Ak, šie apgarotie riteņotāji!

Par Kopenhāgenu pirms ceļojuma neizdevās atrast nekādus dižos ceļvežus, tāpēc radās secinājums: neinteresanta vieta! Bet īstenībā šī zeme un ļaudis patīkami pārsteidza. Dīvainas sajūtas radās jau nosēžoties lidostā,kas atrodas pašā jūras krastā - lidmašīna minūtes 15 skrēja it kā pa pašu ūdens virsmu līdzīgi laivai. varēja novērot dīvainos tiltus-laipas,kas nobeidzas tālu jūrā. Šo tiltu galā it kā piestājot prāmji. No lidmašīnas skatoties,pārsteidz Dānijas salu plakanums. Gluži kā lēpju lapas uz ūdens virsas. Tādi arī kanāli-pilni tieši līdz malām (tāpat kā Nīderlandē). Vienmēr esmu brīnījusies,kā ūdens var tādā līmenī noturēties un nepārplūst pāri malām!!! Vajag izbraukt ar woterbusu, par 6 ls var apskatīt pilsētu no upes puses un pavizināties stundiņu. Misēkļi radās braucot uz viesnīcu -metro vietā iekāpām vilcienā. Vilcienu un metro satiksme te iekārtota ļoti labi,tikai jāpiešaujas pie kārtības. Viss vēl sadalīts zonās,un arī ārpus Kopenhāgenas var izbraukt ar tām pašām biļetēm, tikai jāierubī,cik zonām cauri kāda biļete jākompostrē. Visu apgrūtina tas,ka dāņi gan labi runā angliski,bet viņu izrunu nevar viegli uztvert un saprast,un arī izskaidrojas ne katrs izsmeļoši. Šie paši tur močī ar velosipēdiem. Laikam civilizāciju gana baudījuši, nu sapratuši,ka jāatgriežas pie mātes dabas un veselības. Amizanti nolūkoties,kā bariem vien tev pretī trauc kāds simts tievu un simpātisku ļaužu: dāma minīšos un augstpapēžu kurpēs, vecs hipijs, bērniņš ar ķiveri, skolniece biksēs un mugursomā, mantu vedējs ar trīsriteni un kasti, māte ar diviem zīdainīšiem... Un visiem apmierinātas sejas, it kā pedāļu mīšana būtu šiem lielākā izprieca. Dažs pat dzied. Jā, resnus ļaudis tur var redzēt ļoti maz,un nav jau teikts,ka tie nav kādi iebraucēji no Somijas. Skaista, simpātiska un interesanta tauta. Arī pilsēta pārsteidz ar karalisku greznumu un cildenumu,kas apvienots ar pasenām 18. gadsimta celtnēm un mūsdienu arhitektūras pērlēm. Karaliskā bibliotēka- melnais dimant - sākumā šķiet tikai melna kaste,bet vajag pabraukt ar kuģi, lai redzētu,kā tā mirdz no upes puses. Tiešām, dimants!!! Pārsteidzošas viņu pilis. Pilsētas centrā var apskatīt karalisko dārzu ar Roteburgas pili. To mēs aplūkojām pa ceļam uz Tivoli parku, kur bija nodomāts pavadīt jauku vakaru pie labas mūzikas un izklaidēm,kā bija solīts ceļvežos. Ieeja parkā maksāja Ls. 8.50 mūsu naudā. Un kas izrādījās? Ka Tivoli ir vienkārši augsta līmeņa atrakciju parks bērniem,kur viss mirdz aladiniskās ugunīs, vilina dārgas ēstuves un stulbas bodītes ar spīdumiem un vizuļiem (lētiem). Karuseļi un citi bērnu prieki jāpērk par atsevišķu cenu. Protams,ja ir nolūks baudīt karuseļu priekus, ģimenei ar bērniem, te būs īsta paradīze - kā Disnejlendā.Vārdu sakot, mums tā bija zemē nomesta nauda!!! Kaut narkotikas nelietojam, labāk to būtu notriekt zālītes pīpētāju Mekā Kristiānijā. Tā ir tāda pilsētas daļa, patiesībā atsevišķa pilsētiņa pilsētā, ,kur mīt hipiji, bomži,narkomāni, brīvdomātāji un vispār neiedomājami dažādi no normālas sabiedrības šurp pārcēlušies ļaudis, turklāt visam stilam un interjeram tāds austrumniecisks un reizē tautisks piesitiens. Īstenībā majiņu saimniecībā un vispār pilsētiņā ir viss dzīvei nepieciešais, mākslu ieskaitot, tikai tāds kā pa krāmu tirdziņiem un atkritumu izgāztuvēm salasīts.Ja godīgi, Kristiāniju nevaru aprakstī-tā s..u bedre ir jāredz katram pašam!!! Te cilvēks tiešām var justies brīvs kā putns gaisā. Kristiānijas iemītnieki, kaut neizceļas ar pilsonisku perfekciju, rādās laipni un labsirdīgi - visumā jaukāki nekā tie, kas ārpus tās.Nezinu,kas šos ļaudis uztur. Laikam dalēji valsts ko piesviež, reizēm paši ko nopelna. Nekur citur Eiropā nav līdzīgas vietas, un tās dēļ vien ir vērts braukt uz Kopenhāgenu. Taisni apobrīnojama šīs valsts demokrātija, kas ļauj plaukt uz zelt pilsētas vidū tādai pagrimuma paradīzei. Vēlāk ielikšu galerijā bildes, varēsiet apskatīties. Nu,bet karaliskās pilis gan ir kolosālas un vērts nepažēlot drusku naudiņas, lai izbrauktu tās apskatīt. Elsinoras pils atrodas Helsingorā (tā ir arī ta sauktā Hamleta pils). Viņa atdalās no ostas pilsētiņas, novietota jūras krastā blakus ostai un vareni izceļas uz dabas fona ar savu neparasto, nopietno paskatu. Pilij apkārt visi nocietinājumu slāņi-mūri, kanāli utt,kas jau pienākas. Pa tiem tad var staigāt, sēdēt uz vaļņiem un lūkoties pāri šaurajai jūras strēlei uz Zviedriju un kuģiem un prāmjiem, kas tek pa ūdeni. Brīnišķigas pozitīvas sajūtas, kaut pašā pilī iekšā netikām, jo bija jau pievakare un tajā vairs nelaida. Domāju,ka tikpat skaista varētu būt arī Frīdrihsborgas pils, drusku ārpus Kopenhāgenas, bet tuvāk par Elsinoru. Romantiska karaliskā pils ezeriņa vidū, iekšā esot Dānijas vēstures muzejs. Mēs turp tjipa braucām, bet izrādījās,ka esam atbraukušas uz Frīdrihsbergas pili, kas atrodas parkā netālu no centra un celta klasiskā manierā (līdzīga mūsu Rundālei). Re,kā iet,kad sajauc tikai vienu burtu vārdā! Nu,ar to viņu valodu ir traki. Ļoti grūti ierubīt ielu un citus nosaukumus. Esmu izlikusi uz monitora daļu no pozitīvajā sajūtām. Kopenhāgenā viss jau rūsgans, lai gan auksti nebija. Puķu tur pilsētā starp citu tikpat kā nav, bet tāpat daba jauka koku un krūmu dēļ. Ceļotājiem iesaku nevairīties no Kopenhāgenas un Dānijas apmeklējuma. Mums divām meitenēm dikti patikās. Tikai dārgs gan tur viss, kafijas tase Ls. 2.20. Kādu topmaizi labi ja izdodas dabūt par 3 ls. Tā kā mūs baroja organizētajā pasākumā, iztikām labi,bet ja pašam jāēd,paikai daudz aizies. Viens brauciens (īsākais, cauri 2 zonām) maksā 2 ls. Bet ja ņem vairumā biļetes,sanāks lētāk. Jākalkulē, cik daudz domā braukt un kā labāk darīties. Paldies, ja izlasījāt. Bildes beidzot pievienoju. Kristiānijas foto sk. manā albumā ieejot profilā i