Vidusjūras pērle Barselona!

Arī es nolēmu uzrakstīt spilgtākos iespaidus par savu 2007.gada augusta ceļojumu uz Barselonu ! Ceļojumu neplānoju vispār, biļetes tika pasūtītas pēdējā brīdī. Braucu atvaļinājumā paciemoties pie radiem. Lidoju ar AirBaltic tiešo reisu uz Barselonu. Lidmašīna nedaudz aizkavējās, bet viss beidzās labi. Tas bija mans pirmais lidojums, tāpēc neliels uztraukums lika par sevi manīt. Izkāpjot no lidmašīnas Barselonā,bija tāds ehhh cik šeit ir forši. Uzmanīgi sekoju līdzi cilvēkiem ar kuriem kopā lidojām, lai neapmaldītos lidostā. Zināju tikai kad busiņš no lidmašīnas mūs pievedīs pie A korpusa, un tālāk man būs jādodas uz SALA-A, lai saņemtu savu koferi. Un tad jau ar koferi rokās jāmeklē sortida (izeja). Viss beidzās laimīgi es izkļuvu arā, un tur jau mani sagaidīja. Dzīvojos es pa Castelldefels piekrastes kalnu dzīvoklīti. Tas ir apmēram kādi 20 km uz dienvidiem no Barselonas. Māja ir brīnišķīgā vietā ar skatu uz jūru. Varēju ilgi stāvēt uz balkona un baudīt brīnišķīgo ainavu. Skati ir satriecoši. Visiem iesaku Barselonā apmesties tieši kādā no kalnu māju dzīvokļiem ar skatu uz jūru, tas ir tā vērts! Un tad par tūrisma objektiem. Barri Gotic un La Ribera rajons. Šeit ir Barselonas sirds, un šeit var sajust īsto Barselonu, jo šeit ir saglabājušās no viduslaikiem gotikas stila ēkas, senatnīgie laukumi un burvīgas ieliņas. Barselonas katedrāle. Visa Barselonas vecpilsēta ir pilna ar veikaliem. Visi populārie Eiropas veikali ir satopami šajās šaurajās ieliņās. Pa starpu arhitektūras apskatei ieskrējām arī veikaliņos. Tieši šajā laikā visur bija izpārdošana. Dali Salvador muzejs Barri Gotic kvartālā. La Rambla gājēju avēnija. Uz šīs ielas notiek viss iepējamais – izstādītas dzīvās statujas, zīmē karikatūras, muzicē, tirgojās, un tūristu ir ka mudž. Placa de Catalunya Barselonas spriedzes punts – sabiedriskā transporta galapunkts un veikalu iela pilna ar tirdzniecības centriem. Pa šīm ielām var staigāt visu dienu un ar to arī būs par maz ! Placa Reial laukums. Barselonas slavenā izpriecu vieta. Šeit arī atrodas flamenko krodziņš Tarantos. Port Olimpic naktsdzīve. Šeit ir daudzi bāri un klubi. Pats lielākais ir Baja Beach Club Kalifornijas pludmales stilā. Nedēļas nogalēs šeit iet karsti! Montjuic kalns. Palau Nacional Tautas pils un Museu Nacional d’Art de Catalunya mākslas muzejs. Kaskādes un strūklakas šļācas pa Tautas pils terasēm. Font Magica maģiskā strūklaka. Vasarā vakara stundās 4d., 5d., 6d. un 7d. no plkst.21:30 līdz plkst.23:30 noteik strūklaku šovs. Tas ir fantastisks. Saka tā, ja neesi bijis uz Font Magica šovu, tad neesi bijis Barselonā ! Montserrat kalns. Monestir de Montserrat katalonijas nozīmīgākā svētvieta. Klosterī glabājas Katalonijas slavenā La Moreneta Melnās Dievmātes statuja. Montserrat kalns. Var izstaigāt kalnu grēdas, kur paveras brīnišķīgi skati uz augstām kalnu smailēm un krāšņām aizām. Var arī ieturēt pikniku. Sitges pilsētiņa. Sitčesa ir Kostabravas kūrorts, atrodas Costa Daurada piekrastē, kur vasarās pulcējas smalko aprindu publika. Vislabāk tur ir braukt pa kalnu ceļu. Skati ir iespaidīgi – jūra un stāvās kalnu kraujas. Antoni Gaudi celtnes. Sagrada Familia. Gaudi mūža darbs – Svētā Ģimenes baznīca, pilsētas slavenais simbols. Doties turp ir labāk rīta stundās, jo tūristu rindas uz iekšā iešanu tu ir lielas. La Pedrera (tulk. „akmeņlauztuves”). Pēdējā ievērojamākā celtne pirms Sagrada Familia. Šeit arī atrodas Gaudi muzejs. Ēkai ir īpaši Gaudi mākslā veidoti skursteņi un ventilācijas lūkas. Ir vērts uzkāpt uz jumta terases, un to visu apskatīt. Ēkas fasādi var arī vienkārši apskatīt garām braucot, jāredz gan dienas laikā un naktī, kad viss izgaismots. Parc Guell. Parks veidots Gaudi arhitektūrā. Parkā var redzēt īpašā tehnikā darinātus flīžu rotājumus, krāsainu spirālveida solu, pasakainas atklāta tipa halles parka dārzos, arku rindas, un kolonnu balstītā zāle. Parkā ir arī Gaudi muzejs, kur Gaudi mitinājās 20 gadus. Casa Batllo. Daudzkrāsainās fasādes nama jumts atspoguļo pūķa muguru, bet balkoni – galvaskausus. Braucot garām arī var labi apskatīt. Port Vell, Barseloneta un Port Olimpic rajons. Pie Maremagnum tirdzniecības centra atrodas L’Aquarium okeanārijs (lielākais Eiropā). Var skatīt daudzus Vidusjūras augus un dzīvniekus, un pat haizivis. Ievērojams ir paceļamais tilts starp La Rambla un Moll D’Espanya. No Barselonetas zvejnieku kvartāla līdz Port Olimpic stiepjas brīnišķīga piekraste. Un ostā kā jau ostā atrodas neskaitāmas jahtas un kuģi. Castelldefels pludmale. Seklu piekrastes ūdeņu apskalota smilšu pludmale. Vairākās vietās strādā arī pludmales bāri CHIRINGUITO, kur var baudīt lielisku sangriju un skan mūzika latīņamerikas ritmos! Nav pārāk piebāzts ar cilvēkiem. Salsa Sabor. Barselonas centrā ir vairāki maziņi salsas klubi. Vispirms notiek iesildīšanās trenera pavadībā, un tad jau iet vaļā dejas. Var iet arī bez deju partnera, jo kluba darbinieki salsas ritmos izdancina visas dāmas ! Šie ir tikai nedaudzie objekti un vietas ko ir jāredz Barselonā, tādēļ vien ir vērts atgriezties šajā skaistajā KATALONIJAS zemē.