Starp opāliem un ķenguriem

  • 2 min lasīšanai
Braucam...visapkārt tas pats tuksnesis. 724km no Uluru ziemeļos uz Coober Pedy, Austrālijas opāluvgalvaspilsetu, kamieļus neredz,laikam noslēpušies aiz apvārksņa...gids stāstīja, kā viņus šauj no helīšiem, nošauj, bāc, beigts un paliek turpat tuksnesī - a tur karsc un beigtais kamielis saulē ņem un uzpūšas un tad uzsprāgst, tādejādi veicinot globālo sasilšanu...vizuāli var iedomāties tādu kompj spēli, tuksnesis, lidinās helīc un jāšauj pa kamieļiem un , ja veiksmīgi, tie kā bejevell sprāgst pa visu tuksnesi. Pa ceļam jāpiestāj, visiem pieturas punktiem ir savs nosaukums - Kings Creek Station, Marla..šis ceļš ir nosaukts kārtīgā vīra Džona McDouvela Stjuarta vàrdà, kurš 1872 gadā nosoļoja visu ceļu no ziemeļiem lidz dienvidiem, it kā mūsu virzienam pretī, Explorer Highway, kāds meklēja zeltu, kāds opālus, uz ēzelīšiem , uz kamieļiem, uz dienvidiem, līdz 1900. ? Kas? Nu protams Union Pacific Amerikā, te Old Ghan Railway. Nu jā, jāpiestāj un kaut kas jāapēd,tas gan ir brauciena budžetā, bet jāsaka, ka šî valsts ir necerēti dārga. Un šprotes vai tūristu brokastis tā nemaz neiešmugulēsi, jau pirmie muitnieki ar suņiem visu atņems, vēl šprotes sanāks mašīnas cenā.. Nakšņosim Coober Pedy, izrunā kā Kjuba Pīdī- baltā cilvēka mājā. Tikko garām aizleca brīvs, ducīgs ķengurs...autobussiņš piestāja, viņš ar...rūpīgi nopozēja un tad aizleca savos ķengura ceļos. Ko nozīmē, ja ceļam pāri lec ķengurs? Tas nozīmē, ka viņš kaut kur lec. Gar ceļmalu tādi kā izrakumi - cilvēki kopš 1900iem rok opālus, gan regulāri, gan nedēļas nogalēs, ceļmala kā nosēta ar opālus rakumiem....mazajā pilsētiņā daudzu tautību racēji, daudz itāļu, grieķu, personāžu un tīpu, kas dzīvo zem zemes, jo citādi te karsts - ārā kādi 40, zem zemes - 22 cauru gadu. Opālus kā traki iepērk ķīnieši. Coober Pedy- Mud Hotel...laimes meklētāji, opālus racēji. Fantastiski iespaidi: Vairāk kā 45 nacionalitātes, dažādu konfesiju baznīcas, ~ 4 tūkstoši ziemā, vasarā, kad temperatūra sasniedz 48. - 50 grādus paliek ~ 1000, 3/4 iedzīvotāju dzīvo pazemes mājās- lai vasarā dzesētu virszemes divstāvu māju, elektrība maksā ~ 1000$. Bet apakšzemes dzīvoklis ~ 150, ūdens - 1 km - līdz 5- $. Dadzi cilvēki te vienkārši ceļo cauri un paliek...līdz Adelaidai ar autobusu 12 stundas, var braukt arī ar vilcienu, bet biļete var maksāt līdz 4000$. Ja nu ir vēlme Coober Pedy izkāpt- stacijas nav, laicīgi jābrīdina mašīnists un tad kāds ar mašīnu rauc līdz dzelzceļa līnijai 30 km, mašīna ar gaismām 3os naktī stāv pie sliedēm un jāiedomājas tas garais vilciena sastāvs, kas 1 cilvēka dēļ nakts un tuksneša viducīapstājas. Cilvēki, ar kuriem runāju, katrs te palicis caur braucot, esot ļoti draudzīga community, viens otram ļoti palīdz, ja kādai ģimenei iet grūti, uz sliekšņa atstāj ziedojumus, vāca arī serbiem...te nav 21. Gadsimts...opālu raktuves darbojas kopš 19-padsmitajiem, viļņveidīgi piesaistot meklētājs. Pēdējais opālu drudzis bija 90 - os, kādam laimējās dienas laikā nopelnīt 50 -60 tūkst austr$, citu gadu nopelnot tikai 250$. Veiksme kā mainīga vērtība. RFDS - royal flying doctors service- àtrà palīdzība Austrālijas plašumos. Ja nu tomēr ceļosiet pa šo maršrutu- piestāj iet MudHutMotel, sirsnīgi ļaudis...bezmaksas WiFi te nav bieži.... Tālāk uz dienvidiem , raugoties līdzenuma krūmos un sausajās zālēs līdz pat apvārksnim var domāt par visu ko un var jau arī vienkàrši nedomāt...pēkšņi paveras mirdzoši balts līdzenums- sāls ezers....fantastiska sajūta ar plikām kājām uzkāpt uz virsmas, kas izskatās ka ledus, bet nav...kā daudzas lietas šajā pasaulē : izkatās/ bet patiesībā...nu jà, šo mirdzoši lauku bija jāsver ātri, nedrīkst runāt...jo mušas miljoniem...sāls ezers no Uluru laikiem, kad pirms 350 milj gadu uz Austrālijas kontinenta palika iekšzemes jūra ne mazāk kā 16 tūkst hektāru, braucot uz priekšu- vēl viens...krūmu pat vairs nav, kāds noskrūvēts ainavu...blakus brauc vilciens, man ir niķis skaitīt vagonus- 95. Nakšņosim Port Augusta ( jāizrunā -Poagusta) , šodienā īsais pārbrauciens - tikai kādi 470 km.


Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais