Berlīne jūlijā...

Berlīne jūlijā... Četras dienas Berlīnē. Ceļotāji - 2 pieaugušie, 2 bērni (1 un 9 gadi). Mēķis - atpūta un izklaides/ apskates programma ģimenei. Kopējās izmaksas patuveni 1200 EUR. Lidmašīnas biļetes (easyJet) Rīga (RIX) - Berline (SXF) turp un atpakaļ 4 cilvēkiem = 221 EUR. Dzīvošana īrētā dzīvoklī (http://www.ferienwohnung-zimmer-berlin.de/ vai http://www.berlin4rent.com) - 4 naktis = 355 EUR. 1. PALDIES iepriekšējiem rakstītājiem. Noredēja gan draugiem.lv, gan calis.lv apraksti par citu ceļotāju pieredzi! 2. Ļoti noderēja grāmatiņa TOP 10 BERLĪNE. Tādas (dažādās valodās) redzēju ne vienam vien Berlīnes viesim). 3. Berlīne ir ļoti draudzīga pilsēta bērniem (sevišķi mazajiem, kas pārvietojas ar ratiem un nepieciešams nomainīt autiņbiksītes!). 4. Mums gan nevajadzēja pārbaudīt kā tas darbojas, bet labāk nokārtot ceļojuma apdrošināšanu, kas mums 4 cilvēkiem uz 5 dienām izmaksāja Ls 8.13 (Balta). 5. Šis vairāk ir praktisks apkopojums, nevis emocionāls apraksts. Tad neliels apraksts par mūsu ceļojumu. Lielākajam bērnam tā patika, ka viņš prasīja vai nākošgad atkal braukism uz Berlīni :) 1. diena. Rīgā līdz lidostai pilnīgi mierīgi var doties ar autobusu (ja dzīvojat centrā vai ir ērta satiksme līdz Katedrālei). Darba dienas plkst. 12.00 nav daudz pasažieru. Lidostā, kā jau parasti. Bērnu ratus izmantojam līdz pat iekāpšanai lidmašīnā (tiek nodoti pie pašas iekāpšanas). Lidojums aptuveni 1h 20 min. Nosēšanos mazākais bērns sagaida saldi guļot. Pat nezinu vai tas atviegloja mūsu pārvietošanos pa Šonefeldas trepēm un gaiteņiem vai sarežģīja... Ratus saņēmām kopā ar somām. Par laimi nesalaustus. Ir dzirdēti stāsti par nolaustiem riteņiem, saliektām asīm u.t.t. Esam Berlīnē. Laika satrpība - 1 stunda. Noregulējam pulksteņus un dodamies meklēt dzelteno BVG kiosku. Atrodam tikai automātu, kas pieprasa tikai precīzu naudu. Cenšos samainīt naudu (500 EUR banknote). Par to valūtas maiņas punktā tiek prasīta komisijas maksa. Beidzot atrodam arī kiosku, kur var iegādāties WelcomeCard. Pirkām ABC zonām, 72 stundām (no aktivizēšanas brīža 1 pieaugušais un 3 bērni var pārvietoties visā pilsētā ar jebkuru transporta līdzekli) + klāt nāk atlaižu grāmatiņa dažādām izklaides un atpūtas vietām, ēstuvēm, restorāniem. Katram pieaugušajau 24.50 EUR. Vajadzēja labāk parēķināt :) , jo ielidojām pēcpusdienā un vakarā braukšanas karti neizmantojām. Pietiktu, ja nopirktu biļeti, kas derīga 1 stundu (lai aizbrauktu līdz mītnes vietai) un 72 stundu WelcomeCard aktivizētu nākamajā rītā. Saites, kas var noderēt: http://www.berlin-welcomecard.de un http://www.bvg.de/index.php/en/Bvg/Start Ar S-ban dodamies uz pilsētu. Mūsu sarunātais dzīvoklis ir Savigyplatz rajonā. Sazvanamies ar dzīvokļa izīrētāju un laimīgi nonākam savās Berlīnes mājās. Samaksājam saimniekam (viņš izraksta arī kvīti) un 4 diennaktis dzīvoklis ir mūsu rīcībā. Dodamies nelielā apkārtnes izpētnes gājienā. Un vakariņās. Tā kā ik pa laikam uzlīst lietus, tad nolemjam šajā vakarā tālu nedoties. Paēdām turpat, vienā no Savignyplatz krodziņiem. Rēķins 3 personām = 29 EUR (zupa, 2 picas, alus, sula, ūdens). Mazajam bērnam līdzi vēl sava - mazuļu pārtika burciņās :) Pēc vakariņām dodamies uz zināmo pārtikas veikalu (Ullrich), kas atrodas pārejā pie stacijas Zoologishcer Garten. Tur iepērkam pārtiku nākamās dienas brokastīm un dodamies mājās, lai nākamajā dienā ar jauniem spēkiem varētu doties "iekarot" Berlīni! 