Brussel, Brugge, Antverpen

Man piezvana draudzene un uzaicina atcerēties jaunību un izmest līkumu līdz Briselei. Tur tagad strādā viņas dēls un mans krustdēls. Kas tur daudz ko domāt, kravājam mantiņas un braucam uz lidostu, jo Andris mums biļetes jau Briselē ir nopircis. Briseles lidosta pārsteidz ar saviem izmēriem, jo to par mazu nu nekādi nenosauksi. Andris mūs sagaida, aizved uz dzīvokli, bet pats dodas uz darbu. Mēs sabužinam spalviņas un dodamies iepazīt Briseli. Vispirms apskatām Briseles jaunāko daļu ar Eiroparlamentu utt. Mums tā īsti nepatīk, jo pilsēta kā pilsēta, liekas tāda diezgan bezpersoniska. Pārsteidzoša ir autobraucēju tolerance, tevi visur palaiž pāriet ielu. No sākuma pat mulstam, jo Rīgā tas gadās diezgan reti. Piezvana Andris un aicina pusdienot Pēc tam ejam abas uz vecpilsētu. No sākuma drusku pamaldāmies meklējot rātslaukumu, ieklīstam pat turku kvartālā. Bet ceļu vienmēr var pajautāt, noskaidrojam pareizo virzienu un laimīgi esam pašā vecpilsētas centrā. Tā jau pavisam cita lieta. Šaurās ieliņas un rātslaukums ir tiešām skaisti. Iemalkojam vīnu un atvelkam elpu. Vakarā trijatā ejam baudīt jūras veltes vecpilsētā. Nu es teikšu, ka porcijas bija grandiozas un rēķins tāds pats. Saimnieks mums pat dzērienu uzsauca uz sava rēķina. Pēc tam vairs tādās gastronomiskās izvirtībās vairs neielaidāmies. Paēst var visur un garšīgi, arī uz ielas stūra. Viņiem ļoti garsīgas vafeles, ķiršu alus un zivju ēdieni. Vispār viss ir garšigs... Saprotu arī kāpēc Beļģija nav tūrfirmu topā, jo te bieži līst un ir samērā vēss. Brendu veikali ir samērā dārgi ar visām atlaidēm, bet turku kvartālios var iepirkties pat ļoti lēti, ja ir tāda vēlēšanās. Noprovējam arī gliemežus (moles) vienā parka malā, varen piparoti un pikanti, toties uzreiz kļust silti un nejūt vēso vēju. Apskatījām parastos objektus - Minieiropu, Atomikumu, tieslietu pili, kas pārsteidz ar savu grandiozitāti (viena no lielākajām ēkām Eiropā). Ar vilcienu (kopā ar vietējo Markusu) dodamies uz Brugge. Ļoti romantiska neliela pilseta ar kanāliem. Izmetam līkumu ar laivām. Apskatām Mikelandželo Madonnu ar bērnu, citā baznīcā pieskaramies traukam kurā ir bijis ūdens ar ko mazgāts Kristus pēc krustā sišanas. Noskaņa baznīcā neparasta. Kādas cietokšņa pagalmā iedzeram ķiršu alu, kas te ir tiešam labs. Vakarā dodamies atpakaļ uz Briseli. Paldies Markusam par stāstījumu, bez viņa palīdzības mēs tik daudz te neapskatītu. Citu dienu aizbraucam uz Antverpeni. laiks pavēss. Pārsteidz iespaidīgā stacijas ēka, kurā vilcieni pienāk trīs stāvos. Ēkas vecākā daļa atgādins katedrāli un izmantota tiek nosacīti (vienā maliņa tirgo biļete utt). Beļģu karalis Leopolds kādreiz ir būvējies ar vērienu, lai gan vēlāk esot bankrotējis. Pilsēta bagāta, jo sevišķi vecpilsēta. Pie stacijas ir dimantu ar kvartāls, ar neskaitāmiem dārglietu veikaliem. Laikam, lai laimīgais pircējs var ērti pazust ar visu pirkumu. Pēdējā dienā - 22.07 ir karaļa kronēšanas svētki un brīvdiena. Mums ir interesanti paskatīties, kā svin beļģi. Uzsvars likts uz sportiskām aktivītātēm. Ir pat piepūšamas baseins ar ūdenslīdējiem, monigolfs utt. Svētki koncentrējas vietā ap parku pilsētas centrā, pāris kvartālus tālāk nav nekādas svētku noskaņas. Vēlāk sākas militāristu parāde. Laikam tuvu redzējām arī pašu karali. Bet līdz beigām nenoskatāmies, jo smidzina lietus un diena stipri vēsa (tā ap 12C). Pastaigājam vēl uz atvadām pa vecpilsētu, jo rīt agri dodamies atpakaļ uz Rīgu.