Grieķija janvāri 2006 jeb savādāks saulainās Grieķijas apmeklējums ziemā!!!

Mazliet pastāstīšu Jums par mūsu ceļojumu uz Atēnām. No Londonas izlidojām pirmdienas pēcpusdienā un vakarā jau bijām Atēnās. Lidojums ilga 4 stundas – varējām pagulēt, palasīt grāmatas un arī pastudēt Atēnu ceļvežus. Visam laiks pietika. Pēc piezemēšanās ātri izgājām cauri pasu kontrolei - viņi pat nepaskatījās uz manu bildi pasē un vai vispār varu iebraukt valstī. Bet tas jau ir sīkums. Kad beidzot tikām ārā no lidostas mūs pārsteidza aukstums un diezgan stiprs vējš… Nemaz tik patīkami nebija līdz mēs tikām līdz savai viesnīcai – mūs vēl gaidīja 45 min brauciens ar autobusu un pēc tam 15 min ar metro, tad vienas 10 min un mēs bijām savā viesnīcā. Numuriņš bija diezgan vēss, kad mēs ievācāmies, jo elektrība ir tikai tajā laikā, kad kāds ir numurā un arī sildītājs tāpat darbojas, tā kā sākumā mazliet arī pasalām, līdz brīdim, kad viss iesila. Pēc tam jau viss bija labi. Jau pa ceļam no metro uz viesnīcu mēs konstatējām, ka blakus ielā ir viens krievu veikaliņš, bet otrā dienā mēs atklājām, ka mūsu viesnīca atrodas īstā krievu rajonā - tieši pretī bija krievu-bulgāru bibliotēka, tad vēl arī ik pa brīdim mums klāt nāca, kāds krieviski runājošs cilvēks un piedāvāja iegādāties kažokus un visus pārējos ādas izstrādājumus, bet beigās jau viņi saprata, ka mēs neesam ieinteresēti un likās mierā. Jāsaka, ka otrā dienā brokastīs ejot mēs jau konstatējām, ka ārā smuki snieg, bijām pārsteigti, jo nekad nedomājām, ka te bus sniegs - lietus jā, bet ne sniegs. Bet mums jau nebija izvēles – bija jāiet ārā un jāskatās pilsēta, jo citādi kāda tad jēga bija braukt. Pirmajā dienā mēs bijam aizbraukuši līdz Akropolei apskatīt Partenonu, bet mūs sagaidīja zīme, ka laika apstākļu dēļ vieta ir slēgta – ir slidens un bīstami šajā laikā ir staigāt pa drupām. Tā nu šī izklaide izpalika līdz nākošajai reizei. Pēc tam mēs aizbraucām līdz populārai tūristu iepirkšanās vietai – tulkojumā no angļu valodas tas būtu - Blusu tirgus – līdzīgs mūsu parastajam drēbju tirgum, bet tur vēl arī pārdod dažādus suvenīrus, kartiņas un visādas nacionālās grieķu mantas - olīvu ziepes, eļļu, saldumus. Bet neko no parastās pārtikas, kā tas ir Latvijas tirgū. Kad bijām sapirkuši dažādus sīkumiņus un kartiņas, tad jau bijām pavisam nosaluši - gandrīz visu laiku lija lietus vai arī krita slapjš sniegs! Tad nu bija kārta kārtīgām grieķu pusdienām – atradām vienu pieklājīgu vietu un kad domīgi čāpojām garām, tad arī saimnieks izskrēja ārā un sauca, lai mēs nākot vien iekšā, kā mēs arī darījām. Sākām ar to, ka pasūtījām īsto grieķu kafiju – mēs īstenībā gaidījām lielu krūzi kafijas un tāpēc bija mazliet vīlušies, kad mums atnesa pavisam mazu tasīti. Un īstenībā jau tur tikai viena maza mutīte kafijas bija – viss pārējais bija biezumi – tādi kā smiltis. Tā kā nu esam arī grieķu kafiju pamēģinājuši un tagad zināsim, kas tā tāda ir. Vēl par kafiju runājot mēs ievērojām, ka grieķiem ļoti patīk Nescafe šķīstošā kafija – visās ēdienkartēs tā bija rakstīta atsevišķi un arī veikalos bija ļoti daudz dažādas škirnes piedāvātas. Tas mūs kā dabīgās kafijas cienītājus ļoti pārsteidza. Pēc iesildīšanās ar kafiju, mēs pasūtījām arī pusdienas – kas bija salāti + cūkgaļas giross/ musaka – pēc izvēles . Pēc tādas maltītes jau mēs bijām gatavi dalīties iespaidos – tad nu mēs ķērāmies pie pastkaršu rakstīšanas saviem draugiem un mīļajiem. Kad tas bija izdarīts, tad jau vajadzēja meklēt pastu, jo markas Grieķijā var dabūt tikai pastā, kā arī pasta kastes ir atrodamas tikai pie pasta ēkām – tā mēs novērojām. Dīvaini, bet fakts. Kad bijām visas pastkartes nosūtījuši, tad vēl mazliet pastaigājām apkārt – nu jau pa nopietniem veikaliem, kur tūristi parasti neiegriežas, jo cenas ir augstas. Un pēc tam mēs devāmies atpakaļ uz viesnīcu - sasildīties un arī apskatīt kārtīgi mantas – suvenīrus, ko nopirkām. Un arī mazliet pasnaudām, jo no rīta diezgan agri cēlāmies, lai paspētu laikā uz brokastīm viesnīcā. Kad pamodāmies, tad konstatējām, ka