Saami land

2.diena

Nakts paiet mierīgi,esmu pat izgulējies,vējš nedaudz purina telti un spoži spīd saule.Pabrokastojis ielienu ledainajā ūdens lāmā un ar skaļiem izsaucieniem taisu pietupienus,izdomāju vēl pakāpties tuvējā pakalnā,apkārt tikai klintsbluķu lauki ar daudzām ūdens lāmām.Izbraucu diezgan vēlu,esmu šodien nolēmis aizbraukt līdz Ifjord kādi 90km.Ir parādījies neliels vējš un domāju,ko es darītu ,ja šajos klajumos būtu kārtīgs pūtiens.Cīnoties ar reljefu,sasniedzu kārtējo fjordu,seko garš nobrauciens un nojaušu,kas tam sekos.Neesmu kļūdījies un seko 3km kāpiens,iznāk liela cīnīšanās un pretimbraucoša busiņa šoferis uzmundrina mani ar paceltu īkšķi .Pamazām diena sāk iet uz beigām,domāju drīz jau sasniegšu galamērķi un tad ar šausmām ieraugu uzrakstu Ifjord 50,ko tad visu dienu esmu darījis?Nolemju ,nepadošos un Ifjord šodien jāsasniedz.Ainava nedaudz izmainās un ielejās sāk parādīties pundurbērziņi.Sākas arī problēmas ar termoregulāciju,tādēļ novelku velokreklu un situācija strauji uzlabojas.Braucot garām atpūtas vietai mani izbrīnīti novēro vācu kemperisti,pasveicinu šos un tie māj ar roku ,lai piebraucu ,taču galīgi nebija noskaņojuma kaut ko stāstīt,tādēļ rādu,ka nav laika.Jāsaka,ka nevienu dullo velobraucēju arī vēl nebiju saticis.Brīžiem pretkalnus braucu ar sāpju grimasi, ko daži uztvēra kā smaidu un mani sveicināja.Braucu gaidot kārtējo Ifjord km norādi,30,20,10,beidzot Ifjord sasniegts,taču tad tikai sākas īstie prieki,jo neganti sāk uzbrukt odi un knišļi.Tā iesākās kautiņi ar odiem,kas ilga līdz pat brauciena beigām.Neveiksmīgi mēģinu atrast guļvietu ,bet apvidus purvains un insektu pārsvars milzīgs.Nolemju uzbraukt augstāk,šeit to ir mazāk un ir lielāks vējš,bet tāpat tieku nežēligi sakosts pirms paspēju pārģērbties un labi ,ka esmu paņēmis pretodu cepuri.Piedevām vēl konstatēju ,ka velosomā ir izgāzies Latvijas nacionālais lepnums-šprotes un somas lejasdaļa pielijusi ar eļļu,tādēļ steberēju starp pundurbērziem uz tuvējo ezeriņu mazgāt pie sevis nepmierināti murminādams:"viss vairāk nekādas šprotes".Atgriežos teltī un apsitis kādu bariņu odu ,aizmiegu.