Braziilija/Argentiina 2.dalja

Shis ir tuprinaajums muusu celjojumam no Braziilijas. Skatiet pirmo dalju ievadam.

Pirmajaa dienaa Iguazu ejam skatiit uudenskritumums argentiinieshu pusee. Tur ir daudz vairaak kur staigaat, 3 dazhaadas takas. Pirmo uzbraucaam ar vilcieninju liidz lielajam uudenskritumam Garganta del Diablo (Velna riikle), izstaigaajam pa metaala tiltiem aptuveni kilometru gar taku. Iespaidiigs skats pie pasha krituma. Tik daudz uudens gaazhas- putojosh, grandiozs, daardoshs… man nepietiek iipashiibas vaardu, lai to visu aprakstiitu. Bet katraa zinjaa elpa aizraujas to visu redzot. Taalaak braucam atpakalj liidz Augsheejai takai, taa ir iisaaka -650m, var pieiet pie vairaakiem no mazaakajiem uudenskritumiem. Peedeejo daram Apaksheejo taku, gandriiz 2 km un arii izbraucam ar laivu pie uudenskritumiem. Laivas brauciena galvenaa doma ir tikt galiigi sameerceetiem. Laivas vadiitaajs vispirms apbrauc loku ap uudenskritumiem un ljauj sabildeet, peec tam tiek uzprasiits: “gribat tikt sameerceeti?”. Visi sajuusminaati bljauj, ka jaa. Kameras un vaariigas lietas tiek saliktas plastmasas maisos, lai nesamirkst un tad aidaa…. Laiva tiek piebraukta tik tuvu uudenskritumiem, ka sajuuta ir kaa dushaa…. Karstajaa dienaa tas vispaar bija patiikami. Gruuti gan paelpot kad gaazhas taadas uudenstraumes virsuu un neko nevar redzeet, jo acis ir ciet zem visa taa uudens…. Bet nu katraa zinjaa bija interesanti un atveldzeejoshi. Peec visa taa mums pat paliek laika veelreiz ar vilcieninju aizbraukt liidz Velna riiklei un pabaudiit to vareno kraashnjumu no lielaa uudenskrituma. Parks sleedzas ciet 6os vakaraa, mees visu bijaam apskatiijushas liidz chetriem jau. Ak jaa, ieradaamies 8os no riita, kad parku atver. Tieshaam visa diena ir vajadziiga, lai to visu apskatiitu un izbaudiitu. Braziilijas pusee takas ir mazaak un var aatraak visu apskatiit.

Naakamajaa dienaa apskatiijaam to visu no Braziilijas puses (skat. pirmo dalju).

Vakaraa tiekam liidz Buenosairesai. Shoreiz viss iet raiti ar transportu, nekur nepazuudam un esam viesniicaa jau ap vienpadsmitiem vakaraa. Maasai joprojaam ir jutiigaa miega faze, liidz ar to ir garas diskusijas, cik zemu ir zhaluuzijas jaanolaizh, lai ne gaismas starinjsh neiespiideetu un ka no atveertaa loga naak par daudz troskhnju no ielas. Viesniica atrodas uz diezgan dzivaas 9.juulija aveenijas. Es gulju arvien labaak, ne ausu aizbaazhnji vairs vajadziigi, ne acu maska. Gan ar gaismu, gan ar satiksmes troksni. Kaut es maajaas tik labi guleetu! J

No riita ejam apskatiit ieveeribas cieniigaas vietas- Rozaa maaju, kur straadaa Argentiinas presidents un Evitas kapus. Muusu viesniica ir Retiro rajonaa, kas ir tieshi pa vidu abiem objektiem. Ar kaajaam var 30 minuutees tikt uz abaam vietaam. Muzeji man neinteresee un arii eekas/arhitektuura ne paaaak aizrauj, liidz ar to iisti nav daudz ko skatiit Buenosairesaa. Vienu dienu braucam uz estanciju – argentiinieshu fermu- La Portena. Viena no slavenaakajaam Argentiinaa. Tur viesojushies gan slaveni rakstnieki, gan valdiibas viiri. Antonio Banderas tur ir filmeejies. Taa kaa man vinjhs ir miiljaakais aktieris, tad arii vinja vaards ir vieniigais, ko atceros no visiem, kas tur viesojushies.Noklausamies veesturi, apskatam eekas, izjaajam ar zirgiem un paeedam garshiigas pusdienas. Laiks gan bija drusku lietains liidz ar to dazhas aktivitaates nenotiek. Dienas beigaas gan viens no fermas puishiem nodemonstree mums prasmes uz zirga, ieskaitot kaa ar boleadoraam strausu nogaazt un ar shkjeepu nogalinaat. Dziivnieku miiljiem varu teikt, ka tas viss nenotika uz dziiva putna, bet gan uz maketa. J

Maasai dikti patiik viss ar dejaam saistiitais, liidz ar to viena diena tiek veltiita argentiinieshu tango. Esam sarunaajushas tuuri, kur apmekleejam tango muzeju, iedzeram karstu shokolaadi kafejniicaa Tortoni (vecaakaa kafejniica Buenosairesaa) un apmekleejam vienu milongu, kur arii stundu garu tango klasi njemam. Man ne paaraak labi sanaak, kaajas pinas, bet katraa zinjaa bija interesanti pameegjinaat. Milongaa visu dienu notiek dejas. Pa dienu sanaak vechuki un dejo, bet uz vakara pusi arvien jaunaaki saak paraadiities. Pareizaas tango kurpes ir obligaatii. Maasai viens puisis pienaak klaat aicinaat dejot un vinja pirmais koments uzreiz ir par to, ka vinjai nav pareizaas kurpes (kaa jau turistes, esam atnaakushas ar zandaleem).J Vakaraa ejam uz tango shovu, kas bija baigi forshais. Veelu gan tiekam uz viesniicu atpakalj un otraa riitaa ir agri jaaceljas, jo peedeejaa dienaa esam izleemushas paarbraukt paari uz Urugvajas pusi. Buenosairesaa nav pludmalju, lai arii atrodas pie upes. Bet tieshi paari upei (stundas attalumaa ar praami) ir Urugvajas pilseeta Colonia, kur ir diezgan pienjemamas pludmales. Protams, nevar ne saliidzinaat ar Copacabana pludmali Rio, un arii uudens upee nav taads, kur gribeetos peldeet. Ljoti netiirs peec paskata. Aizbraucam, pavadam dienu sauljojoties un kaarteejo reizi apdedzinoties saulee. Veel viens ziimogs pasee dabuuts! Pilseetinja mazinja, jauks veesturiskais centrs, kuru izstaigaajam 30 minuutees.Peecpusdienaa atgriezhamies Buenosairesaa. No riita 5os jau lidmashiina atceljam….. un jaukais atvaljinaajums beidzies.

Kopsavilkums: Argentiinaa patlaban ir diezgan drastiska valuutas politika. Dolaari tiek mainiiti bankaas tikai peec oficiaalaa kursa, kas neatbilst realitaatei. Liidz ar to ir attiists melnais tirgus, kur mainiit ir izdeviigaak. Oficiaalais kurs patlaban ir 6 argentiinieshu peso par dolaaru, bet melnajaa tirguu var dolaaru paardot par 9.4 peso. Liidz ar to ir izdeviigi njemt liidzi skaidro naudu un mainiit melnajaa tirguu. Sanaak 50% ietaupiijums.Cenas liidz ar to ir diezgan leetas gan eeshanai, gan dziivoshanai. Daudz kur gan tiek prasiits maksaat dolaaros deelj shiis situaacijas ar valuutas mainju. Ja kaadreiz man izdotos veelreiz uz Argentiinu aizbraukt, es noteikti vairs uz Buenosairesu nebrauktu. Driizaak uz Patagoniju dienvidos, ledaaju apskatiit, vai kaut kur pa laukiem.