnīcās (zinu, tāpēc varu salīdzināt), taču atrodas uz ļoti dzīvas ielas- ja tiek istaba uz ielas pusi, tad caura miega īpašniekiem nemiers garantēts. Uzkopj katru dienu, istabas gan ir mazas, taču cena un atrašanās vieta to pārspēj. 7 minūtes kājām līdz Ramblai- lieliski! Rajons- nedaudz apšaubāms, daudz arābu, ķīniešu, taču 5 dienās neviena starpgadījuma. Visi draudzīgi un neuzmācas.

Biļetes pasūtījām jau septembrī, tāpēc tās bija samērā lētas. Pie tam janvāris- nesezona, taču ar savām lieliskajām priekšrocībām- mazāk tūristu=mazākas rindas visur, nav tveices (katru dienu bija +15 grādi, nolija vienu dienu, lai gan vidēji janvārī Barselonā ir +12 ar nokrišņiem). Faktiski ar laiku mums noveicās. Garderobe līdzņemšanai- kā pie mums pavasarī. Taču plāna cepure un cimdi noderēs.

Barselona dārga pilsēta, jo sevišķi visā, kas skar tūristus. Ieejas biļetes dārgas. Vakariņas restorānā, kafejnīcā- dārgas. Iepirkties tirgū vai lielveikalā (Carrefour, Mercadona, "%" ) nav dārgi. Viss gan atkarīgs no maciņa biezuma, taču € 250 ir minimums 5 dienām tai programmā, kas bija mums. Protams, mājās vedām arī suvenīrus vistuvākajiem, kas visu sadārdzināja.

Šopinga mīļotājiem: aptuveni no 7. janvāra līdz februāra vidum visur ir REBAIXES jeb REBAJAS jeb izpārdošana! Visos, pilnīgi visos veikalos ir lieliskas cenas apģērbiem, apaviem, somām. Mūsu mēķis nebija šopings, taču kā jau meitenes, nespējām stāties pretī Rebaixes vilinājumam un šo to nopirkām. Cenas pat bez atlaidēm ir stipri draudzīgākas nekā Latvijā.

Daudzu tūristu bieds- tūristu autobuss (tas pats, kas bez jumta un augšā sēž muļķīga paskata tūristi saulenēs, vaļējām mutēm ar fočikiem) jeb tūrbuss (hop-on hop- off), patiesībā prātīgākā izvēle ceļojuma laikā! Barselona ir tik milzīga, ka visu izstaigāt un izbraukāt ar metro 5 dienās nav iespējams. 1,5 miljoni iedzīvotāju- trakums! Metro dārgs, tāpēc nelietojām, bet pa € 35 nopirkām 2 dienu biļeti tūrbusā. Nenožēlojām ne mirkli. Ar metro tikt uz pāri par 20 galamērķiem, kas ir must, maksātu stipri dārgāk par 35 eiro! Vienas dienas biļete € 27, starpība tikai 8 eiro, taču vienas dienas atšķirība ir grandioza- vesels maršruts! Izvēlējāmies sarkano Barcelona city tour busu, lai gan pakalpojumu nodrošina vēl cita firma, kuru busi ir tirkīza krāsā- Barcelona Bus Turistic. Tie abi ļoti sacenšas par katru cilvēku. Cenas vienādas, taču maršruti nedaudz atšķirīgi. Faktiski pieturas abu firmu busiem ir blakus, taču sarkano izvēlējamies pārskatāmības dēļ- tikai 2 līnijas- oranžā un zaļā. Nesmādējiet arī austiņas, ko dod komplektā- izvēlēties valodu un klausieties interesantos stāstus, ko stāsta tante audiogidā! Ja Jums liekas, ka tas ir lame, tad noteikti izlaidīsies daudz interesanta! Izmantojiet mazo kupnu grāmatiņu, ko iedod tūrbusā atlaidēm. Lai gan atlaides nav lielas, dažus eiro tomēr varēsiet ietaupīt, nav jākautrējas tos izmantot.

