Braziilija/Argentiina. 1.dalja

Ideja shim braucienam radaas pirms 3 gadiem, kad viens no maniem darba koleegjiem atsuutiija epastu ar smukaam uudenskritumu bildeem. Kad taas ieraudziiju, sapratu, ka veelos redzeet, ko taadu dziivee. Taas bija bildes no Iguazu uudenskritumiem, kas atrodas uz Argentiinas un Braziilijas robezhas. Taa kaa attalums liidz turienei liels, tad ieplaanoju arii paaris citas vietas, ko apskatiit. Sarunaaju maasinju liidzbrauceejos, un skat tikai nieka 3 gadus veelaak sapnis piepildiijaas J un devaamies celjaa uz Riodezhaneiro, Iguazu un Buenosairesu. Visu izplaanoju pati, kaa parasti smeljoties daudz informaacijas Tripadvisor un peec tam komuniceejot gan ar viesniicu menedzheriem, gan ar potenciaalajiem gidiem.

Lidojaam no Bostonas ar Copa Airlines. Pirmaa pietura Panamaa, kur jaapaarseezhas. Lidojums iesaakaas ljoti veiksmiigi, jo nebija pilna lidmashiina, liidz ar to katra no mums vareeja paarseesties atsevishkji un guleet pa 3 seedekljiem. Tikko kaa saaku iesnausties, kaut kas nejauki smags un abraziivs uzkriit man uz sejas…. Izraadaas maasai trauceejot guleet gaisma no mana nenolaistaa loga aizveertnja… taa vietaa lai iemestu man ar miikstu lidmashiinas spilventinju (kuru vinjai bija 3!!!), vinja ir izveeleejusies mest ar savu Latvijas spilvenu, kas ir pildiits ar grikju seenalaam vai kaut ko tamliidziigu, aarkaartiigi graudains pildiijums… un protams preciizi traapiijusi man pa seju. Esmu vienkaarshi shokaa!

Peec tam gan lidojums norit bez incidentiem. Kad nolaizhamies Panamaa, ejot pa gaiteni uz lidostu, traks karstuma vilnis pretii. Nopriecaajamies, ka vismaz lidosta ir drusku veesinata, bet vienalga karsti peec aukstuma Bostonaa.

Taalaak lidojot uz Riodezhaneiro, lidmashiina ir pilna, liidz ar to no eertas guleeshanas nekas nesanaak. Nolaizhamies Rio ap pusdiviem no riita. Samekleejam takshu kiosku un sarunaajam taksi. Kaa veelaak izraadaas, es esmu aizmirsusi informaaciju no bed&breakfast iipashnieces, ka oficiaalos takshus nevajag njemt, ka vajag vienkaarshi iziet no lidostas un njemt parastu taksi. Par savu aizmaarshiibu daargi naakas samaksaat. Takshu kompaanija paarprot viesniicas adresi un ved muus uz totaali nepareizo vietu. Izbraucam cauri visai pilseetai un apkaartne saak palikt neomuliiga. Es saaku uztraukties, peetiit GPS karti telefonaa- meegjinu izskaidrot taksha vadiitaajam, ka braucam nepareizi. Portugaalju valodu nezinu, bet meegjinu gan spaaniski, gan angliski izskaidrot. Diemzheel vinjam nepielec.Aizbraucis liidz rajonam, kuru vinjhs domaa, ka mums vajag, protams nevar ne ielu, ne viesniicu atrast. Garas paarrunas, skaidroshanaas, raadu izdrukaato karti, nu nepielec vinjam. Piestaajam pie celju remontu kantora, tur vechi arii gari spriedelee un nezina uz kurieni mums vajag. Beigu beigaas atrodu viesniicas telefonu un saku, lai vinji zvana. Laimiigaa kaartaa mees tiekam gaidiitas, liidz ar to kaads pacelj telefonu un apgaismo taksistu. Nu ir jaabrauc atpakalj, cauri visai pilseetai. Kad tiekam viesniicaa, ir jau ap 5iem no riita. Esam vizinaatas kaadas 2.5 stundas pa visu pilseetu.

Muusu viesniicinja ir netaalu no Guanabara liicha pludmales, kalna gala. Labi, ka taksis uzveda pirmajaa naktii, jo peec tam katru dienu kaapaam ar kaajaam augshaa un secinaajaam, ka tas ir diezgan nogurdinoshi, ja aaraa ir karsts. Toties no maajas jumta var redzeet Kristus statuju kalna gala un daudzus jaukus apkaartnes skatus.

No riita izguljamies un tad kaa pirmo dodamies apskatiit Copacabana pludmali. Aaraa karsti, ap +30C. Pludmale patuksha, uudenii neviens neiet. No saakuma nesaprotam, kapeec, a tad mums pielec- uudens ir nezheliigi auksts. Kaut kaa nebiju sho informaaciju atradusi, ka uudens temperatuura pie Rio nav iipashi silta. Maasa Baltijas juuraa noruudiijusies, saka ka ir ok. Man gan par aukstu. Nu nekas, vismaz sauljoties vareeja. Noiireejaam kreeslus un saulessargus un sagurushas liekamies snauduljot.

