Ceļojums uz saulaino Turciju

Nu jau ir pagājis gads, kopš došanās ceļā apskatīt saules pielieto Turciju, taču emocijas, smaržas un skaņas ir saglabājušās tā, it kā tur būtu bijusi vakar. Vienai daļai Latviešu Turcija saistās tikai ar kūrortu un gulšņāšanu pludmalē, protams, arī to tur ir iespējams darīt, taču šī zeme piedāvā daudz vairāk. Jau izkāpjot no lidmašīnas uzreiz ir skaidrs mēs vairs neesam Latvijā un pat ne Eiropā, jo gaiss smaržo savādāk, apkārtējās skaņas šķiet pavisam sveša un pat lidostas ainava liecina par to, ka ārpus tās teritorijas ir gaidāmi pārsteigumi. Starpcitu, lai cik neparasti tas arī neliktos lētākais veids, kā paviesoties Turcijā ir tieši caur ceļojumu aģentūrām, taču par to mazliet vēlāk.

Izejot uz ielas Stambulā pirmais, kas mani pārsteidza bija turku braukšanas prasme pilnīgi haotiskā satiksmē un nemitīgā signāltaures skaņa, kura no malas skatoties, kalpo kā tāda, tikai šoferiem saprotama valoda. Nākamais skats apstājas pie lieliem cilvēku pūļiem uz ielām un pie parandžās tērptām sievietēm. Nav nevienas vieta, kurā nevarētu pamanīt šo milzīgo reliģisko atšķirību. Turklāt to, ka atrodamies musulmaņu zemē atgādina arī dziesma, kas skan vairākas reizes dienā un aicina cilvēkus doties uz mošejām.

Pēc pilsētas burzmas un dažādu interesantu vietu apmeklēšanas varētu uzmākties nogurums, taču tāpēc jau ir jūra. Ūdens tuvums, iespēja izbraukt ar prāmi vai kādu nelielu kuģīti uzreiz atgriež enerģiju, un nogurums pazūd kā nebijis. Prāmji Stambulā ir tikpat ierasts sabiedriskais transports kā autobusi vai tramvaji, un maksa par braucienu nav augstāka, kā autobusa biļetei.

Pirms došanās uz Turciju notika apjomīgi izdevīgāko aviobiļešu un naktsmītņu meklēšanas darbi, kuri beidzās ar secinājumu, ka izdevīgākais veids tomēr sanāk doties ceļojumā ar ceļojumu aģentūras starpniecību, jo pašiem nekādi nesanāca nokomplektēt ceļojumu lētāk, varbūt tas notika valodas barjeras dēļ, jo vairākums pieejamās informācijas nav pārtūlkota uz angļu vai kādu citu pazīstamāku valodu vai arī tas izskaidrojams ar to, ka tūrisma aģentūrām ir noslēgti līgumi ar sadarbības partneriem, kas ievērojami pazemina ceļojuma izmaksas.

Saulriets Stambulā
Stambulas ielas ap 23.00
Troja ar visiem zināmo Trojas zirgu