Amērika

Latvija Gribējās atvadīties no visiem un izbaudīt šejienes priekus pirms aizbraukšanas. Subjektīvā laika izjūta lika domāt, ka atvaļinājums vairs nekad nepienāks. Dienas bijā kā pūķim galvas vienu nocērt un divas nāk vietā. Labi uzliekam, piemēram, „Guns N Roses – Estranged” un lasām,. Riga->NY Tātad paņēmu atvaļinājumu 4 nedēļas un vēl divas dienas - bezalgas atvaļinājumu. Jau 7. jūlijā sēžu lidmašīnā un braucu uz New York ar lētajiem Uzbekistan Airways. Skatos mazā televizoriņā dokumentālo filmu par Boingiem un Duglasiem (tās ir lidmašīnas). Tie, kas zin manu apetīti, protams, saprot, ka ar to ko dod ēst ekonomiskajā klasē man ir pa maz. Šiem gan bija baigi gardā tomātu sula. No sākuma domāju, ka redzu pilotus. Bet kad lidmašīna pacēlās un piloti sāka pasniegt Fantas nospriedu, ka tie ir stjuarti (bija arī stjuartes). Divus soļus pirms manis sēdēja kāds indietis ap 57 gadiem ar savu māti. Viņš viņai ik pa stundai palīdzēja iet (ar ātrumu 40cm minūtē) uz mazmājiņu. Viņi abi nerunāja nevienā no stjuartiem saprotamā valodā, bet tomēr kaut kā viņi tomēr palūdza, lai tiem ielej vīnu. Pēc vīna tukšošanas māte nogūlās pa abiem krēsliem un dēlam bija atlikušo ceļu jāstāv kājās. Protams, ka tā nebija. Stjuarti viņam ieteica sēdēt to pasažieru vietās, kuri aizgājuši uz mazmājiņu. Lidmašīnā bija 9 disku čendžers un varēja klausīties muzōnu, ja negribējās skatīties filmas. Labi tālāk. Lidmašīna nolaižas JFK lidlaukā Bruklinā. Un nu tu vari stāvēt vienā no divām rindām pilsoņiem vai ciemiņiem. Nospriežu, ka esmu ciemiņš un iestājos rindā ar 1000 citiem tādiem. Pēc pusstundas pilsoņu kases sāk apkalpot arī ciemiņus un viens melnā roka (afro-amerikānis vai mexo-amerikānis; līdzīgi arī dzelktenā-roka) no virza mūs stāvēt tajā rindā. Beidzot esmu pie lodziņa kur ir melnā roka, kas apskatās pases, bet viņai pēkšņi beidzas maiņa - un būdiņa paliek tukša. Sviests - nodomāju. Eju stāvu pie blakus būdiņas tur gan strādā gringo, bet arī šis kaut kur aiziet. Nu labi beigās kaut kā. Man mātei liek uzlikt pirkstu uz nolasītāja, bet viņa viņu uzliekt neprecīzi. Melnā roka sadusmojas, paķer manas mātes pirkstu un pati uzliek kā vajag. New York Nu tagad braucam no bruklinas uz bronksu. Plānots apmesties uz 183. ielas no turienes ar metro līdz centram 20 minūtes ko braukt. Labais - riktīgs melno roku rajons. Vakarā kad Latvijā jau būtu 22:00 izrādās NY ir tika 15:00 nu ko laižam uz centru. Centrs rullē - visādas augstas mājas u.t.m.l (filmās viss redzēts). 5. avēnija ir pati foršākā - es gan viņu nosaucu par zirgu ielu jo centrā varēja iznomāt ratus un šoferi un laist pa ielām. Un visa zirgu radniecība(ābols kurš tālu nekrīt) mētājas uz centrālajām avēnijām. Vienā restorāna ieraudzīju spēļu automātus kādus pie mums vairs nevar ieraudzīt, piemēram, House of Dead. Whatever, tas jau netraucē tur no sešām personām iekasēt ~120 dolārus. Ā un jā tur tak šādās iestādēs ir obligāti jādod tips apmēram 10%. Labi vairs jau nav spēka braucam uz 183. ielu gulēt. Otrajā rītā maršs uz centru atkal. Protams, labāks skats ir pa nakti, bet pēc cilvēkiem uz ielas nevar spriest par to vai ir nakts vai rīts. Nu sāk līt jātirina prom. NY-Washington DC Jāatceras pierakstīt to DC, jo Vašingtonas ir visās malās, ir pat tāds štats. Gabals