neliels "izgriezums" no dienasgrāmatas... pārdomas, apraksts par 18 gadu dzimšanas dienas dāvanu

Biju tur it kā atpūsties ar tēvu un viņa sievu Ziemassvētku brīvlaikā no 27.12. – 05.01. Tā bija tāda kā 18 gadu dzimšanas dienas dāvana no tēva. Nu tad par to visu pēc kārtas. Teksts ir no manas dienasgrāmatas, tā kā rakstīšu vārds vārdā protams, tos personīgākos tekstus nerakstīšu :) 27.12. pirmā diena Rīts, nu labi, diena iesākās ne pa jokam – mamma visu nakti.. turpināja arī visu dienu dzīvot vemdama... nolēmām izsaukt ātros, lai tad līdz pusdienlaikam vismaz būtu dzīvotāja, bet nekā – ātrie teica, ka jāved uz slimnīcu... it kā jau tas nu nekādīgi nebija iespējams, jo mājās paliek suns un kaķis... nebūs, kas viņus aprūpē, taču par laimi, sarunāju, ka suni paņems hendlere uz Rīgu pie sevis un kaķi tā kā pabaros kaimiņiene, tad sirds tā kā palika mierīgāka. Pl. 14 atbrauca pakaļ pats dāvanas dāvātājs – tēvs ar sievu Ilzi. Devāmies ceļā. Jau pl.14.40 bijām lidostā... lēnā garā visu nokārtojām.. par laimi viss kārtībā... un kāpām lidmašīnā...arī izlidošana bez problem – pēc paredzētā laika – pl.16.55. Baigā škrobe uznāca, kad sapratu, ka skaistajam skatam, tur, lejā, priekšā mākoņi, kas ik pa brīdim arī izklīda... nu vot tad gan kā pielipusi pie loga sēdēju. Tā vien liekās, ka zvaigznes tuvāk, it kā ar rokas stiepienu sasniedzamas. Veiksmīgi nosēdāmies. Vasara! Tas bija pirmais, ko pamanīju, par ko biju dikti priecīga, jo no -8 uzreiz +17, tas ir to vērts! Vīzas arī turpat 5 min laikā dabūjām.. ļoti liels prieks par jaukajiem arābiem, kas mūs vismaz ar lielu smaidu sagaida (ceru, ka ar neviltotu)... paspēja jau man par lielo, smago somu narkotiki piesiet :) Izsēdināja mūs pa dažādiem hoteļiem.. mūs pie pašas jūras... apkalpošana arī kā nezin kādām personām! 28.12. otrā diena Nakts – nu ne pa jokam. Tēvs ar Ilzi krāc, pl.5 viens gudrītis sāk pa visu pilsētu skaļi dziedāt pātarus... nu vienvārdsakot – garlaicīgi nebija! Visu dienu pārsvarā nosēdējām pludmalē... tikai bijām nedaudz šokā, kad nevienu peldēt iet, kā to mēs visi darām – pa taisno, nelaiž...noskaidrojās, ka tas viss dēļ koraļļiem, tātad šajā viesnīcā tikai viena peldēšanās vieta! Satumst gan te dikti ātri – jau pl.16.30 sāk rietēt saule, jau pl.18 ir pavisam tumšs. Aizgājām iedzert nelielu tasīti kafijas...nu par arābu uzmanību sūdzēties arī tur nevar. Kad tēvs aizgāja samaksāt rēķinu, oficiants palūdza, lai tēvs mani pasauc. Nu tik droši par sevi! Protams, aizgāju. Džekiņš, redz, gribēja ar mani padejot, bet tā kā vakarā bija iestājies miega bads, tad, saprotams, ka nekur neaizgāju :) riebīga gan es esmu! 29.12. trešā diena Traka diena. Ļoti patīkama. No rīta laicīgi aizgājām brokastot un atkal devāmies uz pludmali. Vot tur arī sākās brīnumi.. pirmo reizi šodien ielīdu Sarkanajā jūrā – diezgan silts, ja ņem vērā to, ka šeit tagad ziema! Pienāk Nizar... strādā šajā viesnīcā animation team...nu tāda kā komanda tūristu izklaidēšanai...visus pēc kārtas aicina uz Gymnastic (sports jūras krastā)...protams, es jau kā aktīva persona, pasaucu Ilzi un gājām tautās :) Bija labi, patiešām! Uz Aqua Gym (ūdens aerobiku) arī aizgājām.. nu tā sen smējusies nebiju.. ko tik mēs tur nedarījām – vilcieniņš, sinhronā peldēšana, ..., viss pēc kārtas! Ja tā godīgi, tad guļot visu dienu saulē var baigi nogurt – vismaz es.. ta ne grāmatu palasīt var, ta ne ko citu, jo saule te ne pa jokam cepina.. vismaz šodien. Ai, nu ko es te čīkstu?! Tāpēc jau arī braucu uz šejieni :) Nu šodien gan bija labais saulriets! Divu minūšu laikā saule vienkārši pazuda aiz kalniem. Vislielākie smiekli sanāca par to džekiņu kafejnīcā – aizgājām atkal padzert kafiju. Es kā vienmēr un visur pasūtu capuchino. Tas džekiņš jau nes šurp, prasa, kas tas capuchino, ierauga, ka man, un saka – oh, for my love! (Ak, manai mīlai) Ja godīgi, man žoklis atkārās, vēl jo vairāk, ka viņš to pateica tēva klātbūtnē. Latvijā viņš par tādu tekstu riktīgi pa purnu būtu norāvies... bet tas tā! Nu ko, aizgājām vakariņās un tad gulēt, jo tēvs, baigais – visu laiku pie grāmatas pielipis – „Miljonārs vienā minūtē”. Besī ārā!!! Es jau teicu – kas viņš to grāmatu atbraucis lasīt?! Vienīgais, kur viņš neatļaujās lasīt ir masējoties. Bet man tā gribās iet katru vakaru kaut kur tusēties! Tā man nekad nav bijis...neesmu takš nekāda dižā tusētāja, taču, par cik tēvs ir sabiedēts par ēģiptiešiem, ka uz sievišķo dzimumu tā kā traki, tad viņš mani nekur nelaiž – baidoties, redz! 30.12. ceturtā diena No rīta jau likās, ka būs dikti auksts, taču nav nemaz tik traki – gandrīz tikpat karsts kā vakar. No paša rīta jau atkal sākās pigori – jau pl.9.30 bijām pludmalē – tēvs jau ar Ilzi atkal turpina lasīt – es, kā vienmēr, zvilnēju saulītē. Šodien vējš ne pa jokam... un tās mušas! Kretinē brīžiem ārā – tik nekaunīgas! Lien visur, kur var ielīst :P Pienāca atkal džekiņi no Health Club (mani draugi), šoreiz piedāvāja man hennas tetovējumu uztaisīt. Kā pa brīnumu, tēvs iedeva naudu, aizgāju uztaisīt jau sen kārotos spārnus + vēl pa brīvu savu vārdu. Tagad jau esmu šeit slavena kļuvusi, jo visi, kas māk lasīt arābiski, jau iesaucas, to izlasot – IEVA!!! Protams, ne jau visiem ir talants – nu tie spārni sanāca nedaudz tādi dīvaini, teiksim tā – ēģiptiešu stilā. Pēc manām domām, nevis kā eņģelim, bet gan kā ērglim :) Jau divi ēģiptieši – tas, kurš man taisīja tetovējumu un viņa draugs – frizieris, nevar mani sadalīt dejām. It kā nolēmām doties dejot uz Jaunā gada pasākumu visi 3 – abi pie katras rokas...domāju, ka būtu bijis jautri, taču, kā jau teicu, mēdzu būt riebīga. Neaizgājām! Vismaz es ar viņiem :) Pl.22.30 braucām uz kalnu.. Sinai kalnu. Ceļojuma sākumā mūsu jaukais gidiņš Hanny, atklāja ļoti daudz noslēpumu par ēģiptiešu tautu kā tādu, taču pats ceļš, ja tā godīgi, bija neciešams! Pa logu visu laiku viens un tas pats – kalni...mašīna (autobuss) līkus ločus...pagulēt ar normāli nevar, ja jau kājas piecos līkumos jāsaliec. Tā vien likās, ka braucam veselu mūžību, kaut arī galamērķi sasniedzām pl.1.30. 31.12. piektā diena Sākumā jau nospriedu, ka ēģiptiešiem ticēt par aukstumu nevar, jo paša ceļojuma sākumā cepos ārā no diezgan siltā klimata...sākumā. nācās kāpt 2.3 km augstajā Sinaja kalnā, taču pats ceļš bija 7 km garš, un tas viss tikai lai sagaidītu kalna virsotnē saullēktu! Nu ko, devāmies ceļā. Ja tā godīgi, biju nedaudz šokā, jo tūristi ap 300-400... nu tāds bars! Viens otram visi skrien virsū. Vēl vesels bars kamieļu, kam pilnīgi vienalga, vai viņi tam tūristam skrien virsū, vai ne. Jau pusceļā man likās, ka tūlīt iešu atpakaļ, baigi man vajag to grēku piedošanu... taču, kad paskatījos lejā, tumsā un redzēju to skaistumu, ko veido līkumotais ceļš, kas pilns ar cilvēkiem, kas spīdina krāsainus lukturīšus, nolēmu nepadoties. Bija ok, taču likās, ka kāpjam jau veselu mūžību. Jau pēc 3 stundām, t.i. pl.5 bijām 2 min gājiena, sorry, kāpiena attālumā no virsotnes. Biju tā pārgurusi, miegs nāca nenormālīgi, taču bija arī bail aizmigt – apkārt klaiņo tumšie, dīvainie beduīni un to saullēktu ar kaut kā negribas nogulēt... Un kā Tev liekās, protams, aizmigu – nu tikai uz 30 min. Tā apziņa, kad esi sasniedzis virsotni, ir patiešām neaprakstāma, it kā baigais varoņdarbs būtu paveikts...tik tiešām... varoņdarbs! Jau pl.5.40 (kā mums Hanny teica), sākām gaidīt saullēktu. Biju domājusi, ka sajūta būs neaprakstāma, bet patiesībā kaut kur tā saule it kā parādījās, tad atkal nozuda...parādījās... un tad pēkšņi atkal tumšs.. bāc!!! Nogaidījām stundu un 40 min, visu nakti kāpām, un še Tev! Nekā! Atpakaļ devāmies, t.i. lejā kāpām jau ar kamieļiem. Nabaga zīdītāji!!! Viņi takš tuksnesim radīti. Aizčāpojām arī uz Sv. Jekaterinas klosteri. Iespaids? Viens liels reliģisks muzejs...tas arī viss! Atpakaļ atkal garais, nogurdinošais ceļš. ĀAA! 2.5 stundas. Atbraukuši, protams, devāmies gulēt, lai takš to Jauno gadu var kā nākas sagaidīt. Jau pl.21 bijām ierindā :) Kas par ēdieniem... priekšnesumi.. mūzika! Nu vot tā dejojusi savu mūžu nebiju – 5 stundas no vietas! ...tik kaislīgi, aizrautīgi, ar pilnu atdevi. 01.01.06. sestā diena Esmu gulējusi tikai divas stundas... visu nakti pie lielā, baltā (poda) nosēdēju.. bija nežēlīgi slikti. Tikai uz pusdienlaiku sāku nedaudz atgūties, protams, ar ļoti lielo devu zāļu, citādāk tā būtu gulējusi vēl 3 dienas. Droši vien tas no lielā kokteiļa, ko sameistaroju sev visas iepriekšējās dienas laikā! Pl.15.30 satiku Nizar... nedaudz parunājām par dzīvi. Patīk man viņa domas. Ļoti sakarīgs! 02.01.06 septītā diena Kā man riebjas tie viesnīcu noteikumi! Noteikumi starp apkalpojošo personālu un tūristiem ir nežēlīgi – personāls, t.i. Nizar, nevar darba laikā bez īpašas vajadzības man tuvoties. A kas mums cits atlika?! Abi slapstījāmies pa nezin kurieni, lai tikai varētu pabūt kopā, kaut arī viņš šodien nemaz nestrādā...it kā slims skaitās :P Bet nu tādas muļķības viņš manā dienasgrāmatā sarakstīja! Saplānoja laiku priekš manis visai atlikušajai nedēļai. Protams, ļoti mīļi :P Solīja lidmašīnai sabotāžu uztaisīt. 03.01.06. astotā diena Visas nakts garumā brauciens uz Kairu. Kā es to negribu! 1) atkal autiņā lai pagulētu, jāsaliecās deviņos līkumos; 2) izrādās, visu nakti durvis bija puspievērtas – nosalu, protams; 3) gaismai austot, var jau manīt drausmīgo netīrību, kas šeit valda. Tagad tikai un vienīgi tuksnesis... ļoti auksts tuksnesis... Ja tā godīgi, tad nu nekādā sajūsmā par Kairu neesmu. Nu tāda cūkkūts! Vēstures mantojums, un to pašu nespēj uzturēt kā nākas! Par to ēģiptiešiem liels FUJ! Ļoti liels prieks par ekskursiju uz Aroma pasauli. Vismaz 20 dažādu veidu smaržas izsmaržojām...protams, iegādājāmies ar escada smaržas par daudz zemākām (saprātīgākām) cenām. Vēl mums demonstrēja kā tad īsti tie ēģiptieši to papirusu ieguva...izrādās 18 dienu laikā tas jau ir gatavs! Un kāda tur galerija! – pašu rokām veidoti darbi! Pat Mona Lisa :) Skaisti! Protams, pats galvenais – piramīdas!!! Tiešām – iespaids tomēr varētu būt varenāks, kā rāda filmās – lielas, varenas, it kā dotu nenormālu saules enerģiju vēl no tiem laikiem. Domāju, vismaz biju iedomājusies, ka būs svaigs tuksneša oāzes gaiss, bet ne nieka no tā visa! Protams, novērtēju tā laika „arhitektu” paveikto!.. drīzāk jau vergu paveikto, bet tomēr... iespējams visu to iespaidu arī nedaudz jauc visi tie pārdot gribošie – sievietes (!!!), vīrieši...pat bērni. Ja godīgi, tad visvairāk biju šokā par to vietējo nenovīdību – viņi nu nemaz nesaaudzē savus dārgumus... kur nu vēl savu pilsētu. Uz ielas noliek kluci visi – ēzeļi, kamieļi, zirgi..., nebrīnītos, ja arī cilvēki...a viņiem Po!.. lai takš, kas ta viņiem?! Fuj! Atpakaļceļš... 7 stundas! Nekad vairs uz to joku par ceļojumu ar autobusu neuzķeršos. Sorry, bet tas takš nav normāli – autobusā locīties kaut deviņos līkumos – izgulējies nebūsi. 04.01.06. devītā diena Kāda tumsa! Pamodāmies – virs jūras migla, viss pelēks. Domāju jau, ka pēdējā diena būs tā drausmīgākā, kaut gan vajadzētu būt otrādi. No rīta visi cilvēki kā izmiruši... pludmalē tikai 3 cilvēki, un kādi viļņi!!! Līdz pašam Corallo bāram sniedzās. Mežonīgi, bet skaisti! Nizar teica, ka šī ir pirmā reize, kopš viņš te strādā, t.i. 4 mēnešu laikā, kad ir lietus. Tas lietus kā uznāca tā arī pārgāja kādas 3 reizes... visu pusdienlaiku nosēdējām bākas kafejnīcā...kārtis spēlējām :D tā, tā diena arī pagāja. Sākumā, līdz pl.24 izdejojos Karnakas bārā ar Max (itālieti) un Tonny (angli)... :) tad arī devāmies uz Namabay – tūristu pilsētiņu. 05.01.06 desmitā, pēdējā diena Biju hotelī (Melia Sinai) kādos pl.7.45. Āaa! Vakarā mums pazvanīja, ka rīta reiss uz Latviju atcelts līdz šodienas vakaram, tā kā esam ieguvuši vēl vienu dienu. Rīts jau atkal ne pa jokam – jūra līdz Corallo...bet drīz jau noskaidrojās – diezgan karsts – viena no karstākajām dienām. Tā to varētu teikt. Jau pl.16 vajadzēja atvadīties no Nizar – nolēmām neraudāt...būtu vēl grūtāk :) tēvs viņam paspieda roku, Ilzei buča un man ar. Viss beidzies! Secinājumi. Ceļojums tiešām bija izdevies.. notika tas, par ko arī visvairāk baidījos pirms braukšanas – pieķēros tai vietai ļoti ļoti. Tagad, sēžot, rakstot to visu, atceroties to visu, paliek grūti ap sirdi. Tā par nevienu vietu neesmu domājusi. Tā pietrūkst tā visa! Kaut kur aizejot – daudz kas nāk atmiņā – kāda smarža, mūzika... viss! Ļoti grūti!