Horvātijas jūrmala, (maršruts bijušās Dienvidslāvijas republikas, Albānija) 4. daļa

12. diena.

Pārgulējuši nakti kalniņā pie Nikšicas nospraužam skaistu maršrutu uz nākamo naktsmītni Horvātijā, privātā kempingā

Lat 42° 27' 12.768" N, Lon 18° 26' 9.756" E , bet pārēķinu tabulu koordinātēm izmantoju http://neogeo.lv/ekartes/koord2/, lai iegūtu koordinātes derīgas navigatoram.

Nicšic- Podgorica- Cetinje- Kotor- Herceg Novi- Molunatā kempings.

Sajā marsrutā pirms Kotoras ir vieni no skaistākajiem serpentīniem Boka Kotorskije manā maršrutā.

Serpentīni pirms Kotoras http://agroekonomija.files.wordpress.com/2011/12/stari-put-kotor-cetinje1.jpg
Serpentīns ir aizaudzis ar kokiem, tāpēc bilde no interneta aerofoto.

Uztaisījuši gardas brokastis, dodamies ceļā. Gabals līdz Cetinje (bijušajai Melnkalnes galvaspilsētai) nolemts braukt bez apstāšanās.

Ceļš uz Cetinje. Redzam serpentīna daļu.

Bet iebraucot Cetinje, esam nedaudz vīlušies. Nekas no izslavētās varenības. Tāds paliels ciems un viss. Vienīgi tirdziņš ir pilns ar Adidas, Nike un citu firmu pakaļdarinājumiem par cenu, kādas pie mums Maxsimā par anologu sortimentu, bet kvalitāte laba.

Neliels ieskats Cetinjes tirdziņā.

No Cetinje braucam pa veco ceļu uz Kotoru. Pasakains kalnu ceļš, šaurs. ļoti līkumots, daudz serpentīnu, nerunājot nemaz par Boka serpentīniem pie Kotoras. Varu kļūdīties, bet liekas 24 pēc kārtas.

Skats no kalna uz Cetinji.
Ainava pa ceļam no mašīnas.
Skats uz Kotoras līci.

Nobraucot katru serpentīnu zemāk, arvien plašāk redzama Kotoras pilsēta, Kotoras līcis.

Kotora un Kotoras līcis nedaudz no zemāka punkta.
Vēl zemāk.

Pa pilsētu nedaudz pabraukājam apskatot un turpinām ceļu uz Horvātiju gar Kotoras līci caur Herceg Novi pilsētiņu.

Neliela jahtu piestātne Kotorā.
Tālākajā ceļā gar līča malu iet ļoti šaurs ceļš un visa piekraste apbūvēta. Katrai mājai ir izbūvēta sava neliela pludmalīte.
Līča piekraste.
Viss krasts gar līci, kur tik vien varēts tikt klāt, ir apbūvēts.
Ieliņa gar līča malu. Pa kreisi pludmale, pa labi apbūve.
Arī mazās salas ir apbūvētas

Netālu tālāk robeža ar Horvātiju, bez problēmām. Robežsargi pat kaut kā mums iestāsta, kā tikt līdz tuvējam kempingam pie Molunat ciema Horvātijā. Interesanti, bet iebraucot Horvtijā kalnu ainava izmainījās. Aug staltas cipreses.

Horvātijā parādījās ciprešu mežiņi.

Pa taisno ceļš aizbūvēts. Jābrauc pa citu ceļu uz riņķi, bet kempingu atrodam ātri. Tur to ir trīs no vienas vietas. Ejam izlūkot , un izvēlamies labāko.. Vakara pastaiga gar jūru pa Molunat ciematu.

Ielas ļoti šauriņas
Apbūve gar jūru
Piekraste.

Skaisti skati. Kempinga izmaksas 23 EUR, ļoti kulturāls. Koordinātes Lat 42° 27' 12.768" N , Lon 18° 26' 9.756" E

13. diena.

No rīta izpētam kempingā augu pasauli, un essam izbrīnējušies, ka kivi, tāpat kā vīnogas aug.

Skats no mūsu teltsvietas uz jūru.
Kivi
Ķirzaciņas bija drošākas nekā pie mums.

Dienas lielāko daļu pavadam uz akmeņiem jūrā. Redzējām daudz jūras ežus un es ķerstīju krabjus.