2. diena. Pēc brokastīm dodamies uz ZOO, kas faktiski bija galvenais ģimenes interešu objkets. Pērkot biļetes atkal jāparēķina kā izdevīgāk, jo ir atlaides gan ģimenēm, gan WelcomeCard atlaides... Tā kā par WelcomeCard veiksmīgi aizmirsām :), tad mums kombinētās biļetes (zoo un akvārijs = kombi) izmaksāja - pieaugušie 2x18 EUR + 1 bērns 9 EUR= 45 EUR (tikpat cik kombinētā ģimenes biļete). Jārēķinās, ka šis "pasākums" aizņem vismaz 4-5 stundas. Ja uz akvāriju ejat pēc ZOO, tad noteikti nolieciet biļetes kādā zināmā vietā... Pat to zinot, man sānaca parakāties pa somu un panervozēt :))) Parka teritorijā ir kafejnīca. Cenas vidējas. Var arī ņēmt savas maizītes (vai citu "ēdmaņu") līdzi un uz kāda no daudzajiem soliņiem atpūšoties ieturēties! Mēs par maltīti samaksājām 27.55 EUR (spagetti, risotto ar jūras veltēm, desiņa ar tomātu mērci un kartupeļiem, Fanta, ūdens, alus). Pēc Zoo devāmies uz Potsamer laukumu. Senākais Eiropas luksofors (interesants, jo gaismas izvietotas nevis vertikāli, bet horizontāli :)) Ejam uz Sony centru. Iespaidīgs. Ar vecāko bērnu dodamies uz Legoland Discovery Centre (1 pieaugušais+1 bērns), komplektā nopērkam arī biļeti uz Sea Life Aquadom (2 pieaugušie+1 bērns), izmantojam WelcomeCard atlaidi, kopā = 34.87 EUR. Jāpiebilst, ka mazajam bērnam ieejas biļetes nevajadzēja pirkt nekur!!! Sākums mazliet garlaicīgs, jo viss stāstījums un uzdevumi/ jautājumi bērniem notiek tikai vācu valodā. Reāli patika 4D kino (ar visu vēju un ūdens šļakatām). Visu apskatot secinājām, ka interesants pasākums :))) Arī tur var pavadīt pāris stundas, tikai mūs ārā gaidīja mazais (ratos gulošs) ar tēti. Pēc tam visi devāmies uz Sea Life Aquadom netālu no AlexanderPlatz. Piezīme: saglabājiet biļeti! un izejot ārā neskiet prom, jo jādodas vēl "pāri ielai" uz RadissonSAS viesnīcas liftu, kur ir ekspozīcijas turpinājums - "brauciens ar liftu akvārijā". Pastaigas solī apstaigājām vēl Aleksandra laukuma apkārti un devāmies mājup. 3. diena. Brauciens uz Potsdamu. Tā kā joprojām darbojas mūsu aktivizētās WelcomeCard ABC zonai, tad arī par transporta biļetēm līdz un pa Potsdamu nav jādomā. Ik pa laikam līņā smalks lietutiņš. BVG punktā noskaidrojam kurš autobuss mūs aizvizinās līdz pilij. Apskatam SanSouci pils apkartni un dārzus. Arī jauko Ķīnas tējas namiņu, botānisko dārzu. Pilsētā ieturam maltīti (apmēram 30 EUR). Un, tā kā joprojām līņā, dodamies atpakaļ uz Berlīni, tā arī neapmeklējuši ieplānoto Babelsbergas Filmu parku :( Jāsāk plānot nākamā (pēdējā) diena, lai maksimāli aptvertu iespējamos apskates objektus! 