Sūtot sveicienus no Portugāles :)

Vieta, kur septembra vidū lutina saule, cilvēki uzņem ar smaidu un ir ļoti draudzīgi ir Portugāle. Dodoties prom, 7. septembrī manī valdīja dalītas izjūtas, bija prieks par iespēju doties, bet no otras puses- bailes no tā, kas sagaida. 3 mēneši ir ilgs laiks, bet pirmā nedēļa parādīja to, ka šis laiks šeit tiks pavadīts labi. :) Kamēr citi mūsu skolas biedri jau uzsākuši cītīgas mācības, portugāļu bērni vēl bauda brīvdienas. Skola sākas pirmdien. Arī mēs ar Kaču rīt dosimies uz skolu, mums par nožēlu, skaistās kleitas un kurpes šeit neviens nevilks, arī mēs ne- skolas sākšanās šeit nav svētki. Kamēr vēl nebija jāiet uz skolu, iepazinām apkārtni, savu host ģimeni- mammu, tēti, divas māsas un brāli. Es tiku uzņemta ļoti laipni. Arī latviešiem satiekoties vajadzētu sabučoties uz abiem vaidziņiem kā to dara portugāļi. Ar smaidu sejā klausījos, kā šejienieši centās izrunāt manu vārdu, jo ''Laima'' taču ir ļoti latvisks vārds. Esmu nobaudījusi dažādus portugāļu ēdienus. Ēdienreizes šeit ir ļoti nozīmīgas, tad tiek izslēgts televizors, nolikts malā mobilais telefons- tas ir ģimenes laiks. Kad atbraucu šeit, dēļ laika maiņas, ļoti ātri devos gulēt- pēc portugāļu laika septiņos, bet pēc latviešu laika deviņos-no rīta host mamma bija ļoti uztraukta, jo es nebiju ēdusi vakariņas, tāpēc brokastīs dabūju dubultporciju. Jaunieši savas brīvdienas šeit pavada visai interesanti- tv un dators, kaut vai ārā ir brīnišķīgs laiks- saule, +28. Bet par spīti viņu brīvā laika pavadīšanas paradumiem, esmu tikusi pie ekskursijas pa Gafanha da Nazare- pilsēta, kur es dzīvoju- un Aveiro- lielāka pilsēta, kas atrodas 5 minūšu braucienā- un Costa Novu, kas arī ir ļoti tuvu mūsu pilsētiņai Vēl esmu paspējusi noķert saules starus okeāna krastā, pabraukāties ar ričuku. Vēl ļoti labas skolotājas pakļautībā mācāmies portugāļu valodu. Jāpiemin tas, ka skolotāja runā tikai portugāļu valodā, bet mācāmies ātri, lai līdz decembra sākumam varētu runāt portugāļu valodā kā citi mūsu skolas biedri- tātad mums priekšā smags darbs! Saņemot vēstules no draugiem, bieži tiek uzdots jautājums: ''Vai nepietrūkst mājas?'' Varu teikt to, ka ir diezgan grūti pierast pie domas, ka būšu prom 3 mēnešu, bet ir skype un draugiem.lv, ir telefons, tāpēc nav par ko uztraukties, es ceru. :D Man tiešām ir paveicies ar viesģimeni, viņi plāno brīvo laiku, rēķinoties ar mani, izplāno nedēļas nogales tā, lai man ir interesanti un vienmēr ir gatavi uzklausīt. Sūtu sveicienus no Portugāles. :) Saulē iedegusī Laima. ;D Būšu priecīgi, ja uzdosiet kādu jautājumu- ask.fm/laiimiigaa