Paaris jautras/murdziigas dienas iz kaazu celjojuma

Atrodoties kaazu celojumaa zem karstaas toskaanas saules arii mees, miiligs, jaukts letiinj-vaaciesh` paariitis noleemam baudiit kultuuru. Pietiek guleet pludmalee un zert viinu, brauksim mazliet toskaanas vidienee baudiit senas pilseetas un.... viinu. Kas mums tur netaalu taads sens, hmmm, Volterra! Paaris km no pilseetas musu acis priecee veci muuri augstu kalnaa, kaa arii nenormaalas masiinu rindas. Parkvietas pilniigi aiznemtas, visas!!! Pusstundu kustamies tos 500 metrus, lai saprastu, ka nav verts liist tur, kur visi paarejie tuuristi brauc. Mans ieteikums-kaut kur pa vidu ir noraade zu slimniicu (nu sarkans krusts) tur mieriigi parkplacii var apstaaties(pa velti), tad garas kaapnes, kuras pa gabalu var redzeet ved tieshi liidz pilseetas vaartiem. Izstaigaajaam pilseetinju, bazniicas, muurus, romiesu teaatri.Skaisti. Vienaa no neskaitaamiem delikateshu veikaliniem nopirkaam salami, maizi un ko dzeramu;-)) (korkjuvikljkis man pie atsleegas piekarinja, hi hii), atseedaamies zu solinja un nenjemot veeraa paareejos liidzcilveekus, baudiijam ainavu un paiku. Nosecinam tikai vienu, visos krodzinjos ir tuuristu menu, it kaa pa praatiigu cenu, bet neko labak par „tuuristu brokastiim“ negarsho. Mums bija tas gods pie vienas itaalju mammas pusdienot-tagad tik viegli ar leetam cenaam muusu izsmalcinaato gaumi nevar savaldzinaat.;-) Jaa, kaa mums ar to kultuuru palika? Pie visiem stuuriem pliivo afishas-"Museo della Torturra"-moku muzejs. Cool, iesim iekshaa! Cena 8 eiro, vai veerts? No saakuma visaadi metaala riiki pie sienaam izlikti, nejuutos sajuusminaata, saaku lasiit paskaidrojumus (italju, anglju, vaacu valodaa rakstiiti), boahhh, ee, mana desa puncii labi nejuutas.Jeezinj, jeezinj, cilveekus mucaa spundeejushi un tad vircu (ne jau dziivnieku, khmm)leejushi iekshaa, kamer nabagam pa visaam vietaam tie meesli sasuucas un schis leena garaa nobeidzies. Rats, ar kjeedi un aakji galaa- iemauc dziivam cilveekam veederaa un tad tin, kameer zarnas aaraa…Kaulu lauzamas maschiinas, meeles griezhamas shkjeeres, visaadi dupsii liekamie mokuriiki. Kutinaajuchi liidz naavei…Tas saucaas, taads mazs ieskats viduslaiku mociitaaju darba sfeeraa.Ufff, labaak vairaak nerakstiishu. Taada tumsoniiba! Jaa, nu TO es arii redzeeju- padomaaju, atkal buudama svaigaa gaisaa. Tomer verts, bet nu tas tieshaam katra pasha zinjaa. Atpakalcelja zu muusu viesniicu Marina di Cecina (starp Livorno un Piombino) spontaani sadomaajam kaadu 30 km liikumu pa kalnu celjiem izmest. Kartee tas iekraasots zaljaa kraasaa, taatad jaabut labaam ainavaam. Buuhhh! reizi pa reizei pabiedeeju viireli, vinam arii est negribas, slikti paliek vien par nuudeleem ar tomaatu meerci domaajot;-) Fantastiski, no kalniem paveras briinishkjiigs skats zu Tireenu juuru, pat Gorgonas salu var redzeet...Mazaa miestaa Castellina Marittima noparkojamies, lai baudiitu saulrietu. Blakus krodzinjaa jauni, tumshacaini, karstasiniigi itaalu puishi...pfui, jaanokaunaas, kaazu celojums kaa nekaa...nu ja, puishi karstasiniigie telljukaa veero futbolu un dzer ko diezgan interesantu. Nebuudami vakareejie, prasam kas tas ir. Baarmenis smiin un uzjauc mums to pashu. Ko vinsh leeja, neredzeeju, garsho labi un peec otraas dziras porcijas mani vaidzini saartojas un meele atraisaas. Saaku slaveet letinju futbolu (maz jeegas man par to visu, galvenais patriotisms). Nesaki ne nieka! Puishi kaa viens man piebalso, jaaa, vini muuseejos paziist! Speeles arii ir redzeejushi eiropas chempii. Nu, kaa var taa apbizhot un nepareizi svilpt! Un vispaar taa speele ar Vaaciju… Mans svaigi pielaulaatais taadu paveersienu nav gaidiijis un nespeekaa nolaiz rokas. ”Sodien Carabainjieriem nav izbraukumu”, baarmenis, kurs laikam pats uz pusslodzi policijaa piestraada saka un uzsauc grappu uz kroga reekjina. Noseedeejaam liidz pusnaktij pie shiem, es glaazes vairs neskaitiiju, Wolfi saka, ka veel brauceejs esot…nja…nu labi ir chupoties ar vieteejiem. Vini mums izstaastiija, kur labaak dabaa izbraukt, kur labas pludmales jaameklee un kur tuuristi veel isto Italia nav atklaajushi. Beigas labas, viss labi, hotelii apbrunjojushies ar jaunu informaaciju, plaanojam jaunu izbraucienu...taa mees arii nepaeedam todien, buuuuhhh;-) Turpinaajums sekos- diivainie biichi, vinchiks, oliivas un astonjkaaji, kaa arii melnais viirs mezhaa….