Četras neaizmirstamas dienas Bilundas “Legolandē” Dānijā (2008. gada 7.-10. augusts)

Vasaras sākumā nolēmu, ka beidzot pienācis īstais laiks bērnus (meitai – 9, bet puikam – 6 gadi) aizvest uz Dānijas “Legolandi”. Plauktā atradu no 2000. gada žurnāla “Mans Mazais” izplēsto ceļojuma aprakstu ar dažām bildēm. Jau toreiz, kad meita bija tikai 2 gadiņus veca, zināju, ka mūsu ģimene turp kādreiz aizbrauks. “Legolandes” parks atrodas Dānijas pilsētā Bilundā (Billund). 2008. gada pavasarī aviokompānija “AIR Baltic” atklāja tiešo reisu uz Bilundu, tāpēc ceļš uz “Legolandi” kļuvis ātrāks. Iepriekš, kad par šo reisu nezināju, biju domājusi ceļot ar mašīnu un prāmi. Tas būtu ilgāk, nogurdinošāk (īpaši bērniem) un arī dārgāk. Lidmašīna uz Bilundu lido 2 reizes nedēļā: ceturtdien un svētdien. Biļetē norādītais lidojuma ilgums 1st.50min. Reāli gaisā tiek pavadīta 1st. 20-30min. Bērni par to tikai priecājās, jo uz mūsu laukiem Latgalē jābrauc vairāk kā 3 stundas. Meklējot internetā informāciju par “Legolandi”, uzgāju tūrisma biroju “Express Travel”, kas piedāvā 4 dienu braucienu uz “Legolandi”. Caur tūrisma biroju iegādājos aviobiļetes un rezervēju 3 naktis ** viesnīcā “Zleep Billund” (tā ir vislētēkā viesnīca Bilundā). Par aviobiļetēm (2 pieaugušie un 2 bērni) samaksāju 496.80 Ls. Par 3 naktīm viesnīcā un par 3 brokastīm samaksāju 250 Ls. Pirmajā momentā šķita ļoti dārgi, bet atrodoties viesnīcā, redzēju reklāmas stendu, ka brokastis vienam cilvēkam maksā 59 kronas (~ 6 Ls). Vēl ceļojumu birojs piedāvāja “Seesam” ceļojuma apdrošināšanu uz 4 dienām (8.81 Ls). Parks atvērts no 15. marta līdz 26. oktobrim. Visaktīvākais periods ir tikai vienu mēnesi – no 7. jūlija līdz 8. augustam. Tad atrakcijas strādā no 10 līdz 20, bet parks slēdzas ciet 21. Šajā mēnesī parkā ir vairāk šovu (teātra un cirka izrāžu) nekā citā laikā. Darba laiku var apskatīt “Legolandes” mājas lapā: http://www.legoland-travel.dk/engelsk/. Kad pasūtīju aviobiļetes, izvēlējos augusta sākumu. Tad vēl nezināju par “Legolandes” darba laiku. Mums sanāca diezgan veiksmīgi, jo paspējām 7. un 8. augustā redzēt dažas pēdējās šova izrādes, kā arī atrakcijās piedalīties līdz pulksten 20. 9. un 10. augustā atrakcijas beidza strādāt 18 (tas šķita par ātru), bet parks vērās ciet 20. Dienu pirms lidojuma vīrs internetā mēģināja noskaidrot, kur īsti atrodas viesnīca “Zleep Billund” (http://www.zleep.dk/). Skatījāmies vairākos saitos kartes (arī satelīta bildi), bet īsti nesapratām, jo viesnīcas logo atradās uz autostāvvietas līdzās lidlaukam. Teksts vēstīja, ka uz viesnīcu no lidostas var aiziet kājām. Izprintējām karti ar cerību, ka viesnīcu nebūs grūti atrast. Izpētīju kārtīgāk arī “Legolandes” mājas lapu. Izprintēju šovu aprakstus. Tikai tad pamanīju, ka šogad “Legolande” svin 40 gadu jubileju (dibināta 1968. gadā). Pēc cenu lapas sarēķināju, ka vienas dienas ieejas biļete mums visiem četriem