Valensija

Uzrakstīt par Valensiju nolēmu, tāpēc, ka pati taisoties apmeklēt šo spānijas pilsētu, šeit neatradu īpaši daudz informācijas par to. Valensijā atradāmies no 14. līdz 19. februārim. Lidojām ar Ryanair, caur Londonu. Pirmā diena. Izlidojām no Rīgas. Diena apmākusies, ik pa bridim līst lietus un snieg sniegs. Nepatstāvīgais laiks jau ir apnicis un nomāc, bet silda doma, ka vakarā jau būšu Spānijā... Pie vidussjūras, apelsīnu rivjērā. Pusdienas un neliela iepirkšanās Claires.dk Stanstedas lidostā, un esam jau lidmašīnā ar mērķi izkāpt Valensijā. Lidojums pagāja ātri un esam jau klāt. Ielidojām vakarā ap 21. Laiks apmācies, pēc lietus, bet gaiss silts un mitrs. Pēc nelielas vārdu apmaiņas ar taksistu un nelielas žestu valodas uzzinam, cik maksās brauciens līdz viesnīcai. (Tas tika darīts ar nolūku, jo zinot, kā visur visi pelna uz tūristiem... iepriekš jau, no viesnīcas administratores biju uzzinājusi, cik apmēram varētu maksāt brauciens no lidostas). Apmetāmies 3*** viesnīcā Hotel Medium Valencia. Diezgan laba viesnīcai, piedāvātajai cenai, plus brokastis, kuras nebija nemaz tik sliktas. Viesnīca atrodās blakus visiecienītākajai tūristu apskates vietai Valensijā, The City of Arts and Sciences, kuras viens no stūriem arī bija, skats no mūsu nummuriņa balkona. Otrā diena. Laiks apmācies, bet silts, +16. Dodamies uzreiz apskatīt slaveno The City of Arts and Sciences. Celtnes ir iespaidīgas, šis ēku komplekss sevī apvieno mākslas muzeju, 4D kinoteātri, zinātnes muzejs, parks, un okeanogrāfijas muzeju, kā arī lielu bēdīgi slavenā kuģa Titāniks muzeju. Ieejas biļetes tur var kombinēt, ievēloties apskatīt vai1, 2,3, vai visus muzejus. Visām biļetēm komplektā iet Titānika muzejs. Pēc biļešu pārdevējas ieteikuma (kura tā arī nepateica nevienu vārdu angliski) izvēlamies zinātnes muzeju un Titāniku. Titānika muzejs ir iespaidīgs, ja cītīgi seko audio gida norādījumiem, tad var izdzīvot šo stāstu sākot no idejas par būvēšanu, līdz traģiskajai bojāejai. Plus vēl apskatīt oriģinālus izstrādājumu no kuģa, lampas, krēslus, traukus, utt. Iespaidīgi, man pat beigās raudiens sanāca... Nākošo apmeklējam zinātnes muzeju. Sākumā ieejot, pamanam, ka pilns ar bērniem, un tiešām šis muzejs ir ļoti piemērots bērniem, bet pieaugušajiem arī tur ir gana interesanti. Var pārbaudīt savas koordinācijas spējas, palēkties un noteikt salto iespejamību, iejusties spiega lomā un noskenēt savas smadzenes, un saprast daudz fizikas likumus. Dodamies arī uz jūru. Vējš ir liels un viļņi augsti. Bet vidusjūrai ir sava smarža. Pārsteidz izvietotie trenažieri gar jūras krastu, kuros var vingrot bez maksas. Mēs ,protams ,aizejam prom tikai tad, kad visi jau ir izmēģināti! :) Trešā diena. Pamostamies un , Yess, ārā spīd saulīte. Dodamies apskatīt Jardin del Turia. Tas ir parks, kurš ir izveidots nosusinātas upes gultnē. Sākums golfa parkā, uzspēlējam golfu pa 1 eiro, rīta kafija, saldējums... Nākošais ir iespaidīgs Gulivera parks, kur zemē guļ milzīgs Gulivers, un pa vinja matiem (slidkalniņiem) slidinās un pa rokām kāpelē bērni. Dodamies tālāk apskatīt strūklakas. Nu tās ir fantastiskas, fonā skan mūzika, visapkārt notiek rosība. Bērni spēlējās, kaut kāda grupiņa dzied dziesmas, vēl tālāk kāds sit bungas. Mans draugs, ar vietējiem puikām uzspēlē futbolu un dodamies tālāk. Ejot gar baznīcu pamanam, ka tur notiek kristības. Pastāvam pavērojam, ārā iznes bērnu un sāk šaut nenormāli skaļus blīkšķus, un no gaisa krīt konfektes. Dabūjuši arī konfektes dodamies tālāk :) Āra kafejnīcā baudam ko stiprāku, un izbaudam vecpilsētas auru. Ceturtā diena. Nolemjam izbraukt ārpus pilsētas. Nopērkam metro kartes un aiziet. Metro tur nav sarežģīts, tikai pāris līnijas. Izbraucām līdz Rafelbunyon. Piepilsētas ciematiņš, kuram visapkārt apelsīnu plantācijas un kalni. Sajūta fantastiska, jo pirms tam biju redzējusi tikai citronu kokus, tas kas ir pirkts veikalā visu laiku, te ir rokas stiepiena attālumā. Pastaigājam pa ieliņām, mani vienmēr ir fascinējušas tās divstāvīgās mājiņas ar greznajām fasādēm. Es par tām priecājos nepārtraukti... Pilsētas centrā baudam spāņu tradicionālo ēdienu paelju ar jūras veltēm. Man it kā garšoja, bet manam draugam nevisai... tie vēži ar visām spīlēm, ūsām un acīm... :) Viesnīcas lounge iztukšojam vēl divas pudeles spāņu vīna, iepazīstamies ar bārmeni, kurša vienīgais pa šīm visām dienām ar mums runāja perfektā angļu valodā, un izrādās, ka viņš ir no Dānijas. Un nomierināja mūs, ka mums ar laiku vēl ir paveicies, jo kā reiz esot lietus sezona un visas dienas pirms mūsu atbraukšanas esot stipri lijis. piektā diena. Pēc viesnīcas bārmeņa ieteikuma, nolemjam, ka mums ir arī jāredz delfīnu šovs, kurš atrodās okeanogrāfijas muzejā, jau pieminētajā The City of Arts and Sciences. Neskatoties uz to, ka līst kā pa Jāņiem, dodamies uz to. Ieeja apmēram 25 eiro. Tas ir ēku komplekss ar daudzām ēkam, kur katrā atrodās lieli akvāriji ar dažādu udeņu iemītniekiem, piem. vienā ir Vidusjūras dzīvnieki, vienā Atlantijas okeāna iemītnieki, utt. Apskatam krāšņās zivis, un noskatamies delfīnu šovu, un vēlreiz pārliecinamies, ka delfīni ir ārkārtīgi gudras būtnes! Pusdienas itāļu restorāna, iepirkšanās lielā tirdzniecības centrā, un dodamies jau krāmēt ceļas somas mājupceļam. Vakarā vēl izejam apskatīt naksnīgo Valensiju, noklausamies orķestra mēģinājumu zem tilta (!) un dodamies gulēt, lai nakošajā dienā jau atgrieztos pelekajā ikdienā un mīnus grādos Rīgā.