aukstas cervezas un 39 grādi ēnā

lieta nr. 1) nekad nekad nemēģināt Spānijā atmest smēķēšanu :) sākot jau ar Madrides lidostu, kur īpaši apvilkti laukumi uz grīdas, kur jāstāv smēķētājiem. kā atklāsies vēlāk - pārējā Spānijas teritorijā pārsvarā ir atsevišķi norādītas vietas, kur smēķēt NEDRĪKST, un principā drīkst visur - pat lielveikalos. braucam 4atā, ar mugursomām. aptuvenais maršruts = lidmašīna, Madride, Seviļa, Granāda, Kordova, Kartagena, Valensija, Barselona, lidmašīna. laiks - 2 nedēļas. lieta nr. 2) kafija ir izcila. visur. guļam hostelī, 4vietīgā istabā, 2stāvu gultās, istabas izmērs - vieta 2 gultām un vēl vienlaicīgi 2 cilvēkiem. Ventilators izrādās nedod pilnīgi neko, jo pamostamies cauri slapji. Toties ļoti ātri žūst drēbes. Principā tā ir Spānijas hosteļu īpatnība, izņēmums ir dzīvošana andalūziešu stila mājās Granādā vai gulēšana teltī kautkur pie Vidusjūras. Kaut gan īstenībā telts ir lieka - pilnīgi pietiek ar guļammaisu. lieta nr. 3) savlaicīgi pamanīt un samierināties ar parādību Plaza Nueva. tas ir laukums, parasti kaut kur centrā, atrodams lielākoties visās pilsētās. īpatnība - lai arī kādā virzienā no šī laukuma dotos cilvēks vai cilvēku grupa, neatkarīgi pie kā atrodas karte, visticamāk, ka vēlākais pēc pusstundas viņi atkal atradīsies šai pašā laukumā. Un ne tāpēc, ka laukums būtu ļoti interesants, vai grupā visi būtu galīgi afanāsiji, bet tāpēc ka tā vienkārši ir. pat ja iet pa šķietami taisnu ielu pilnīgi pretējā virzienā. te pat Susāņinam būtu ko nopūlēties. lieta nr. 4) baumas par spāņu kāri uz blondīnēm ir pārsteidzīgas un ļoti pārspīlētas. ar tik tolerantu, sabiedrisku un absolūti neagresīvu tautu pat bāros 4:00 no rīta varētu lepoties jebkura valdīšana. starp citu - nereti vakaros cilvēki skvēros pulcējas tāpat vien lai uzdejotu ļoti kvalitatīvu Argentīnas tango. un vēl katrā ziņā ir vērts aizstaigāt līdz strādnieku vai čigānu kvartāliem, lai ievērtētu nekomerciālu flamenko, ko Spānijā dejo parasti mirstīgie iedzīvotāji jebkurā vecumā, un jāteic, krietni labāk kā vidusmēra latvietis dejo tautas dejas. lieta nr. 5) mauri, pēc visa spriežot ir bijuši ļoti uzcītīga tauta. darbarūķi. Granāda, Alhambra. Komentāru nav, see yourself. lieta nr. 6) Vidusjūra. pēc 2 diennakšu stopēšanas, dušas vietā izmantojot mitrās salvetes, guļot kalnā kaut kur pie Sierra Nevadas, ejot 1:00 naktī pa ielu kādā mazpilsētā un ielas galā ieraugot vispirms pilnmēnesi un tad jūru, pārņem gandrīz vai spilgtākas emocijas nekā pēc 3 stundu ciešanās beidzot tiekot tualetē. un tad, kad atklājas, ka ūdens ir silts, peldi kaut forever... lieta nr. 7) nekad nevajag domāt, ka Berlīnes lidostā ir labs airconditions kā pašsaprotamu uztverot to, ka iekštelpās ir vēsāks un uz ielas būs patīkami silts, izejot ārā mūs pārņem šoks - 17 grādi, jēziņ, kas tā par temperatūru, kad divas nedēļas aukstākais kas ir bijis ir 25 grādi naktī. un ja kāds vēl šaubās par vāciešu kārtības un taisnīguma izjūtu - dienaskarte sabiedriskajam transportam der arī mikriņos nakts vidū. P.S. pēc kurioziem un īpaši smieklīgajiem gadījumiem vērsties personiski. P.P.S. kāds te jau pirms manis ir izteicies par zāli - tā tiešām ir taisnība.