izmaksātu ~ 94 Ls. Tiek piedāvātas arī 2 dienu biļetes ar atlaidēm. Man šķita piemērotāka sezonas biļete (Season Pass). Ar to “Legolandi” iespējams apmeklēt visu sezonu (marts – oktobris) un cena ir apmēram 2 reizes lielāka par 1 dienas biļetes cenu. Tā mēs varētu 4 dienas “Legolandi” apmeklēt par 2 dienu biļešu cenu. Mašīnu “Rīgas” lidostā atstājām ilgtermiņa stāvvietā. Tur ir divas šādas stāvvietas: P2 (tel. 67207917) un P3 (tel. 67668240). Cena par 1. diennakti – 6 Ls, bet par 2.-10. diennakti – 3 Ls. Bilundas lidosta un viesnīca “Zleep Billund” No lidostas “Rīga” izlidojām 11.50. Tā kā Dānijā pulkstens jāpagriež par 1 stundu atpakaļ, Bilundā ielidojām 12.40. Izrādās, ka viesnīca tiešām ir bakus lidostai. Iznākot ārā no lidostas ēkas (termināla), jāpagriežas pa kreisi. Apmēram 100 m attālumā redzama pelēcīga 4-stāvu celtne. Viesnīcas nosaukums gan no tāluma nav izlasāms. Redzams tikai dzeltens taisnstūris ar uzrakstu ZZZ. Ieeja viesnīcā no otras puses. Viesnīcas numuriņos var ieiet no pulksten 14, tāpēc nedaudz jāuzgaida. Lai arī kā cerējām, pusdienas viesnīcā nevar paēst, jo restorāns piedāvā tikai brokastis. Kad viesmīle pateica, ka istaba atrodas 1. stāvā, apjuku, jo norādītajā virzienā bija redzami vien restorāna galdiņi. Piemirsu, ka mēdz būt arī 0 stāvs. Istabas durvis atslēdz ar plastikāta karti, kuru izmanto arī elektrības ieslēgšanai. Visas spuldzes ir ekonomiskās, tāpēc sākumā šķiet, ka nav pietiekami gaišs. Nelielajā istabā ir: divvietīga gulta, papildus matracis trešajam, bet 2. stāvā – gulta ceturtajam, galdiņš, krēsls, TV, pakaramie, dušas telpa, dvieļi, šķidrās ziepes. Šampūns gan nebija. No sākuma baidījos, ka lidmašīnas traucēs gulēt, taču skaņas izolācija ir tik laba, ka nedzirdējām ne kaimiņus, ne gaitenī staigājošos, ne lidmašīnu troksni. Pēdējā dienā no istabiņas bija jāizvācas līdz pulksten 11. Mantas atstājām viesnīcas bagāžas telpā un līdz vēlai pēcpusdienai dzīvojāmies pa parku. Uz lidostu gājām laicīgi, zinādami, kādas Rīgā ir rindas. Te viss bija daudzreiz ātrāk un vienkāršāk. 10 minūšu laikā mēs jau bijām saņēmuši biļeti un izgājuši mantu pārbaudi. Izlidojām 10. augustā (svētdien) pulksten 19.20. Rīgā bijām pulksten 22.00. Ceļš uz “Legolandi” No viesmīles galdiņa var paņemt Bilundas karti. Pie viesnīcas stāv velosipēdi. Iespējams, ka tos var izīrēt. Mēs nolēmām iet kājām. Līdz parkam raitā solī ejamas apmēram 25 minūtes. Izejot no viesnīcas, jāpagriežas pa kreisi. Tā kā visapkārt ir klajš lauks, aiz līkuma tālumā redzama “Legolandes” sēta. No viesnīcas līdz lielceļam nav gājēju celiņa, tāpēc jāiet pa zālīti. Vienu vakaru, kad lija lietus, nācās iet pa ceļu. Tad nožēloju, ka nebiju paņēmusi atstarotājus. Pie lielceļa jāpagriežas pa kreisi. Tur ir ceļš gājējiem un riteņbraucējiem. Ejot tikai jāraugās, vai no aizmugures nebrauc riteņbraucēji. Tālāk jāiet līdz krustojumam un pie parka sētas jāpagriežas pa