Dānijas burvība

Ceļojums ilga 3 dienas. Plāns bija pabraukāt pa Dāniju un apskatīt, kā tad cilvēki tur dzīvo. Ipaši nealku pēc ceļojuma uz turieni, bet apstākļu sakritība, izdevīgs piedāvājums un 27. jūnijā rītā 6,00 dodos uz lidostu Rīga. Ieejot lidostā pasaku paldies Dieviņam, ka esmu izmantojusi online check in, jo rindas, lai piereģistrētos sniedzās līdz pašai drošibas kontolei. Kur viņi visi tik agri dodās? :) Lidojums līdz Kopenhāgenai ilgst gandrīz divas stundas un ir mierīgs. airBaltic brokastis, jaunā prese un nemanot jau esam klāt. Plāns ir braukt ar vilcienu līdz Aarhus, kur mani jau sagaidīs draugs, kuram tur visu nedēļu bija seminārs. Atrodu biļešu kasi, nopērku biļeti (250 DKK, laikam..) un eju meklēt savu platformu. Ar Starbucks kafiju rokās, arī sagaidu savu vilcienu. Pirmais jau par ko nošausminos ir cenas Dānijā. Vēlāk arī uzzinu, kāpēc tās tādas ir.. mums PVN ir 18%, bet vinjiem kaut kas ap 50%... Vilciens ērts un komfortabs. Tā arī var sākties 4h ilgais brauciens. Dānijas daba īpaši neatšķirās no latvijas dabas, vienīgais tikai interesantais ģeogrāfiskais novietojums ar salām un tā.. braucu pāri slavenajam tiltam. Labas sajūtas paskaties uz vienu pusi - jūra, paskaties uz otru - atkal jūra :) Man interesantas likās durvis vilcienā starp vagoniem. Durvis attaisās ar rokas mājienu, pat toletes. Pēc 2h brauciena, vilcienam ir pietura, kur var izkāpt uz 20min, un tiek piedāvata bezmaksas kafija, tēja un ūdens. Nu beidzot es esmu Aarhusaa. Un tur spīd saulīte. Iekārtojos viesnīcā, kura skaitījās 4*, bet man bija grūti tur atrast 2* :) Un arī tad es uzzināju, ka Dānijā vienīcu novērtējums ļoti atšķirās no pārējās eiropas viesnīcām. Tā teikt, viņi nav tik izlepuši. Un man vispār par Dāniju likās, ka tā ir tāda ļoti demokrātiska valsts, kur īstenībā vidusslānis arī cīnās par izdzīvošanu... Pēc pusdienām, nolemjam apskatīt ieverības cienīgos objektus Aarhusaa. Pirmais ir botāniskais dārzs, kuram blakus atrodās Brīvdabas muzejs Den Gamle By. Botāniskais dārzs pārsteidza ar savu rožu kolekciju, tik daudz un tik krāsaini, un tik smaržīgi.. varētu tur iegulties un palikt.. Dodamies uz muzeju. Ieeja tur ir 100DKK (12,4 Eur), bet tas ir to vērts. Den Gamle By ir lielākais un vērtīgākais Open Air muzejs eiropā, ar lielāko senlietu kolekciju. Visas mājiņas ir unikālas, un ļoti rūpīgi saglabātas un iekārtotas. Patika iespēja izīrēt riteni pilsētā, nu cik izīrēt...jo atgriežot riteni, arī naudu tev pilnībā atgriež. Pa visu pilsētu ir stendi ar speciāliem velosipēdiem, kur iemetot 20DKK (laikam) tu saņem riteni. Kad esi izbraukajies, tu jebkurā citā tādā vietā vari viņu atgriezt, un saņem naudu atpakalj. Princips, ka iepirkuma ratiņiem :) Vakarā izejam pastaigā pa Aarhus. Smuks riverwalk. Caur centram, starp mājām iet kanāls, un divos līmeņos gar tā malām ir izveidota satiksme. Zemākā daļa kā nosēta ar āra kafejnīcām un restorāniem. Tā arī mēs vienā no tiem pavakariņojām, laiciņš tāds pavēss, bet oficiants mums ļoti laipni iededzināja lukturi un iedeva segas :) Nākošajā dienā Eiropcaraa noīrējām mašīnu un devāmies apskatīt Dānijas pilis, pa ceļam iegriežoties apskatīt iespaidīgo japāņu stila dārzu, apmēram 15km no Aarhusas, Randersvej 395 (www.danmarksjapanskehave.dk). Ieeja tur 85DKK. Ieeja ir caur interjera diziana priekšmetu veikalu, kurš mani neatstāja vienaldzīgu. Protams... Cenas gan tādas nevisai, bet bauda acīm gan. Var izvēlēties arī gida pakalpojumus, bet mēs nolemjam ekonomēt. Izstaigājam tāpat, īsta bauda acīm. Tik rūpīgs darbs, daudzu gadu garumā. Un milzīgs dārznieku kolektīvs katru dienu seko līdzi un kopj katru augu. Dārzā arī ir vilinošs SPA salons, noteikti apmeklēšu, ja vēl kādreiz būs iespēja tur nokļūt. Labi, tālāk uz