4. diena. Rīts ataust saulains un jauks. Pabrokastojam un dodamies uz 100. autobusu. Braucam no Zoo līdz Aleksandra laukumam. Apskatam Berlīni miniatūrā (Alexa tirdzniecības centra 4 stāvā) - WelcomeCard atlaides (www.loxx-berlin.de). Tad dodamies gar upi uz kuģiti. Atkal izmantojam WelcomeCard atlaides: 50% bērnam un 25% pieaugušajiem = 19 EUR. Seko stundas brauciens pa upi un gida stāstījums vācu un angļu valodā. Tupat pie Alexanderplatz stacijas paēdam vienā no stacijas picērijām (pica, lazanja, pasta ar tunci + 3 dzērieni t.sk. alus = 14.00 EUR). Mūsu apskates skrējiens turpinās uz TV torni. Tur, diemžēl (vienīgā vieta, kur ar to saskārāmies), nelaiž ar bērnu ratiņiem. Atkal izmantojam WelcomeCard atlaides: 1 pieaugušais+1 bērns = 10.50 EUR. Tad pārbrauciens līdz CheckPoint Chalie, kur atkal izmantojam WelcomeCard atlaides :) 12.50 EUR. Lielajm bērnam šis muzejs ļoti patika. Arī man. Iespaidīgi, jo patiesībā liek aizdomāties, gan par traģēdiju, kas skāra Vāciju pēc kara, gan par cilvēku fantastisko izdomu, lai tik varētu pārkļut robežai - uz Rietumberlīni!!! Vēl apmeklējam lielāko Eiropas staciju Berlin Hauptbahnhof. Iespaidīgi gan :) 6 līmeņi, pienākoši un aizbraucoši "dažāda kalibra" un nozīmes vilcieni... Tupat blakus ejam apskatīt smilšu skulptūras. Arī Brandenburgas vārti, Unter den Linden un Reihstāga ēka ir mūsu maršrutā. Tā kā šis ir mūsu pēdējais vakars Berlīnē, tad derētu beidzot arī kādu suvenīru iegādāties. Tos izvēlamies vienā no EuropeCenter veikaliņiem. Vēl paspējam uz C&A (kur pavēlā vakara stundā (plkst. 21) satiekam iepērkoties vēl pāris latviešu ģimenes). Tā kā sākusies izpārdošanu sezona, tad ļoti izdevīgi "apģērbām" bērnus. Cenas kopumā vidējos veikalos nedaudz lētāk kā pie mums, tikai izvēle daudz lielāka, bet atlaižu laikā reāli izdevīgi!!! Vakarā pakojam somas, jo nākamajā dienā agri jādodas uz lidmašīnu. 5. diena. Ceļamies agri, lai laicīgi tiekam uz lidostu. Iepriekšējā vakarā esam izpētījuši vilcienu sarakstu. Ceļš no Savignyplatz līdz Schonefeld izvēršas interesantāks nekā domājām. Izrādās, ka sākušies kaut kādi remontdarbi (vai tad tūristi pievērš uzmanību kaut kur stacijās izliktiem paziņojumiem? :)). Brauciena laikā nākās 2x pārsēsties!!! Labi, ka braucām vienu vilcienu agrāk, savādāk sanāktu pastresot vai paspēsim uz reģistrāciju... Laicīgi esam lidostā. Vēl paspējam termināla 2. stāvā uzēst (Movenpick Arabica Airport). Iesaku nobaudīt arī svaigi spiesto sulu (3.5 EUR). Mazais bērns tur iemācījās dzert no salmiņa :))) Laikam tik ļoti gribējās sulu, ka nācās saprast "kā salmiņš darbojas". Pirms tam tas tika vienkārši košļāts :) Lidojums - nekas īpašs. Iekāpšana, tāpat kā Rīgā - pēc "svarīguma" grupām. Sākumā "ātrie", tad pasažieri ar bērniem, tad visi pārējie. Pārāk steigties uz iekāpšanas zāli (pārpildīto) gan niesaku. Tur galīgi nav ko darīt! Ja nu vienīgi kāds lasāmgabals līdzi. Un tad pēc Satiksmes autobuss no lidostas pārpildīts. Tāpēc ar mazo, gulošo bērnu (atkal nesagaidīja nolaišanos nomodā) izvēlamies tomēr takša pakalpojumus. Nebija tik traki - Ls 10 līdz centram. Rezumē: ļoti patika, noteikti brauksim vēl, jo arī neapskatītā palicis vēl ļoti daudz!!