5 dienas Londonā!

Pienāca arī mans atvaļinājuma laiks, un es nolēmu apciemot draugus, kuri nesen uzsākuši dzīvi Londonā. Kā jau parasti visa ceļojuma plānošana notika pēdējā mirklī, arī aviobiļetes tika nopirktas 2 dienas pirms izlidošanas. Visizdevīgākais piedāvājums bija AirBaltic aviokompānijai, jo Ryanair vispār neko piedāvāja 2 dienas pirms izlidošanas (Ryanair jārezervē vismaz 1 nedēļu iepriekš). 12.07.2008 tā arī ar apmēram 1 stundas aizkavēšanos ielidojām Londonā Getvikas lidostā. Londonā vietējais laiks ir 2 stundas atpakaļ pēc Latvijas laika. Getvikas lidosta ir milzīga, galvenais ir sekojiet norādei Arrivals and Baggage Reclaim. Vispirms būs jāiziet Pasu kontrole, tad jāizņem bagāža. Saņēmu savu koferi un devos uz izeju, tur jau mani sagaidīja ;). Visātrākais veids kā nokļūt Londonas centrā ir vilciens, kā galapunkts ir Londonas Viktorijas stacija (biļetes cena 8.90 GBP). Brauciena ilgums ir 30 minūtes. Par cik manu draugu mājas ir Barking rajonā, tad mēs ar vilcienu braucām līdz London Bridge un pārsēdāmies uz metro. Ar metro līdz Barking stacijai un tad pārsēdāmies uz autobusu, lai nonāktu mājās.(Metro un autobusam der viena dienas biļete, cena 5.90 GBP). Daudz laika pavadījām ceļā. Ar ātrvilcienu un metro braucu pirmo reizi, nemaz nepamanīju kā paiet laiks. 13.07.2008. no rīta devāmies uz Vestminsteru, neliels brauciens ar metro un esam klāt. Pirmo ko ieraugām ir London Eye un Temzas upe, kas tek cauri visai pilsētai. Ievērojamākās vietas, kuras apskatījām: 1) Houses of Parliament (Parlamenta ēka) 2) Big Ben (Lielais Bens) - slavenais pulksteņtornis, kas paceļas pār Parlamenta ēku. 3) Westminster Abbey (Vestminsteras abatija) - vieni no lieliskākajiem Londonas viduslaiku arhitektūras paraugiem. 4)Parliament Square (Parlamenta laukums) - novietotas valstsvīru un karavadoņu statujas, un paverās brīnišķīgs skats uz Parlamenta ēku. Vēlāk dodamies shhopingā. Braucam ar metro līdz Bond Street stacijai un dodamies iepirkties pa Oxford Street veikaliem. Brīžiem likās, kad uz šis ielas bija daudz lielāka cilvēku plūsma nekā pie tūrisma apskates objektiem. Varēja manīt to trešo lielāko pilsētu Eiropā ar 7 milj.iedz. Tur man tiešām patika, tā ir īsta veikalu paradīze un cenas salīdzinot ar Latviju ir ļoti zemas. 14.07.2008. ar metro braucam uz Sautkensingtonu – vienu no dārgākajiem rajoniem Londonā. Dodamies apskatīt: 1)Science Museum (zinātnes muzeju)(ieeja bezmaksas). Muzejs ir vairākos stāvos, katrā stāvā izvietotas atsevišķas zinātnes ekspozīcjas. Šajā muzejā pirmo reizi biju uz SimEx simulatoru (viens seanss 4 GBP) un IMAX 3D kino (viens seanss studentiem uzrādot studentu apliecību 6 GBP), tās bija lieliskas sajūtas. 2) Hyde Park (karaliskais parks). Parka rota ir Serpentīna ezers, uz dienvidiem no ezera atrodas princeses Diānas piemiņas strūklaka. Bet visvairāk man patika draudzīgās vāveres, kuras sastapu pirmoreiz, un kuras nebaidās nemaz. Par atsevišķu samaksu no turka var noīrēt atpūtas krēslu, ja negribās sēdēt zālienā. 3) Buckingham Palace (karalienes un viņas vīra oficiālā rezidence). Apskatījām eleganto pils apkārtni, un karalienes Viktorijas pieminekli. Pienāca arī vakars un sāka satumst, cauri Sentdžeimsa parkam devāmies un St. James’s Park metro staciju un braucam uz Vestminsteru, lai izbrauktu ar London Eye. Bet diemžēl London Eye strādā tikai līdz apmēram plkst.21:00. Dodamies mājās. 15.07.2008 Pēdējā diena pirms izlidošanas uz Rīgu. 1) Barking (vietējais rajons), apmeklējam arī vietējo tirdziņu. 2) Tower of London (vairāk nekā 900 gadus atpakaļ būvēts tornis un mūri ). Ar metro braucam līdz Tower Hill stacijai. Un te sākās Londonas finanšu rajons, visi no darba dodās mājās uzvalciņos un lietišķos kostīmiņos. Tā ir Londonas Sitija. 3) Tower Bridge (greznais Tauera tilts). Tas ir Londonas simbols. Tiltu paceļ tad, ja pa Temzu peld lieli kuģi. Šeit Sitijā atrodas arī viens no diženākajiem debesskrāpjiem pasaulē St. Mary Axe jeb vienkārši “gurķis” 180 m. Šeit arī ir daudzi mazi bāri, kur pēc darba “veči” dodās iedzert alu, jo braucām garām vairākiem šādiem bāriem un sievietes bija retums. No sākuma likās tas vārbūt kāds vīriešu kolektīva kooperatīvais pasākums, bet pēc vēl kādiem pāris sapratu, kad večiem pēc darba pieņemts iedzert alu. 4) London Eye. Ar sarkano autobusiņu braucam līdz Londonas “acij” (135 m augsts panorāmas rats). Braucam ap plkst.20:00 ar pēdējo braucienu (brauciens ap 20 GBP). Paveras iespaidīgs skats uz pilsētu un tās tuvāko apkaimi. 5) Dodamies izklaidēties, un pavadīt pēdējo vakaru Londonā. Diemžēl bija otrdiena, un nekāda aktīvā nakts dzīve Londonā nenotiek. Ar metro braucam uz Soho svinēt manu atvadu ballīti. 16.07.2008 Mērojam garo ceļu uz Getvikas lidostu. Atvadas. Un šīs 5 dienas pagāja tik ātri, bija skumji aizbraukt, jo vēl tik daudz ko gribējās redzēt, un padzīvoties pie draugiem. Noteikti ieteiktu vēl apskatīt Trafalgara laukumu, Sv. Džeimsa pili un parku(St.James’s rajonā), Rīdženta parku, Tisco kundzes vaska figūru muzeju un vēl daudz ko citu............ Un noteikti aiziet uz kādu no „trendīgajiem” Soho klubiņiem. Un piektdien, sestdien apmeklēt Fabric un Turnmills nakts klubus (esot vieni no labākajiem Londonā)! Noteikti vēl atgriezīšos šajā dinamiskajā pilsētā!