kreisi. Arī te gabaliņš jāpaiet, lai tiktu līdz galvenajai ieejai. Biļešu iegāde Pie ieejas ir vairākas kases. Vienā kasē nopērkam sezonas biļetes par 1760 kronām (~ 170 Ls). Mums tika iedota parka karte angļu valodā (to parkā par velti var dabūt pie katras atrakcijas) un četras biļetes, ar kurām tikām parkā. Tālāk bija jāiet uz Informācijas telpu (pie ieejas pa kreisi). Te aizpildijām anketu (vārds, uzvārds, mājas adrese, e-pasta adrese, tel. nr.). Mūs visus četrus nofotografēja un 10 minūšu laikā bijām tikuši pie Season pass plastikāta kartītēm. Tika reklamēts, ka ar Season pass kartēm ir atlaides. Tas ir reklāmas triks, jo gan norādītajā ēstuvē, gan “Lego” veikalā šīs kartes nedarbojas jūlija un augusta mēnešos. Kartes darbojas tikai nelielā veikaliņā “Lego Market”, kurā var iegādāties iepriekšējo sezonu preces. Ēstuves “Legolandē” Lai arī bērni gribēja skriet uz atrakcijām, pirmajā dienā nolēmām vispirms ieturēt pusdienas. Iedotajā parka kartē pamanījām, ka pie ieejas ir restorāns Family Buffet. Mēs “uzķērāmies” uz reklāmas, ka restorānā ar Season pass ir atlaides. Iegājām restorānā pa blakus ieeju, tāpēc neredzējām cenas. Pie ieejas mūs apstādināja pārdevēja un pajautāja, kādu dzeramo vēlamies, cik pieaugušie būs, cik bērni un kādā vecumā bērni. Tad mums pateica cenu. Zināju, ka Dānija ir dārga valsts, bet tajā mirklī es biju šokā, jo pusdienas ģimenei izmaksāja 516 kronas (~ 51 Ls!). Atteikt bija neērti. Šis restorāns nedaudz atgādina mūsu “Lido”, tomēr nav tik garšīgi kā pie mums. Vispirms jāsamaksā noteikta summa, bet pēc tam ņem, ko gribi un cik gribi. Mēs tā arī darījām. Pēc pusdienām apēdām pat vairākas saldējuma porcijas. Salvetēs ietinām un līdzi paņēmām maizītes (bubļikus) vakaram. Kad izgājām no restorāna, pamanīju cenrādi: pusdienas pieaugušajam - 139 kronas (~14 Ls), bērnam – 79 kronas (~ 8 Ls). Dzeramie jāpērk atsevišķi. Tējas krūze maksā 20 kronas (~ 2 latus). Iespējams, ka pilsētā ēšana izmaksātu lētāk, bet mēs nevēlējāmies zaudēt laiku, jo atbraucām uz atrakciju parku nevis, lai skraidītu pa pilsētu, meklēdami lētāko ēstuvi vai veikalu. Tā kā parkā ir ap 10 dažādu ēstuvju, nākošajā dienā nolēmām pusdienot lētākā vietā. Diemžēl lētākas ir tikai ātro uzkodu ēstuves (Makdonalda varianti). 1 porcija frī kartupeļu ar vistu un salātiem – 62 kronas (~ 6 Ls), 0,5 l ūdens pudele – 17 kronas (~ 1,7 Ls). Šoreiz sanāca lētāk – ap 30 Ls. Taču bērni lielāko porcijas daļu neapēda, jo viņiem negaršo šāda pārtika. Ar vīru nolēmām, ka labāk maksāsim dārgāk, toties bērni būs paēduši normālu pārtiku. Tā nu atlikušās divas dienas atkal pusdienojām restorānā Family Buffet. Tā kā “Legolandes” parkā pārtikas veikalu nav, katru rītu pēc brokastīm uz istabiņu aiznesām jogurtu un dažas maizes šķēles vakariņām. Viesnīcā bija iespēja (aparātā) nopirkt tējas krūzi par 10 kronām (~1 Ls). Redzēju, ka daudzi dāņi līdzi uz parku paņēmuši maizītes