Serbija, vilcieniņš Mokra Gora (maršruts bijušās Dienvidslāvijas republikas, Albānija) 1 daļa

  • 2 min lasīšanai
  • 33 foto

Šajā, 2013. gadā nolemjam braukt pa „lēto” galu eiropai, tas ir pa bijušās Dienvidslāvijas republikām un nedaudz iemest „aci” Albānijā. Bet maršruts sanāca, ka vairākas valstis bija atkārtoti jāšķērso, līdz ar to, lai nerastos pārpratumi, ka ielieku sadaļā viena valsts, aprakstā būtu daudzas citas, šogad dienasgrāmatu sadališu vairākās daļās, kur praktiski kātrā būs savai valstij domāta.

Pirmā daļa- Serbija,

Otrā daļa - Melnkalne

Trešā daļa- Albānija

Ceturtā daļa - Horvātija

Sagatavošanās daļā daudz uzmanības pievērsu dokumentiem

1. LAMB apdrošināju auto uz evakuatora pakalpojumiem. 40 Ls apdrošināšana un biedra karte.

2. Vēl NVD (nacionālais veselības dienests Cēsu ielā 31, K-3, tel. 67043700 ) EIROPAS VESELĪBAS APDROŠINĀŠANAS KARTI.

3. Izņēmu Zaļo karti valstīm, kurās neder mūsu OCTA (Kosovā arī tā neder, un bija jāpērk vietējā par dārgu naudu, atkarībā no auto klases)

4. KASKO papildināju uz mēnesi derīgumam ceļojuma valstīs

5. Nelaimes gadījumu apdrošināšana (ieskaitot atvešanu uz Latviju koka mētelī)

Par ekskursijas sākuma punktu uzskatījām šaursliežu vilcieniņu „Šergan Eight” Mokra Gora ciematā Zlatibora kalnos netālu no Bosnijas-Hercogovinas robežas.

1. Diena.

1.07.2013. izbraucam no Rīgas ar mērķi sasniegt Belgradas kempingu ar vienu piegājienu, mainoties vadītājiem. To arī veicam 2.07.2013. pēcpusdienā. Parasti, braucot pašu sākumu, vienmēr ir doma, cik labi būtu, ja Latvija būtu pie Slovākijas, jo kilometri pa Lietuvu un Poliju ir vienmuļi un katru gadu sadārdzina izmaksas degvielai un zaudēts laiks. Navigatoru esmu iestādījis ĪSĀKAIS, un izvairīties no maksas ceļiem. Tā man iznāca pa nakti šķērsot Tatrus Slovākijā, navigators veda pa šauru kalnu celiņu, brīžiem bija bieza migla, un neraugoties uz nakts melnumu, šo ceļa gabalu izbaudīju. Vienreizējs brauciens naktī pa ļoti šauru kalnu ceļu ar serpentīniem. No rīta iekoduši šķērsojām Ungāriju un iebraucām Serbijā. Visur robežas omulīgi, bez aizķeršanās šķērsota.

Belgradas kempinga izmaksas bija 22,5 EUR, labiekārtots ar internetu.

3. diena.

Braucam pa maršrutu Belgrada- Kemme,

uz kempingu Viljamovka, kas atrodas 12 km pirms vilciena stacijas Mokra Gora. Ceļš vijas pa gleznainu kalnu ainavu, bet speciāli nekur neapturam, lai iekļautos plānotajā laikā.

Užice
Pie Užice

Pievakarē sasniedzam kempingu Viljamovka, cena 21 EUR

Saimnieks tur nodarbojās ar kaņdžas dzīšanu, bet atšķirībā no Latvijas kaņdžas dzinējiem, viņam par to dod starptautiskus atzinības rakstus un medaļas par izdzīto mantu.

Vietājās kaņdžas apbalvojumu kolekcija (medaļas ārpusē neglabā)

Kaņdžu viņs taisa no bumbieru šķirnes Viljamovka, tās vārdā nosaukts kempings, kas atrodas bumbieru dārzā, un arī izdzītā manta- brendijs , ko uz vietas var nopirkt par 10 EUR 0,5 l pudelē.

Pats kempings izvietots bumbieru dārzā.
Kempings Viljamovka, 12 km attālumā no Mokra Gora

4. diena.

Braucam uz Mokra Gora, lai 10:30 startētu ar pirmo vilcieniņu. Tas izdodas veiksmīgi. Pats brauciens ir fantastisks, nevaru aprakstīt sajūtas. Iesaku pamēģināt. Zemāk shēmā redz kā tas apļo , lai sasniegtu kalna virsotni.

Tas ir jāredz un jāizjūt. Dzelzceļa garums 13.5km, iet caur 22 tuneļiem, 10 tilti un viadukti, un augstuma starpība ir 300m. Lokomatīve un četri vagoni. Braucam pa skaistu kalnu dzelzceļu, cauri tuneļiem un pāri tiltiņiem.

No interneta iegūta bilde
Skats no Mokra Goras stacijas.

GRAFIKS

Mokra Gora-Šargan Vitasi-Mokra Gora

10:30 h

13.25 h

16:10 h * Vilciens, kas darbojas, ja nepieciešams,

Vilciena biļetes

Pieaugušie (RSD) - 600

Bērniem vecumā no 6 līdz 14 gadiem (RSD) - 300

Iekāpjam
Šargan Vitasi
Gala stacijā
Pa logu
Iebraucam tunelī
Starpstacija- Šargan Vitasi, atpakaļbraucot bija 30 min laika pastaigāties.
Tuneļi viens virs otra
Pa logu
Atpakaļceļā mūs izlaida 3 vietās spec izbūvētos laukumiņos ainavu skatīšanai.

Kad uzturējāmies Vijamovkā, tur skatījām karti par mazajiem kempingiem apkārtnē, un izvēlējāmies 17to, vai 18to, kas bija it kā pa ceļam uz Melnkalni.

Uz kuru arī devāmies.

Pa ceļam pa kazu taku nobraucām pie upes atpūsties netālu pirms Nova Varoš

Ne asakas
Skats no upes

17tā kempigga nebija, braucam uz 18to. Pēc ilgas meklēšanas pa kazu takām, to atrodam. Ar krūmiem aizaudzis, pamestība, kāda tur valda liek mums izvēlēties palikt netālu kalnos brīvā dabā .

Vieta kur palikām bija gleznaina, auga uz akmeņiem kadiķi un eglītes.
Uz akmeņiem augsnes kārtiņa bija tikai daži centimetri.

5. diena.

Turpinājums būs nākamajā aprakstā- ceļojums pa Melnkalni.

Kartē redzam ceļu uz Melnkalnē augstāko ciematu Žabļak un Nacionālais parks Dumitor

No nakts vietas uz Žabļak.

Turpinājums sekos :)



Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais