2013.gada 19.septembris, 2.V kurss mācību ekskursijā

Jēkabpils Agrobiznesa koledžas 2.V kursa topošās grāmatvedes un kuratore Eleonora Martemjanova devās mācību ekskursijā uz Madonas un Lubānas pusi. Pirmais maršruta punkts bija Jānim Zāberam veltītais privātmuzejs "Vecais Ceplis", kuru apskatījām pēc mūsu kursa biedrenes Laumas ieteikuma. Viņa ir slavenā latviešu operdziedātāja Jāņa Zābera tuva radiniece. Mēs no Laumas studiju kursos jau vairākkārt bijām dzirdējuši par “Veco Cepli”, gan uzņēmējdarbībā, kad viņa stāstīja par šo vietu kā savas ģimenes uzņēmējdarbības piemēru, gan projektu vadībā, jo Lauma īsteno projektu muzeja labiekārtošanai. Muzejā iepazinām operdziedātāju Zāberu, kura vārds atrodams 100 Latvijas ievērojamāko personību sarakstā. Viesojoties zemnieku saimniecībā "Vaidavas", apskatījām vienu no lielākajām privātajām akmeņu kolekcijām Latvijā un klausījāmies stāstus par katra akmens unikalitāti un pozitīvo enerģiju, kā arī redzējām lielāko krūzīšu privātkolekciju Latvijā. Uzdāvinājām saimniekam 1401.krūzīti, un viņš mums pastāstīja, ka veic rūpīgu krūzīšu uzskaiti, strādājot gandrīz kā grāmatvedis. Ekskursijas vidū iebraucām Visagala kapsētā, Oskara Kalpaka atdusas vietā un dzimtas kapos, kur Kalpakam par godu 1927.gadā uzstādīts Kārļa Zāles veidots piemineklis. Trešais apskates objekts bija zemnieku saimniecība "Līvi", kurā atrodams lielākais kazu ganāmpulks Latvijā. Mēs ieradāmies uzņēmumā kazu slaukšanas laikā, redzējām šo procesu, klausījāmies stāstus gan par kazām, gan par veterināriju, uzņēmējdarbību un dzīvi. Degustācijā nogaršojām dažādu garšu kazas mīkstos sierus un kazas konservus. Pirms mājāsdošanās zemnieku saimniecībā "Ozoliņi", ieazinām mājas vīna ražošanas procesu un ar alkohola ražošanu un pārdošanu saistīto nodokļu likumdošanu Latvijā. Ekskursijā bija jauka kompānija, patīkami laika apstākļi un brīnišķīgs maršruts. Iesakām arī citiem koledžas studentiem apmeklēt šīs Latvijas vietas.