un dārzeņus. Viņi pusdienoja speciālā vietā, kas paredzēta piknikam. Acīmredzot arī vietējiem “Legolandes” ēstuves šķiet par dārgu. Atrakcijas Cilvēku parkā ir daudz. Pie katras atrakcijas jāgaida no 5 līdz 15 minūtēm. Pieņemu, ka jūlijā te ir garākas rindas. Atrakcijas vada jaunieši (sezonas darbs), kas ģērbušies pirāta vai kovboja drēbēs. Gandrīz visiem rokās zobeni (no ūdensizturīga, mīksta materiāla). Viņi ir jautri, smaidīgi, jokojas, piedraud ar zobenu u.tml. Iedomājos, kā pie mums atrakcijas vadītu veca, īgna pensionāre, visiem aizrādot par trokšņošanu. Gandrīz pie katras atrakcijas ir stabs, pie kura bērns var nomērīties. Sarkanā josla parāda, ka tāda garuma bērni nevar piedalīties; dzeltenā josla – bērns var piedalīties pieaugušā pavadībā; zaļā josla – bērns var piedalīties viens pats. Četru dienu laikā izstaigājām parku krustu šķērsu pa vairākiem lāgiem. Nepiedalījāmies vienīgajā atrakcijā Power Builder, kur robota roka cilvēku kā mantiņu groza uz visām pusēm (arī kājām gaisā). Nobijāmies. Puiku, kurš ir apmēram 119 cm garš, nepalaida atrakcijā X- treme Racers (līdzīgs Amerikāņu kalniņam), jo tur var braukt bērni augumā no 120 cm. Protams, ka viņš raudāja, bet šis brauciens tika kompensēts ar Pūķīti (The Dragon). Pūķītis kļuva par mūsu ģimenes Top atrakciju. Četru dienu laikā to izbaudījām 7 reizes. Ļoti daudz atrakciju ir uz ūdens. To iepriekš nezināju. Daudz šļakatu un slapjumu. Visslapjākā atrakcija ir Pirātu apšaude (Pirate Splash Battle). Vēsākā dienā tajā labāk piedalīties ar lietusmēteli. Līdzās ir Pirate Water Falls, kur līdzīgi kā akvalandē bērni skraida peldbiksēs, ir nelieli slīdkalniņi un pirātu baļļas, kas piepildās ar ūdeni un ik pa mirklim uzlej uz bērnu galvām ūdens šalti. Iecienītas atrakcijas ir arī Vikingu riepa (Vikings River Splash), ar kuru brauc pa kanālu un pašās beigās, lielām šļakatām šķīstot uz visām pusēm noslīd no kalniņa. Pa nelielu ūdens krauju var traukties arī ar kanoe laivu (Lego Canoe). Straujā, bet patīkamā braucienā var griezties arī ar Jungle Rally, ko mēs nosaucām par Ritentiņu. Bērniem patika strūklaka (Fountain), kas šļaktījās, tai skrienot garām. Bet vismierīgākās ūdens atrakcijas ir Laiviņas (Pirate Boats un Mini Boats). Straujās atrakcijas fotografē. Ja izdevusies laba bilde, to pa 50 kronām (~ 5 Ls), ja vēlas, var nopirkt. Bildes tiek ievietotas glītā mapītē. Vietējie uz “Legolandi” vēsākā dienā brauca ar lietusmēteļiem un gumijas zābakiem. Ja nav paņēmušies lietusmēteļi, “plēves mētelīti” ar īsām piedurknēm var iegādāties gandrīz katrā “Legolandes” veikalā. Cenas visur ir vienādas – 25 kronas (~ 2,5 Ls). Lietussargus atrakciju laikā izmantot nedrīkst. Vairākās vietās pie slapjajām atrakcijām ir zāvētājkabīne. Jasamaksā 20 kronas (~ 2 lati), jāiekāpj kabīnē un dažās minūtēs ar karstu gaisa strūklu tiec izžāvēts. Visa ģimene piedalījāmies ugunsgrēka dzēšanā (Falck Fire Brigade). Tur