Sardīnija Nesezonā

Rudens un ziemas mēneši ir laiks, kuros aviobiļešu cenas uz Sardīniju ir tik pievilcīgas, ka gandrīz nepieklājīgi būtu tās nenopirkt, taču, pirms pirkt biļetes jums noteikti būtu jāzina ko jūs gaidāt no sava ceļojuma nesezonā uz salu, kura pasaules mērogā ir slavena ar visskaistākajām, dzidrākajām un tīrākajām pludmalēm (taču vasarā), vareniem kalnu masīviem, sauli vairāk kā 320 dienas gadā, bagātīgām jūras veltēm, labiem ēdieniem, sirsnīgiem cilvēkiem un ļoti īpašu, dziedniecisku auru.

Lai Sardīnija jūsu acīs nepazaudētu savu valdzinājumu, ir vairāki svarīgi priekšnoteikumi, kurus būtu vērts zināt, pirms dodaties uz šo burvīgo saules salu rudens un ziemas mēnešos. Nesezona Sardīnijā sākas no oktobra beigām un ilgst līdz aprīļa vidum.

Nesezona nozīmē to, ka vismaz 90% restorāniņi, kafejnīcas, transporta pakalpojumi, visdažādākie tūrisma pakalpojumi: fantastiskās stalaktītu alas, ekskursijas ar kuģīšiem un laivām, akvaparki un tml. - tas viss ir slēgts! Tā vietā parādās ārkārtīgi daudz lēti vilinoši piedāvājumi apartamentiem, viesnīcu cenas ir izdevīgākas kā jebkad, kas protams ir lieliski, taču būšu godīga sakot, ka īsto Sardīniju neieraudzīsiet no viesnīcas numuriņa, ko iegādājāties par vilinošu cenu nesezonai nepiemērotā vietā. Nesezona ir laiks, kurā ļoti būtiski ir zināt īstās vietas, gan nakšņošanai, gan salas apskatei!

Gadījums no dzīves: Novembra sākums. Ap 15:00 dienā zvana man apjukušas latviešu sievietes, kas devušās Madalēnas virzienā pabaudīt jūru. „Labdien Olita, - vai šodien ir kāda brīvdiena, ka viss ir ciet, kā tā var būt, ka mēs jau esam nobraukušas vismaz 100 km, bet nekur nevaram paēst un viss ir ciet?” Paskatos pulkstenī, iedomājos par novembra mēnesi un smaidu: „Nē, šodien nav svētku diena, šodien ir 2 novembris. Sardīni jau vismaz pus mēnesi dzīvo nesezonā!” Viņas: „Bet kā tā var būt, ārā ir +30 grādi, cilvēki pat peldas, bet viss ir ciet?!”

Otrs gadījums: Oktoba beigas. Saņemu zvanu no latviešu sievietes, kas ielidojusi ar ģimeni Sardīnijā iepriekšējā vakarā un tādā kā dīvainā apjukumā man lūdz viņiem atrast jaunas naktsmājas, jo tās, kuras esot pasūtījuši caur internetu viņiem galīgi nepatīk.

Trešais gadījums: Ģimene ar nelielu prāmīti aizbrauc uz salu Carloforte, kas vasarā ir ļoti šarmants ciematiņš savas patiešām neaprakstāmi fantastiskās piekrastes dēļ (Isola San Pietro), izkāpj no prāmja un paliek ar vaļā mutēm... pēc tam man stāstot, ka viss izskatījās kā Černobiļā – pamests, aiz dzelzs žalūzijām un apkārt neviena dzīva dvēsele. Pieļauju, ka tas ir tikai latvieša subjektīvais redzējums, kas ir atkarīgs arī no stundas, kurā apmeklē kādu vietu. No plkst 13.00 līdz 16:30 viss ir ciet, jo sardiem tajā laikā ir lielā pusdienu pauze, kurā visi ēd, guļ un mīlējas.

Rezervējot viesnīcu vai apartamentus, der iegaumēt, ka īpaši lētas cenas nesezonā ir tajās vietās, kur nekā nav. Piemēram Capo Terra ir zona, kur ir ļoti brīnišķīgas viesnīcas par labām cenām arī vasarā, tomēr nezinātājs to nezina, ka tā ir zona, kur dažus km tālāk pašā krastā atrodas lielākā Naftas pārstrādes rūpnīca Sardīnijā, kas noteikti atbilst visiem EU standartiem un lielu kaitējumu apkārtējai videi nedara, tomēr to vietu nevar pielīdzināt tūkstošiem citu brīnišķīgu pludmaļu pa visu Sardīniju.

Raksta pilno versiju atradīsiet manā mājas lapā: http://bellasardinija.com/2013/11/05/sardinija-nesezona/