gribas ēst, bet tā kā mūsu viesnīcā nebija nekādu pusdienošanas/vakariņošanas iespēju ,tad nu sataisījāmies un gājām meklēt kādu veikalu, kur var iegādāties pārtiku pa lētu naudu. Nekādus lielveikalus mums neizdevās atrast, bet pāris lētās bodītes mums izdevās atrast ne parāk tālu no viesnīcas. Tad nu sapirkām visu vajadzīgo sviestmaizēm + arī dažādu veidu jogurtus. Pēc iepirkšanas veikalā, mēs konstatējām, ka grieķi parāk daudz angliski nerunā, bet gaida, lai mēs runājam ar viņiem grieķiski!! Bet nu beigās jau viss bija labi, kaut kā jau mēs tomēr sapratāmies. Tā kā bija jau vēls un ārā atkal sniga sniegs, tad jau nekur vairs tālāk iet nemaz negribējās. Tā nu pēc iepirkšanās, mēs devāmies atpakaļ uz viesnīcu, kur mēs paēdām un skatījāmies TV – atradām, ka ir diezgan daudz grieķu TV kanāli, kas rāda filmas mums tik saprotamajā angļu valodā. Nākošajā rītā jau atkal pa ceļam uz viesnīcas brokastu zāli mēs konstatējām, ka ārā atkal snieg. Mūsu pēdēja pilnā diena Atēnās, bet ārā atkal ir draņķīgs laiks! Nu kā tā var būt? Tad nu mēs izlēmām, ka mums vajag vēl sadabūt pēdējos suvenīrus un lietas, ko vedīsim mājās - halvu, grieķu kafiju, olīves un arī pašu olīveļļu. Izrādījās, ka netālu no viesnīcas bija pārtikas tirgus arī – tur nu mēs arī dabūjām svaigās olīves, kuras mums par pārsteigumu bija ļoti lētas – 2.60eiro par kilogramu – kas latos būtu apmēram 1.82Ls. Mums Anglijā olīves mazā burciņā – kur ir kādi 250gr – maksā ap 1.50£ - tas ir pats lētākais, ko var dabūt, bet te svaigās olīves tik vien maksā – es laikam varētu uz turieni pārvākties un katru dienu tās ēst viņu garšīgajos salātos – gurķi, tomāti, paprika, sīpoli + mazliet sāls, pipari un kārtīga deva ar olīveļļu! Ļoti garšīgi un veselīgi – viss vienā! Olīveļļu, kafiju, kā arī halvu mēs atkal pirkām parastajā pārtikas veikalā, jo tur tas viss bija lētāks nekā citās vietās. Pēc tam to visu aiznesām uz viesnīcu un devāmies tālāk meklēt vēl vajadzīgos suvenīrus – bet nekas parāk spīdošs mums neizdevās, jo slikto laika apstākļu dēļ un arī tāpēc, ka tagad jau nav tūristu sezona – lielākā daļa mazo bodīšu bija slēgtas. Šādus tādus sīkumiņus jau mēs tāpat vēl dabūjām. Un tā kā dzīvojam kopā ar meiteni, kuras draugs ir grieķis, tad izlēmām, ka ja tagad nedabūsim to, ko vēlamies, tad palūgsim, lai viņa atved – jo viņa diezgan bieži brauc ciemos pie sava drauga uz Grieķiju. Nekāds dižais šis brauciens mums nesanāca, jo lielāko laika daļu tomēr mēs bijām viesnīcā – slapjā sniegā jau neko īpaši negribas darīt. Un vispār jau jāsaka, ka grieķiem sniegs ir pavisam traucējošs – jo kad atbraucām mājās, tad mūsu kaimiņmeitene teica, ka viņa esot runājusi ar savu draugu un viņš visas trīs dienas nav gājis uz darbu, kā arī vispār no mājas ārā nav bijis – esot taču sniegs- mašīnā pabraukt nevarot! Mēs abas kārtīgi izsmējāmies par to, jo viņa pati īstenībā ir no Francijas un zin, kā ir ja ir sniegs un tā viņai ir normāla parādība. Tā nu pēdējo dienu mēs vairāk vai mazāk pavadījām viesnīcā – vakarā sapakojām mantas un devāmies pie miera, jo atpūsties vajadzēja kārtīgi, jo no viesnīcas vajadzēja izvākties ārā 12:00, bet mūsu lidojums bija tikai vakarā 20:45, tas nozīmēja, ka lidostā vēlākais vajadzēja būt ap 18:00. Un kā jau teicu, ka mēs no viesnīcas līdz lidostai varējām tik apmēram 1h laikā – tā kā samērā ātri mēs tur jau bijām - ap 14:30. Tā kā somas nebija kur atstāt, tad jau nekur vairs aiziet nevarējām, jo kur tad iesi ar lielajiem koferiem – tie jau maisās visur – tā nu mēs uztaisījām dažas bildes Atēnu centrā un devāmies uz lidostu gaidīt savu lidojumu. Mūsu pēdējā dienā Atēnās bija tik jauks laiks – tā kā pavasarī Latvijā – taisni raudāt gribējās – kāpēc šāds laiks nevarēja būt visu laiku, kamēr tur sabijām. Bet nu neko darīt. Domājam tur aizbraukt nākošajā vasarā, kad būs silts. Bet vispār jāsaka, mums ļoti nepaveicās ar braukšanas laika izvēli - mūsu draudzene uz Grieķiju aizbrauca dienu pēc mūsu atgriešanās mājas un viņa visu savu uzturēšanas laiku baudija sauli un siltumu - pat +18C.