Pēc vairākiem lūgumiem - ātrais Saaremaa ceļojums :) upgrade

Pāris gadus atpakaļ Draugos ievietoju vienu Saaremaa maršrutu, kurš nu jau ir izbraukts ap reizēm desmit. Tagad labprāt padalīšos ar manis sacerēto maršruta šī gada versiju. Pagaidām vēl nepazīstu nevienu cilvēku (kurus esam veduši uz Saaremaa pēc mana maršruta), kurš būtu bijis neapmierināts ar redzēto. Parasti tūrisma firmas piedāvā mazāku objektu apskati, bet manā versijā ir samērā intensīvas 2 dienas Saaremaa, vairāk domātas tiem, kuriem nav atvaļinājums, bet gribas izjust kādu jaunu vēsmu - tātad, ar iekļaušanos sestdienā un svētdienā. :) Te būs: Saaremaa brīvdienu brauciena saturs-plāns 1.diena turpceļš 255km (plānotais laiks ir max, ja būsim aktīvi un operatīvi gala mērķi sasniegsim ātrāk!): • izbraucam no Rīgas 17.30 piektdienā pēc darba; • šķērsojam Latvijas robežu ap 19.30; • braucam cauri Parnu ap 20.30; • sasniedzam prāmi Virstu ostā ap 21.45; • izbraucam ar prāmi 30-40 min. robežās; • iebraucam Kuivastu (Saaremaa) ostā ap 23.00; • šķērsojam Vaikese līča dambi, kas 5km garš uzbērums, kas savieno Muhu un Saaremaa salas; • iebraucam uz nakšņošanu Kipi-Koovi Matkakeskus kempingā (ap 32km no Kuresaare un ap 110 no Kuivastu ostas). 2.diena pasākuma oficiālais sākums - apmēram 220km (šajā dienā mēs nepakļaujamies īpašiem laika ierobežojumiem) • apmēram 9.30 pametam kempingu un dodamies dienas iesildīšanās braucienā - dabas skatu, putnu un salas apmeklētāju brīvā laika pavadīšanas iespēju vērojumos virzienā Kipi – Kaugatoma – Lindmetsa – Ohesaare – Saare, pa ceļam vērojam uz sēkļa uzskrējuša kuģa vraku, bākās, vēja ģeneratorus un būvējam „smilšu” pilis pludmalē; • Ohesaare – Saare posmā apskatām kara gadu relikvijas; • Saare apskatām bāku, no kuras skaidrā laikā var saredzēt Kolkas ragu – centīsimies to saskatīt (PSRS laikos šī bija slēgtā armijas teritorija); • Pēc nelielas pastaigas turpinām pārbraucienu uz nedaudz mistisku vietu Kaalu ezeru, kas radies nokrītot meteorītam, tiem, kuriem interesē suvenīru iegāde – to var izdarīt pie ezera suvenīru tirgotājiem (daudzi saprot latviski – tā kā uzmanīgi ; • ceļu turpinām uz Saaremaa simbolu Angla vējdzirnavām, vai šis simbols dabā atstāj simbola iespaidu – par to varam diskutēt ; • tālāk atkal pievēršamies dabai un braucam uz iespaidīgāko apskates vietu Panga krauju (augstums 21m) un izmantojam iespēju to apskatīt gan no augšas gan no jūras krasta (virziens Leisi – Panga), šeit arī var iegādāties suvenīrus; • tālāk noslēdzot dabas apskates tūri dodamies uz Tagaranna jūras ragu, no kura var redzēt iepriekš minēto klinti-stāvkrastu un gūt vēl dažus patīkamus iespaidus (virziens Panga – Mustjala – Tagaranna). • tuvojoties dienas noslēgumam dodamies cauri salas vidienei uz galvaspilsētu Kuressaare, kur varam apmeklēt veikalu – mazajam šopingam, ja tāds būs nepieciešams; • No Kuressaare dodamies uz savu kempingu. Par pusdienām šajā dienā varam balsot, ja būs liela apetīte varam pusdienot Kaalu ezera restorānā, lai savāktu spēkus dienas otrajai daļai, vai arī varam ņemt līdzi uzkodas un sarīkot nelielu pikniku. 3 diena pasākuma oficiālais turpinājums - apmēram 230 km (esam atkarīgi no laika sadalījuma) pasākuma noslēguma diena, pēc brokastīm esam gatavi norēķināties un atstāt kempingu, pie kempinga varam ieskatīties mini zoo dārzā un dažās padomju laiku atmiņās. • pēc kempinga atstāšanas pievēršamies vēsturei un ap 10.00 dodamies uz Kuressaare apskatīt 14.gadsimta bīskapa cietoksni, kurā strādā Saaremaa muzejs, kuru mēs apmeklēsim; • dodoties prom no Kuressaare apmeklējam lielveikalu (nav obligāts pasākums) ar domu kaut ko no Igauņu pārtikas (Saaremaa degvīns vai siers) iegādāties mājiniekiem; • atkal nedaudz iedziļināmies senatnē apmeklējot 13.gadsimta cietokšņa baznīcu Poide apkārtnē; • turpinām vēstures apskati apskatot Maasi cietokšņa drupas netālu no Orissaare pilsētiņas; • noslēgumā dodamies uz senatnīgo ciemu Koguva, nedaudz pastaigājam un saņemam spēkus mājup ceļam. Atpakaļceļš 255km • nobraucam no prāmja Virstu ostā un braucam uz Parnu. • domājot par mūsu šoferīšiem Parnu ieturam nelielu kafijas pauzi Statoil DUS. • dodamies mājās, apmēram ap 24.45 sasniedzam Rīgu. Cita informācija • Kopējais nobraukto km skaits apmēram 255+220+230+255=960 - 1200km; • Valūtas kurss – 1.00 EEK = 0.045 LVL; • Norēķini ar kredītkartēm iespējami visur izņemot suvenīru iegādi un norēķinus par kempingu (160 EEK par personu par nakti) un ieeju muzejā ap Ls 1.50 vai 30.00 EEK (studentiem Ls 0.70 vai 15 EEK), iespējams, ka muzeja cena ir nedaudz mainījusies; • Prāmja cena 35.00 EEK par personu + mašīna (cena atkarīga no mašīnas garuma). Provizoriski mašīnas cena no 225.00 EEK līdz 300.00 EEK; • Naudu var izņemt no Hansa bankas un SEB grupas bankas bankomātiem; • Maksājot par prāmi (braucot turp un braucot atpakaļ) labāk ir maksāt mašīnai kopā uzreiz maksu par mašīnu (uzrādot tehnisko pasi) un personām, tādēļ labāk samainīt naudu un uzreiz nomaksāt, citā gadījumā to var darīt katrs atsevišķi ar kredītkarti, bet tas iekavēs laiku; • Par mantām līdzi braucam ērtā brīvdienu stila apģērbā atbilstoši laika apstākļiem atceroties dažas lietas – ērti apavi, rezerves zeķes, vakartērps nu tā lai vakarā nesalst (treniņtērps vai kas tml. pēc vajadzības), zobu birstīte, dvielis (kaut gan tiem kas mājiņās tas būs), naudas maks un ļoti vēlams lietussargs. Tiem, kuri teltīs – attiecīgs ekipējums. Lai veicas ! :)