Šitie ir palieli un tos labi redz, bet zeme ir pilna ar maziņiem... tā kā bez čībām ar cietu zoli nu nekādi.
Tāds trekns noķērās.
Skats uz mūsu pludmalīti no ūdens.

Labi pavadījuši lielāko dienas daļu pludmalē, pēcpusdienā dodamies tālāk pa Horvātijas jūrmalu, bet pēc kartes sanāk uz mājas pusi.

No kalna bieži bija redzamas pludmales mazajos līcīšos.
Pāri kalnu gravai izbūvēts vanšu tilts... nebūtu kalnu, domātu, ka esmu jau Rīgā :D

Nākamo pieturu esam ieplānojuši aiz pārbrauciena pāri Bosnijai, valsts, kas nedaudz pāršķel Horvātiju divās atsevišķās daļās, visnotāļ interesantā kempingā. Kord. Lat 43° 0' 42.75" N, Lon. 17° 28' 7.998" E , cena par vietu 20 EUR, kur pamatā salasās windserfisti un kaitotāji, jo jūrā ir labs, patstāvīgs vējš visu dienu.

Buras atpūtā
Vakarā savāc inventāru.
Interesanti, jo saulīte laidās zemāk, jo tumšāks paliks, un līdz ar norietēšanu bija nakts.

14. diena.

Rīts ar visiem rīta darbiņiem, nebija pārāk saulains, un izlēmām braukt uz Bostniju iepirkties. (Sanāca gan tikai ekskursija, jo musulmaņi svētdienā nestrādā). Izvēlējāmies Mostaras pilsētu, kas skaitās Bosnijas pērle. Ceļš uz turieni interesants. Iebraucām Mostorā, atradām netālu no vecās pilsētas centra vietu , kur noparkoties, un dodamies ekskursijā.

Meistari darīja visu uz vietas.
Visas šaurās ielu malas bija nosētas ar suvenīru pārdevēju izkārtajiem suvenīriem.
Skats no vecā tilta.
Skats no Vecā tilta.

Strādā tikai ielu suvenīru tirgotāji. Pāri upei paceļās interesants tilts, no kura regulāri kāds ielec, bet atpakaļ uz tiltu ejot , iekasē samaksu par šovu.

Skats uz Veco tiltu.
Lēcējs no Vecā tilta.

No Mostaras braucot izvēlamies nakts mītni, nelielu kempingu jūras krastā. 24 EUR.

Lat 43° 30' 4.53" N , Lon 16° 20' 14.61" E

Lēnām braucam pa ceļu, kas iet pa pašu jŗmalu, ja tā var teikt. Ja ie zemu, tad gar pašu jūru, ja ceļās kalnos, attālinās no jūras. Pa ceļam skatām , kādas vēl tiek piedāvātas naksts mītnes. Nedaudz paripinam pa Splitu, un braucam uz kempingu, kas ir uz Otok Čiovo salas, kuru ar zemi savieno tilti Trogir pilsētiņa. Kempingu ar nelielu meklēšanu atrodam. Mums atkal telts pašā jūras malā :) . No telts jauks skats uz kontinentu

Skats naktī uz kontinentu.
Rēgs visu nakti sardzē :D

15. diena.

Rīts atkal saulains, Kā lai tādā rītā dodas prom. Paliekam pie jūras sauļoties, ar domu, ka mums jānonāk līdz KRKA dabas parkam. Kempings atrodas ap 30 km no KRKA dabas parka, bet par to būs atsevišķi 5. daļā.

Mans tabors.
Kempings bija izbūvēts terasēs. Mēs pa kreisi lejā :)
Skats uz kontinentu.
Jauka balto ''smilšu'' pludmalīte.
Ik pa pusstundai iet prāmis.
Šādi izbūvētas ir daudzas mazo jahtu ostas.
Jūras krauklis.
Ļoti pietrūksts Rīgas pludmales smiltis. Bet tāpat omulīgi.
Mūsu kempinga pludmale.
Ar spiningu no jūras vienīgo. Maziņš, bet smukiņš.
Kempings Lat 43° 48' 20.148" N, Lon 15° 51' 23.256" E. 14 EUR. 30 km no KRKA dabas parka.
Kempings iebūvēts augļu dārzā- valrieksti.

Aust rīts, sākās 16. diena, un sāksies jauna piezīmju daļa veltīta tieši KRKA dabas parkam

Vēl varu pieminēt, ka braucam trījatā, līdzi lielā telts. Dotās izmaksas kempingos ir uz diennakti mūsu bariņam.