Visu, kas par un ap La Rambla mēs izstaigājām kājām pirmajā dienā- Placa Catalunya (faktiski pilsētas centrālais laukums, kur satiekas visas svarīgākās ielas- Rambla, Via Laietana u.c.), lejā pa Ramblu uz ostas pusi- Mercat de la Boqueria (tirgus- tik fantastisks, ka no redzētā apstulbsiet! Sargājiet somas un makus) tālāk Placa Reial (noteikti iegriezieties- fantastisks laukums), Palau Guell (Gaudi, Gaudi....), iela beidzas pie ostas ar fantastisko Kolumba statuju un Placa, no kura paveras lielisks skats uz ostu! Tālāk pa koka tiltu uz Port Vell virzienā uz Maremagnum tirdzniecības centru, Imax kino un L'aquarium. L'aquarium- esot lielākais subtropu tematiskais akvārijas Eiropā. Savos 26 gados vēl nekad nebiju akvārijos, tādos, kur virs tevis peld haizivis, tāpēc priekš manis tas bija must! Bērnības sapnis. Ieejas maksa € 20 + € 8 par foto, ko uzņem pašā sākumā pie ieejas (bet to var nepirkt). Padārgi, bet mans sapnis īstenojās! Tas bija pasakaini! Akvārijs neatstāj vienaldzīgu!

Tālāk kājām uz Barceloneta rajonu pusdienot resotrānā. Pa € 15 daudzos restrānos ir dienas piedāvājums- pirmais, otrais, deserts, vīns. Paņēmām paelju, protams. Esot Barselonā noteikti vismaz reizi tā ir jānogaršo kādā no Barceloneta kafejnīcām vai restorāniem. Tad atpakaļ kājām iegriežoties Santa Maria del Mar bazīcā. Reibinoša skaistuma gotiskā baznīca pašā gotiskā kvartāla sirdī. Turpat netālu Pikaso muzejs. To mēs izlaidām.

Atpakaļ caur Barri Gotic uz Katalonijas laukumu uz uz viesnīcu dzert vīnu pa € 2! Sangrija pa € 1,70 arī laba! Latvijā tādus vīnus par tādām cenām neatrast..

Abiem maršrutiem sākumpunkts, ko izmantojām ir Placa Catalunya, kas no viesnīcas bija 7 min.

1.diena ar tūrbusu (zaļais maršruts)- Parc de la Ciutadella- MUST! Ieeja brīva. Pēc tam Arc de Triomf, tad kājām līdz Torre Agbar (lodveida/fallisks debesskrāpis). Tad ar busu līdz Sagrada Familia. Ieeja € 12, rindas garas arī janvārī. Grandioza būve, taču iespaidu bojā pa perimetru saliktas stalažas un nebeidzamie būvdarbi...pie tam placis uz kuru būvē katedrāli ir mazs..apkārt ēkas, ielas..zūd perspektīva. Pēc tam Parc Guell- MUST, ja patīk Gaudi. Lai gan, kā viņš var nepatikt.. Ieejas maksa € 8! Paveras brīnišķīga panorāma uz Barselonu. Ko tūristi parasti uzskata par krāsaino mozaīkas ķirzaku, patiesībā ir Gaudi drakons! Tālāk Tribidabo kalns un pils. Te mūs gaidīja liela vilšanās- pacēlājs/funikulieris nestrādāja, bet ceļš turp kājām kalnā aizņem 2 stundas, tikpat vēl atpakaļ. To nācās izlaist, jo 5 stundas pavadīt vienā apskates objektā- nav prāta darbs. Bet nekas- citreiz! No Tribidabo ar tūrbusu uz La Pedrera (ieejas maksa € 11). Faktiski skaista fasāde ar stalažām...tālāk Casa Battlo, ieejas maksa € 21. Sabildējām no ārpuses, bet iekšā par tādu naudu negājām! Arī € 3 diskaunts situāciju neglābj. No casa Battlo līdz Katalonijas laukumam kājiņām..nogurums uz dienas beigām liels. Tirdzniecības centrā uz Katalonijas laukuma sapirkām suvenīrus. Uz Ramblas arī var pirkt, taču cenas svārstās. Parasti uz ramblas nedaudz dārgāk.

Nav jābrīnās par tūristiem, kas visu ceļu neizkāpj no tūrbusa un visu Barselonu "apskata" no busa jumta. Mums gan tas šķita, kā minimums, absurdi...