pilīm. Pirmā pie kuras piestājām ir pils Rosenholm (www.rosenholmslot.dk). Pie ieejas pils teritorijā, cerot uz apmeklētāju godīgumu, ir novietots biļešu aparāts, kurš ļauj izvēlēties divus biļešu veidus: pils + parks vai parks. Mēs izvēlamies vienkārši - parks. Cena 20DKK. Izstaigājām pils parku, nu smuki. Iespaidīgi. Man vislabāk patika vairākus simtus gadu vecais, milzīgais koks. Kurā man bija arī vilinājums uzrāpties. Tikai lejā diezgan bailīgi tikt... Nākošā pietura pils - Gammel Estrup ( www.gammelestrup.dk), pils no 16gs. Esam notrāpījuši tieši uz gadatirgu. Ieeja, ja pareizi atceros bija ap 100 DKK. Pils is speciāli uztjūnēta šim pasākumam. Pils pagalmā notiek gadatirgus, ir speciāli cilvēki, kuri dzīvo pilī.. nu viss tas pasākums, kā milzīga teātra izrāde.. kāpēc pie mums nekas tāds nenotiek??? Brīva tirgus niša :) Izstaigājam pili, kurā ir fantastiskas istabas. Grezna mājvieta bijusi vienai no bagātākajām tā laika dinastijām Dānijā. Visas senlaicīgās mēbeles saglabātas izcili, un iekārtojums arī. Pārsteidza fakts par vienas istabas sienu krāsojumu, kur bija novilkta lentīte apkārt un brīdinājums nepieskārties! Un lejā paskaidrojums - šī sienas krāsa bija ļoti moderna un iecienīta princešu kleitu audumu krāsojumam. Daudzas meitenes gāja bojā no tā toksiski saindējoties. Varam izdarīt secinājumus, cik ļoti visas gribēja būt modernas... vsipār pils apkārtne un dārzi ir fantastika. Zemenes pils dārzā arī bija fantastiksi garšīgas. Tā vienkārši ieej dārzā, pietupies un ēd :) Vēl šīs pils saimniecības telpās ir izstādīta lielākā zemes darba rīku izstade pasaulē. Tālāk dodamies uz atrakciju parku Sommerland (http://www.faarupsommerland.dk/). Apmēram 50km attālumā no Aarhus. Ieeja 195DKK. Juhuuu..! Es beidzot atsaucu atmiņā, kā tas ir braukt amerikāņu kalniņos :) Saņēmu drosmi izbraukt ar bokartiem, neskatoties uz to ka ķivere, kas bija par lielu, kratoties pa zemes ceļu, krita vislaik virsū uz acīm, beigās biju laimīga, par savu uzdrīksēšanos! Nākošajā dienā mums bija jādodās lēnām uz Billund, no kurienes arī mums bija izlidošana uz Rīgu. Iepriekšējā dienā mēs bijām atraduši open air kartinga trasi, 30km no Aarhus. Vēlviens iemesls pārvarēt bailes, jo nekad mūžā nebiju brauksi ar kartingu. Es teikšu, ka man pat ļoti iepatikās, un man uzradās pat arī atbalstītāju komanda, jo es starp 8 vīriešiem biju vienīgā sieviete. Turējos braši, bet tomēr beigās pēdējā vieta... bet savā baiļu kladītē, es biju sev pirmajā vietā :) Un vispār šis brauciens man bija atklāsme sev.. ka es baidos nevis no konkrētām lietām, bet no nezināmā... Dodamies tālāk uz Billund, kur plānā ir apmeklēt Legoland. Legolandē ieeja 260DKK (35 EUR). Legolandē mums ir tikai 2h, jo jāsteidzās pēc tam uz lidmašīnu. Ieejot tur, es saprotu, ka tā ir īstā vieta bērniem. Vienkārši paradīze.. Īpaši ar atrakcijām neaizraujamies, jo ierobežots laiks, un visur rindas. Bet tomēr izvēlējāmies vienu atrakciju, kuru nevienā citā atrakciju parkā nebiju redzējusi. Tāds simulatos, kurā var izvēlēties trakuma līmeni un kustības, kādas tu gribi, lai tā atrakcija ar tevi dara. Iesēdina tādā divvietīgā kabīnīte un mētā tevi. Mēs bijām izvēlējušies visu trakāko, tā teikt extreme level. Nenožēlojām, un arī to, ka stundu gandrīz pavadijām pie tā rindā gaidot. Tā arī atvadamies no Dānijas, dodoties uz lidostu, kur lidmašina uz Rīgu kavējās, bet mēs par to nestresojam... Billundas lidostā ir lielisks lounge, kur zvilnam dzerot alu, ēdot hotdogus un skatoties pa TV Extreme Makeover - Home Edition. Es kārtējo reizi apraudos no aizkustinājuma, skatoties, kaa cilveeki tiek pie jaunām, skaistām mājām.. Nu ir interjers mana vājā vieta.. :) Mans secinājums. Nav visur labi, kur mūsu nav! Tad es labāk dzīvoju LV, nekā DK.