Mazo ciematu šarms-šoreiz ieskats Eynsford

Mazo Anglijas ciematiņu šarms.

Ļoti daudziem Anglijas mazajiem ciemiem piemīt īpaša pievilcība ,tie apbur ar sakoptajām senajām ēkām ,vecām baznīcām vai pilsdrupām ,nesteidzīgo mieru un vietējo pabu ,kas ir ciema sirds.Un tādu ciematu apmeklējot nevar neaizraut tā šarms un atmosfēra .Daudzus tādus ciematus izmanto kino studijas gan seriāliem ,gan filmām.

Šoreiz par Eynsford.

Lai rastos kāda ģeogrāfiskā nojausma ,tad varu pateikt ,ka ciems atrodas 10 km uz Dienvidiem no Dartfordas Kentas grāfistē.Pēc datiem pirmo reizi tika pieminēts 864 gadā. Vēl šobaltdien ciemā ir daudzas senas ēkas no 16 gadsimta(vecās dzirnavas , Plough Inn u.c.) Ciema centrā pakalnā slejas sv.Martina baznīca.

Cauri ciematam tek Darentas upīte,gar kuru var jauki pastaigāties un pabarot draudzīgi noskaņotas pīles ar cieši pieglaustiem spārniem .Pāri upītei ganās masīvi bifeļi.Un tiek piedāvātas arī makšķerēšanas iespējas.

Ciematā ir vairāki ievērojami apskates objekti:

1. Eynsford Castle

2. Lullingstone Castle

3. Lullingstone Roman Villa

4. Eagle Heights(www.eagleheights.co.uk) 5.varenais dzelzceļa tilts

Eynsford pils pirmo reizi pieminēta 1088.gadā.Tā bija neliela pils ar aizsardzības valni,kuru no visām pusēm apskaloja ūdens un iekšā varēja tikt pa paceļamo tiltu.Nu jā ,jāpiemin ,ka pils nav saglabājusies ,apskatāmas ir drupas ,kurās norit restaurācijas darbi.

Savā laikā pils ir bijusi kā negants strīdus objekts starp 2 kaimiņu ģimenēm ,kuras to nav varējušas sadalīt savā starpā.Konflikts sasniedza kulmināciju 1312 gadā ,kad viena no ģimenēm pili vandāliski izdemolēja līdz tādam līmenis,ka pēcāk pils vairs netika izmantota vairākus gadu desmitus.

Lullingstones pilsir viena no Anglijas vecākajām ģimenes mājām,kas tika uzcelta 1497 un visu laiku ir mājvieta vienai ģimenei. To savā laikā regulāri ir apmeklējuši gan Henry VIII un gan Queen Anne.

Lullingstones romiešu māju arheologi atklāja 1939 gadā.Tajā dzīvojuši bagāti romieši,domājams ka kaut kur 80-90 gadā ,tātad 1 gadsimtā.Ap 150(-to) gadu māja tika paplašināta ar apsildāmu vannas istabu kompleksu.Tur mēs varam apskatīt iekonservētas ēkas drupas,ēdamistabas grīdas mozaīku fragmentus,sienu freskas fragmentus.

No vēstures par Eynsford vēl interesants fakts ,ka 1899 gadā viens puisis vārdā Percy Pilcher izgudroja un uzmeistaroja vieglu planieri.Dienā ,kad bija paredzēts publisks paraugdemonstrējums bija vētrains un stipri lija,pie kam planierim bija problēmas ar dzinēja kloķvārpstu,tomēr Percy nolēma nepievilt savus skatītājus un veikt lidojumu.Rezultātā puisis ar savu triplanieri nogāzās no 10 metru augstuma un divas dienas pēcāk no gūtajiem ievainojumiem nomira.

Gadu gaitā ciematā dzīvojuši ik pa laikam kādi slaveni cilvēki.2006.gadā ciems

ieguva titulu “2006 – Kent Village of the Year”.