2.diena ar tūrbusu (oranžais maršruts) pirmā pietura, kur izkāpām- Jardins de Miramar- MUST!!! Tiem, kas katru dienu ceļo uz dienvidu valstīm varbūt arī liksies nasing spešal, taču man mute bija vaļā. No visiem 20 pāri tūristiem, kas bija busā, šajā pieturā izkāpām tikai mēs ar darudzeni uz vēl 2 cilvēki.. Bet ko mēs redzējām- fantastisku Barselonas panorāmu (Jardins Miramar (Miramaras dārzi) atrodas Monjuic kalnā) un nepaslinkojām nokāpt līdz kaktusu dārziem. Kas tur par skatiem...kalni, 358 dažādu veidu kaktusi un eksotiski augi, kas aug brīvā dabā nevis siltumnīcā. Papagaiļi..ziedi..palmas..viss, ko ceļotāja sirds kāro! Un pilnīgi par velti! Ieeja dārzā neko nemaksā. Visinteresatnākās bildes sanāca tieši Jardins de Miramar! Braucam tālāk pa Montjuic kalnu- Anella Olimpica- episku izmēru stadions un balkusteritorija, patiesi monumentāls skats uz 1992.gada olimpisko spēļu norises vietu! Tālāk MNAC (Museum Nacional de Art de Catalunya)- MUST! Ieeja gan bija ciet, taču skats no MNAC uz Spānijas laukumu un pārējo pilsētu- fenomenāls. Tālāk Poble Espanyol, kur ieejas maksa ir 11 eiro. Pēc tam ceļš lejā no kalna līdz Placa Espanya. MNAC lielā strūklaka gan janvārī nedarbojās. Tāpēc skats nebija tik grandiozs kā vasarā, piemēram, kad strūklaka darbojas pilnā jaudā.

Pēc tam mēs izlaidām dažas pieturas, arī Camp Nuo, jo neesam FCB fanes, taču tūrbusa pasažieru stiprā puse visi kā viens izkāpa FC Barselona mekā. Turpmāk mēs izkāpām vēl tikai 1 pieturā Placa de PiusXII, no kura kājām 5 minūtes līdz Pavellons Guell (Gaudi), kas diemžēl bija ciet. Izstaigājām Palau Reial de Pedrables, kas ir ļoti krāšņs parks ar pili pašā biezoknī. Pēc tam sēdāmies tūrbusā un līdz pašam Katalonijas laukumam nekāpām ārā, jo zaļās un oranžās līnijas maršruti pārklājas Passeig de Gracia garumā. Passeig de Gracia Barselonas glaunāka brendu iela. Viens pie otra dārgākie pasaules zīmolu veikali, luksus preces, šikākie restorāni. Šī ir Barselonas 5. avēnija.

Desertam īsi pirms prombraukšanas- Catedral Gotic, kas atstāj fenomenālu iespaidu, ne mazāk, bet varbūt pat vairāk grandiozu kā Sagrada Familia. Catedral Gotic ir pilsētas lielākā un svarīgākā katedrāle. Neaimirstama, mistiska vieta, ko nevar nepamanīt smailo gotisko torņu dēļ.

Palau de la Musica Catalana- MUST! Tādu grandiozu koncertzāli Jūs vēl nebūsiet redzējuši. Ieejas maksa €17, taču ar tūrbusa diskaunta kuponu- € 14,40. Palau var apskatīt tikai gida pavadībā noteiktos laikos izvēloties valodu, taču katru dienu. Šī vieta ir maģiska, nelīdzinās nekam, ko līdz šim redzēju. Vitrāžas, skulptūras...viss ir tik neierasti un maģiski. Daiļāku vietu ceļojuma pēdējai diena man būtu grūti iztēloties.

P.S. Janvārī daudzi apskates objekti var būt ciet, jo nesezona. Daudz krievu tūristu. Barselona ir netradicionāli orientēto vīriešu meka. Dažāda vecuma homoseksuāļi staigā pie rociņas atklāti, neslēpj jūtas un izrāda tās publiski. Ja nu kāds ir dedzīgs homofobs, tad Barselona varētu būt tolerances izturības pārbaude!

Nakts uzdzīvi nebaudījām, tikai aizgājām uz 2 bāriem pasēdēt. Cenas ļoti draudzīgas. Kopumā nakts uzdzīves iespēju ir ārkārtīgi daudz katru dienu no pirmdienas līdz svētdienai. Draugu ietektajā Espit Chupitos netālu no Placa Universitat netikām, jo bija slēgts.. lai gan palasot atskauksmes tā vieta ir MUST! Chupitos tulkojumā- šots. Katrs šots tur maksā tikai € 2. To arī nākamreiz!

Noskatieties Youtube 1988. gada Montserratas Kabaljē un Fredija Merkurija dziesmu Barcelona- labāku un iedvesmojošāku priekštatu nekas cits nespēj sniegt...

Gracias por su tiempo! ;)