ir milzīgs, bet tā kā viss ir jūdzēs rodas sajūta, ka nav tik traki. Dzīvoju pie māsas viņai - liels dzīvoklis. Šeit ir daudzstāvu mājas, kas atgādina viesnīcas. Uz jumta ir baseins, un tenisa korti. Pirmajā stāvā melnā roka, kas tevi ielaiž pa durvīm melnā roka pie galdiņa, kuram tu vari uzdot sevi interesējošos jautājumus. Ir arī televizora istaba un trenažieru zāle. Vienīgā atšķirība, ka pašam jāklāj gulta. Arī te var ielekt metro un nokļūt centrā. Tur ir daudzi muzeji visi pa brīvu tikai atsevišķas lietas par samaksu. Pat Zoo ir pa brīvu. Canada, Toronto Līdz turienei no MD (Maryland štats) ir deviņas stundas jābrauc. Toronto? Tur nekā īsti nav centrs jau smuks, bet nu tāda ostas pilsēta vien ir. CN Tower skaitās augstākais pasaulē. Atlanta, GA Tas tev nav uz Kanādu aizbraukt, bet vēl pa stundu ilgāk. Atlanta rullē visādas lietas CNN centrs, Kolas muzejs. Japiereģistrējas kā members varot uz koncertiem iet pa brīvu (nezinu pats nepamēģināju). Satiku Dūdu (friends viens) aizgājām uz bowlingu tur mums notirināja 40 _ par skaistām acīm. Gribēju palikt pie frenda pāris dienas, bet nu pārējiem ar ko biju kopā biju bija citi plāni :( Nu nekas laidām uz Čārlstōnu ( tur kur „Vējiem līdzi” darbība notiek). Forši pirms iebraukšanas pilsētā ir vietiņa kur daudzas viesnīcas, bet kāda jēga ja nevienā nav brīvas istabas. Vienīgi „Travelers Inn”, jo tiem tieši tajā brīdī mainījās vadība un šo nekārtību rezultātā varēja dabūt kādu vietu kur nokrašoties. Čarlstona ir jauki – nekā daudz kā jau pilsēta (ir palmas). Ārā no pilsētas jau atpakaļ ceļā uz DC var iebraukt publiskajās pludmalēs (jāmaksā tikai par mašīnas stāvvietu). Okeāns gan ir viena sāļa štelīte un arī tiem, kas visu mūžu pie līča nodzīvojuši – viļņi pa lielu liksies. Klimats Paveicās būt DC kad tur bija reti augsta temperatūra (39 grādi pēc C). Protams, ka tam seko negaiss, ja esi uz ielas tad esi pilnīgi slapjš. Var uzelpot gaiss kļuvis riktīgi vēss 28 grādi. Tagad jau bailes kā uzpil kāda pile tā gribas slēpties zem kāda jumta. Dzīvokļos te nekas nežūst. Atstāju peldbikses, bet divu dienu laikā nekas mitruma ziņā kardināli nebija mainījies. Tas laikam dēļ tā, ka visur ir A/C (gaisa kondicionieri) un īsts gaiss jau tā vienkārši pa māju necirkulē. Sabiedrība Mājās gribās tikai, lai satiktu mīļos un dārgos, bet ne sliktos un apreibušos. Amerikāņi smaida daudz un skatās acīs un uzrunā tevi. Kanādieši smaida mazāk un vispār ir daudz konservatīvāki. Vai teicu? – Kanādā ir mazāk melno roku. Bet ir arī rupji cilvēki, kas rāda vidējo pirkstu. Neredzās tik daudz avāriju. Bet ceļu policists, kas tevi aptur nav kā bieds (kā pie mums), bet kā tavas un citu drošības apliecinājums. Kur ir visi dzērāji? Kāpēc es neredzu ielās tādus cilvēkus? Visur Eiropā tādi ir. Noslēgums Manuprāt, šī ir pēdējā reize kad esmu ASV – ne jau, ka tā gribētu, bet apstākļi spiež. Esmu guvis daudz iedvesmas un vēlot darīt daudz radošu lietu – ignorēšu skeptiskos cilvēkus ar smaidu un sadarbošos ar pozitīvi noskaņotiem. Ceru, ka šī iedvesma būs gana ilga ne kā pēc grāmatas izlasīšanas vai filmas noskatīšanās. Aizbraukt uz ASV ir forši, bet jautājums uz kurieni tieši. Tas nav kā tūristi brauc uz Latviju – tātad Rīgu. Apzinoties ASV apmērus gribās izbraukāt Eiropu krustām šķērsām.