6. daļa jeb kopsavilkums

Pirmdiena, 12. novembris Toties no rīta pilsēta jau šķiet daudz draudzīgāka un patīkamāka. Nejauši uzejam kafejnīcu, kur pasniedz un ļooti labu kafiju, un arī daži satiktie vācieši mums vairs neliek justies kā “baltajiem zvirbuļiem”. Īstenībā par šo dienu nav daudz ko stāstīt – lielāko tās daļu mēs pavadām vai un lidostās vai lidmašīnās (dodamies no Tustlas uz Mehiko, lai pēc tam lidotu uz Kankunu). Pieminēšu vien to, ka arī Tustlas lidosta ir ļoti moderna, mūsu bagāža atkal tiek pakļauta nopietnai kontrolei, bet tas notiek laipni un pieklājīgi. Saprotam, ka viņi tikai dara savu darbu. Otra lieta, ko būtu vērts pieminēt ir tas, ka Mehiko no gaisa tumsā izskatās ļoti skaisti – milzīgs laukums ar daudzām gaismiņām, kurām pa vidu kā melni nezvēri guļ kalnu grēdu kores. Visur, cik tālu vien skatiens sniedzas – lampiņas…. Plaijā del Karmenā ierodamies jau tumsā. Pūš stiprs vējš, cerams, ka tas rīt nesapūtīs mākoņus. Vējš purina jumtus, izkārtnes un galdautus, bet izskatās, ka te neviens par to neuztraucās. Otrdiena, 13. novembris Plaija del Karmena ir visīstākā kūrortpilsēta – tā vien šķiet, ka visi kūrorti tiek veidoti pēc vienas formulas. Tādas pilsētas var atrast visās pasaules malās, atšķiras tikai suvenīri un valūta. Ja dodaties uz Meksikas Karību jūras piekrasti jeb tā saukto Rivera Maya, tad varat neuztraukties, ka nerunājat spāniski, te spāņu valoda nav nepieciešama (pārējā Meksikā turpretī tā ir vienīgā iespēja sazināties ar vietējiem). Vienīgais, kas jums jāņem līdzi uz šejieni, ir labi daudz naudas, jo, kur ir aitas, tur ir cirpēji. Cenas šeit krietni vien pārsniedz vidusmēra cenas pārējā valstī. Tomēr taisnības labad jāsaka, ka Karību jūra ir ļoti skaista, tieši tāda, kā to mēdz attēlot tūrisma bukletos – koši tirkīzzaļš ūdens un baltas, smalkas smiltiņas…. tikai es nākamreiz izvēlētos to baudīt kādā nekūrortā, kaut vai Puerto Morelosā, kur apmetāmies pirmajā vakarā. Pirms došanās uz sniegoto Latviju, mēs alkatīgi tveram saules starus, gribam uzsūkt pēc iespējas vairāk siltuma, un citu jau te arī nav ko darīt. Varbūt ir, bet aiz šausmīgās komercializācijas nespējam un nav vēlmes to saskatīt. Protams, nirējiem gan te ir paradīze… ja nemelo piedāvājumi tūrisma informācijas stendos… Pēc Lonely Planet ieteikuma dodamies uz “vienu no labākajiem jūras produktu restorāniem “El Oasis””. Un neesam kļūdījušies! No 10 ballēm es šim restorānam dodu visas 10! Viss ir super: gan apkalpošana, gan atmosfēra, gan ēdieni. Un porcinas milzīgas! Pēc pusdienām ļaujamies ziņkārībai un nedaudz paklīstam pa 5. avēniju, kur cits pie cita izvietojušās dažādas suvenīru tirgotavas (piedāvājums gan visās ir līdzīgs) un ēstuvītes. Pirmo reizi, kopš esam Meksikā, no visām pusēm dzirdam “Hola, amiga!”, “Hey, ser!”, “Over here, almost for free!”, “Come in, only 5 minutes!”, utt. Katrs tirgotājs un viesmīlis cenšas piesaistīt sev tūristu uzmanību, un ir jau arī jācīnās, jo konkurence ir milzīga. Pārsvarā gan piedāvājums visur ir vienāds, un jebkuru lietu rotā uzraksts “Playa del Carmen”. Atvadas no Meksikas nosvinām kādā sporta bārā. Sūcam pinas coladas un vērojam garāmgājējus. Un vēl nobaudām kafiju ar čili - fantastika! Saucas “Café Maya” – iesaku, ja kādreiz gadās! Trešdiena, 14. novembris Šodien ir mūsu pēdējā diena šajā skaistajā, viesmīlīgajā valstī, tādēļ rīta pusi vēl pavadām pludmalē. Jau pēcpusdienā kāpjam lidmašīnā, lai dotos no +30 uz – 3… Ir dikti, dikti žēl, bet zinu pilnīgi noteikti, ka vēl palika daudz neredzētā, daudz nepiedzīvotā un neizjustā. Un pie iespējas we’ll be back!!! Un tagad brauciena praktiskā puse…. Braucām ar angļu kompāniju Thomsonfly no Londonas uz Kankunu un tā pat atpakaļ. No Rīgas uz Londonu un atpakaļ tikām ar Ryanair. Ceļš kopā mums izmaksāja ~700 ls (uz abiem). Pārbrauciens no Stanstedas uz Getviku un atpakaļ no getvikas uz Stanstedu – 60 mārciņas (uz abiem). Iekšējie pārlidojumi Kankuna – Mehiko, Mehiko – Uatulko, Tustla Gutjerresa – Mehiko – Kankuna izmaksāja aptuveni 350 ls. Viesnīcas ~ 17-25 ls par nakti 1 šotiņš laba meskala krodziņā – 70 peso jeb 3,50ls. 1 l svaigi spiestas sulas – 40 peso jeb 2 ls. Brokastis vidēji 50-65 peso/pers. (ietilpst kafija, augļi, omlete ar bekonu vai citādi pagatavotas olas, grauzdiņi, marmelāde, dažreiz arī pankūkas). Fotogrāfijas izgatavošana uz papīra (Uatulko) – 1,5$/gab Pusdienas ar diviem ēdieniem un dzērieniem 2 personām – 250-400 peso (protams, atkarīgs no katras konkrētas vietas, varēja paēst arī daudz lētāk) Brauciens uz piramīdām uz Gvadelupes baziliku – 700 peso (uz abiem) T krekls pie piramīdām – 30 peso 1/2 l ūdens pie piramīdām – 10 peso Citytour autobusa biļete Mehiko – 115 peso Taksometrs no Mehiko lidostas uz viesnīcu centrā – 22$, atpakaļ – 15$. Un tagad pats svarīgākais.... 1) Pavisam noteikti nepieciešamas spāņu valodas zināšanas, ja vien nav nolūks dzīvoties tikai pa kūrortiem. Meksikāņi ārpus tūrisma nozares angliski nerunā! 2) Ja negribat lieki zaudēt laiku un naudu, meklējot izdevīgākos piedāvājumus, lētākās un labākās viesnīcas, tad ceļojuma plānošanu neatlieciet "uz vietas", bet ievāciet pēc iespējas info jau mājās. Es biju izdrukājusi pat lidostu plānus, autobusu sarakstus, muzeju, u.c. darba laikus, telefonus, pilsētu karšu fragmentus, un tas mums vairākkārt ļoti noderēja! Uz vietas fiziski nav iespējams apbraukāt vairākas viesnīcas, piemēram, lai izvēlētos piemērotāko - tad atliek paļauties vai nu uz ceļveža vai taksista ieteikumiem.