Redzeetais pludmalee krietni pamainiija manas agraakaas domas, ka Braziilijaa visas meitenes ir shausmiigi smukas un dikti ruupeejas par savu izskatu. Valsts kur visvairaak plastisko operaaciju tiek dariits un ko ne veel. Vismaz taa amerikaa par to runaa. Pludmalee vareeja redzeet visaadus izmeerus un formas, un neviena par to neiespringa… kaut Latvijas sievietes tik briivi un pashpaarliecinaati justos par sevi, pat ja vinjaam nau 90-60-90.

Pa pludmali visu laiku staigaa paardeveeji un piedaavaa kaut ko nopirkt- no eedamiem liidz bikini, no lakatiem liidz segaam. Maasa visu ieintereseeti apskata un nopeerk pusstundu peedu masaazhu, lakatu, un ko tur ne veel. Es turos pretii visiem piedaavaajumiem un vieniigi paprasu masierim, vai vinjhs nevar ieteikt kaadu vietu, kur garshiigi paeest. Ieteikums ir labs- bufete, kur var eest, cik grib un ir liela izveele.

Naakamaa dienaa dodamies apskatiit Kristus statuju. Uz vilcieninju, kas uzved kalna gala ir jaagaida vairaak kaa stunda. Biljetes tiek aatri izpaardotas un vilcieninjsh ir neliels. Cilveeku puulji, bet skats ir to veerts un statuja arii tiiri taa neko. Taa kaa esam visu jau apskatiijushas liidz pusdienslaikam, taalaak dodamies uz Cukurgalvas kalnu (Sugarloaf). Ar gaisa tramvajinju uzbraucam liidz augshai, skati burviigi, var visu pilseetu redzeet. Nav taada druuzma kaa pie Kristus statujas. Patiikamaak staigaat apkaart un var sabildeeties vienaa mieraa bez chupas ar cilveekiem bildees.

Dienas otrajaa pusee dodamies atpakalj uz pludmali. Ir jau vairaak cilveeku, muusu ieprieksheejaa vietaa visi guljamkreesli jau iziireeti, naakaas mekleet citus. Diemzheel tik eertus neatrodam.Saule, veejshs, juuras shalkas- laime pilniiga.

Naakamajaa diena dodamies atkal uz pludmali. Nez kaapeec metro ir piebaazts, pludmale masveidaa pilna, uudenii arii daudz peldeetaaju. Esam nesaprashaanaa, jo ir treshdiena. Teoreetiski darba diena. Beigu beigaas uzzinaam, ka ir kaut kaada briivdiena. Un liidz ar to visi dodas uz pludmali. Nenormaals karstums +35C eenaa,pat iipashas dushas ir izvilktas pludmalee lai cilveeki var atveesinaaties. Bet ilgi neizturam. Ap pusdienas laiku dodamies prom. Naakamais objekts Maracana stadions. Lielaakais stadions dienvidamerikaa, var ~106 tuukstoshus skatiitaajus uznjemt. Tur buus 2014. gada pasaules kausa izciinjas sacensiibas futbolaa un vispaar skaitaas kaut kaads kruts stadions. Pele tur savus 1000. vaartus esot iesitis.Neesmu sporta fans, lidz ar to man tas viss iipashi neintereseeja, bet upureejos viena drauga deelj, kursh ir liels futbola fans un luudza atvest Braziilijas komandas T-kreklu. Pie stadiona ir suveniiru veikalinjhs, kur taadas lietas var nopirkt. Panjeemaam arii tuuri pa stadionu, ja jau esam tik taalu atbraukushas, tad jau kaut kas jaapskata. Saakam muusu tuuri ar gidu, vesela grupa ar cilveekiem salasiijusies, bet izraadaas, ka gids tikai portugaalju valodaa runaa…. Iisaak sakot, stundu tiekam vadaatas pa stadionu, neko nesaprotot, par ko iet runa….Smejamies, ka fubols tieshaam nav prieksh mums.

Naakamaa diena atkal ir karsta, izlemjam iet uz botaanisko daarzu nevis uz pludmali. Daarzaa ir paveenis, tieshi taa kaa cereejaam. Izstaigaajaamies, un braucam uz viesniicu guleet. Nogurums baigais no visa karstuma un lielaas staigaashanas. Ar to guleeshanu arii ir kaa ir. Es briinumainaa kaartaa gulju arvien cieshaakaa miegaa, lai arii parasti man gan gaisma, gan troskhnji traucee. Maasai atkal otraadi, arvien trauslaaks miegs paliek. Treshajaa naktii vinja peekshnji pamana, ka izsleegtaa griestu spuldze ik pa laikam mirgo…. Pirmaas divas naktis vinja to ne pamaniija, ne vinjai tas trauceeja, bet tagad peekshnji lielais satraukums, kaa lai gulj, ja tur taa mirgo… :D . Iesaku vinjai aizveert acis guljot un pati mieriigi aizmiegu…. J

Vienu vakaru aizgaajaam uz Lapa rajonu paklausiities sambas muuziku un paveerot, kaa cilveeki to dejo. Tur ir iespeeja iet veerot sambas shovus, kas ir uztaisiiti kaa Las Vegasas gaumee, bet mees izveeleejaamies aiziet uz vienu nelielu klubinju, kur vienkaarshi cilveeki dejo. Bija interesanti paklausiities un paveerot. Lapas rajonaa ir daudz shaadu izklaides vietu, peec katra veelmeem un iespeejaam.