savā starpā sacenšas kādas 8 ģimenes. Par uzvaru dāvanas nedod, bet prieks tāpat ir liels. Otrajā ugunsgrēka reizē mēs atbraucām pirmie. Te ir iespējams bez maksas nobildēties ugunsdzēsēja ķiverē un uz savu e-pastu nosūtīt bildi. Parkā ir vairāki vilcieniņu veidi, mašīnītes, zemūdens valstība ar zivju akvārijiem, skatu tornis un daudz citu interesantu lietu. Parkā netālu no Laiviņām (Pirate Boats) speciālos aparātos iespējams iegādāties Ātro pasi (Quick Pass). Ar šo biļeti 7 atrakcijas iespējams iziet nestāvot rindā (atsevišķa ieeja). Tā kā šo pakalpojumu neizmantojām, cenu nezinu. Mums ļoti patika kino (Lego Studios), kur divas multenes (garums apmēram 15 minūtes) ar Lego varoņiem rādīja 4D versijā. Manā bērnībā tādas filmas tika rādītas “Spartakā”. Filmas laikā jāskatās cauri brillēm un daudzas lietas šķiet ļoti tuvu. Jūtami arī vēja, sniega un šļakatu efekti. To ir vērts redzēt. Mēs katru filmu noskatījāmies pa 2 reizēm. Netālu no kino ir Lego Mindstroms, kur var paspēlēt kompjūterspēles vai pēc noteiktām shēmām uzmeistarot kustīgu Lego lietiņu. Bijām uz vairākām klaunu izrādēm. Ļoti patika Cietokšņa uzvedums par princesi un princi (Mini Castle). Tajā bija dažādi smieklīgi pārpratumi un visi varoņi ik pēc laika krita (leca) no pils ūdenī. Tas mazajos skatītājos izraisīja smieklus. Izrādes notiek vairākas reizes dienā. Laiki jāskatās uz stendiem parkā vai netālu no izrādes vietas. Kad atrakcijas beidza darboties, atlikušās stundas staigājām pa parku, pētot mazās Lego pilsētiņas, braucošās mašīnas un peldošos kuģīšus. Tīri labi parkā starp šīm kustīgajām Lego lietām jutās arī pīles. Arī lietainā dienā parkā ir ļoti daudz cilvēku. Veikali un tualetes Lego konstruktori “Legolandē” ir gandrīz tādā pašā cenā kā pie mums Latvijā. Varbūt pat dārgāki. Nobrīnījos, ka lidostas veikalā Lego izvēle ir lielāka kā “Legolandes” veikalā Lego Shop. Kā suvenīru nopirkām atslēgu piekariņu ar Lego cilvēciņu. Tie pārdodas gandrīz katrā veikalā. Iespējams, ka tuvāk ieejai, izvēle ir mazāka. Cena: 35 kronas (~3,5 Ls) par vienu vai 60 kronas (~6 Ls ) par diviem. Cenas visur vienādas. Puikam nopirku zobenu un vairogu. Visos veikalos to cena ir ap 70, 80 kronām (7 - 8 Ls). Taču “Lego Market” blakus Lego veikalam tos var iegādāties par 15 kronām (1,5 Ls). Tie ir iepriekšējo gadu ražojumi, bet kvalitāte tāda pati. Patiesībā biju gaidījusi, ka Lego veikalā (Lego Shop) būs lielāka konstruktoru izvēle. Vismaz tā sapratu pēc mājas lapas reklāmas. Tualetes parkā ir ļoti daudz un bez maksas. Nav jābaidās, ka būs jāstāv garā rindā vai jāskrien uz noteiktu parka galu. Sanita Nikitenko P.S. Ceru, ka apraksts Jums palīdzēs labāk ieplānot braucienu uz “Legolandi”. Ja vēlaties parku izstaigāt pilnībā, nepieciešamas vismaz 2 pilnas dienas, jo parkā laiks paiet ātri. Trešajā dienā mēs uzstādījām rekordu, jo pa visu dienu (8 stundu garumā) piedalījāmies 20 pasākumos.