Ai Brisele, Briselīte!

Kaut manā pasē dzimšanas gads ir tieši pagājušā gadsimta vidū, 21.gadsimts man iedevis drosmi un līdz ar to dažādas iespējas paceļot pa Eiropu. Šoreiz – nenobijos un pieteicos semināram Briselē par tēmu, kas ir ļoti svarīga mūsdienās: e-drošība.

Šī semināra dēļ braucienu varētu raksturot ar precīzu teicienu „brāļu” tautas valodā: „Galopom po Jevrope.” Izlidošana svētdienas pusdienlaikā; ierašanās Briselē caur Frankfurti ap 19.00; pusotra diena nodarbībās; lēkšiem uz autobusu un atgriešanās mājās otrdienas pusnaktī.

Iespaidi par pilsētu? Tik pa tumsu vien. Tumsā ieradāmies; tumsā pastaigājām pa Briseli; vakara mijkrēslī atgriešanās sākuma punktā. Mani tas netraucēja, kaut arī neredzējām klasiskos Briseles simbolus (puisēnu, kuram, uzliktu sodu mūsu policisti, ja viņš to darītu „dzīvajā”; Atomiumu, kuru tāpat nedrīkst fotografēt, slavenās katedrāles). Toties pastaigājām pa Ziemassvētku tirdziņu, apskatījām dažāda veida suvenīrizstrādājumus pa fantastiskām cenām. Man pārsteigumu radīja celtne, kas notālēm atgādināja reliģisku būvi, bet izrādījās, ka tajā ir iekārtota afgāņu bēgļu nometne.

Vēlā vakara stundā mūs aizveda uz pilsētas rātsnama laukumu. Tas gan izskatījās fantastisks! Iespaidīgās celtnes izgaismotas, līdz ar to sajūta tāda, ka nupat tās pacelsies gaisā. Pēkšņi atskan mūzika, ēku fasādes atplaukst dažādu krāsu gammā, kas mainās mūzikas ritmā. Noskaidrojām, ka šāds priekšnesums atkārtojas ik pēc stundas, protams, naktīs ļaujot briseliešiem baudīt saldo miegu. Šo dažu minūšu dēļ bija vērts joņot uz Eiropas Savienības centru.

Pārsteigumu man radīja divu eiro monēta ar mūsu Latvijas simbolu – Mildu, kaut līdz Latvijas pievienošanās datumam eirozonai bija vēl divas nedēļas (brauciens notika 15.-17.decembrī). Tātad Eiropa mūs jau pazina.

No autobusa loga ieraudzījām Eiropas parlamenta ēku un slaveno plakātu „Sveicam Latviju eiro saimē!” ar mūsu Mildas eiro attēlu (naktī šī ēka likās kā ar stalažām apkrauta jaunbūve – drūma, tumša), pamājām ar roku NATO ēkai- un tas arī viss.

Tā kā tas nebija tūrisma brauciens, tad es esmu ļoti apmierināta ar ieguvumiem semināra gaitā un iespēju pagrozīties vidē, kur apkārt skan franču valoda vai kādas citas, ko nemācējām atpazīt. Personīgai pieredzei noder arī šādi ceļojumi.