Peedeejaa dienaa list lietus un mees neko daudz nepadaram.Aizejam tikai labi paeest un tad kravaajam mantas, jo naakamaa dienaa jaadodas taalaak uz Iguazu.

Ierodoties Iguazu, shkjeersojam robezhu, jo viesniicu esam noiireejushas Argentiinas pusee. Viss iet raiti, sarunaatais taksists paziist visus vieteejos apstaakljus un vienaa mieraa pie robezhkontroles apbrauc garaas rindas un pielien kaut kur no malas. Tiekam aatri paari bez jebkaadas aizkjershanaas.

Par pieredzi Argentiinas pusee, skatiet otro dalju muusu celjojuma aprakstam.

Braziilijas pusee uudenskritumus braucam apskatiit tikai aiznaakamajaa dienaa, pirms izlidoshanas uz BuenosAiresu. Bija gruuti ieveerteet, cik daudz laiks buus vajadziigs, lai shkjeersotu robezhu turp un atpakalj, apskatiitu uudenskritumus un tiktu laikaa uz lidmashiinu pusdevinjos vakaraa. Laika beigu beigaas bija tik daudz, ka palika paari. No riita izbraucaam ap astonjiem no viesniicas ar muusu taksistu, tikaam paari robezhai zibens aatrumaa. Tad apskatiijaam putnu parku (aviaariju, stunda), aptuveni 3 stundas pavadiijaam staigaajot pa takaam Braziilijas pusee un bildeejot uudenskritumus. Saliidzinot ar argentiinas pusi, no braziilijas puses var redzeet daudz labaakus kopskatus uudenskritumiem, bet var pieiet klaat tikai vienaa vietaa. Taa kaa bildeeshanai noteikti bija labaak. Dienas kulminaacija bija pusdienu laikaa. Paeedushas aara kafejniicaa, mieriigi veerojam upi, peeksnji maasa ar bljaavienu lec kaajaas. Izraadaas viens bezkauniigs degunlaaciitis (coati) ir piekaapis pie vinjas galda puses un meegjina dabuut paplaati zemee. Maasa ir satrauksies, bet degunlaaciitis it nemaz- vinjhs vienaa mieraa nokjeksee paplaati zemee un panjem paari palikusho cukura pacinju un aiziet ceelaa gaitaa. Parkaa daudz degunlaaciishu, kas ir pieradushi pie cilveekiem un regulaari zog eedamo no kafejniicas, gruzhkasteem utt. Interesants dziivniecinjsh.

Tad veel bijaam uz raktuveem, kur ieguust kraasainos kvarcus un citus akmentinjus. Buutu zinaajushas, ka tik daudz liekaa laika ir, buutu vareejushas veel shkjeersot Paragvajas robezhu, dabuut ziimogu pasee. Pie Iguazu satiekas 3 valstu robezhas: Argentiina, Braziilija un Paragvaja. Sanaaca tikai redzeet Paragvaju paari upei shoreiz. Gala rezultaataa jau trijos seezham lidostaa un garlaikojamies liidz lidmashiinai.

Kopsavilkums: Braziilija bija daargaaka nekaa biju cereejusi. Kaut kaa ir palicis iespaids, ka visas valstis ir diezgan leetas Dienvidamerikaa. Bet taa nebija. Paeest var leeti, bet viesniicas noteikti ir daargaakas nekaa Argentiinaa. Cilveeki maz runaa anglju valodaa, bet ja zina spaanju valodu- leeni runaajot var saprasties sameeraa labi. Karstums baigais, paari pa 30 graadiem katru dienu un naktiis nenokriitas zemaak par 20C. Bijaam tur novembra beigaas, labi, ka nebija veel vinju vasara saakusies…. J Riodezhaneiro ir ljoti skaista, visi tie kalni un pludmales… labpraat tur veelreiz atgrieztos. Taapat uz Iguazu uudenskritumiem- daudz lielaaki nekaa Niagaara; ceru, ka veel kaadu reizi izdosies to kraashnjumu redzeet. Kraasas visur dabaa vienkaarshi fantastiskas, tik spilgtas! Raibi taurinji, papagailji un citi putni- aarkaartiigi skaisti! Starp Braziiliju un Argentiinu ir stunda laika atshkjiriiba- diezgan uzmaniigi ir jaarunaa par laiku ar taksistiem, lai saprastu cikos notiks savaakshana, peec kaada laika, ja iet runa par braukaashanu paari robezhai un atpakalj tikshanu.